Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ÄP seminar: jaekaubanduses suurenemistrendid
A-Selveri juht Urmo Vallner rõhutas Äripäeva kaubandusseminaril rahvusvahelistest kaubandustrendidest rääkides pidevat suurenemissuundumust - suurenevad ketid, müügipinnad, pakendid.
'Maailma jaekaubanduses suured suurenevad, väike pole enam moes,' tõdes Vallner. Ta lisas, et näiteks Soomes alla 200 ruutmeetrise pinnaga poed kaotavad pidavalt turuosa, hüpermarketid seevastu on teinud hüppe ülespoole.
'Täna on ostumahtude suurendamine jaekaubanduses ellujäämise nurgakiviks,' ütles Vallner.
Samuti on Vallneri sõnul maailma suurimad jaeketid pidevalt alandanud juurdehindlust, näiteks on maailma suurimas jaeketis Wal-Mart juurdehindlusprostent jõudnud 9,5-ni.
191 miljardi dollarise aastakäibega ameerika Wal-Mart avab Vallneri sõnul keskmiselt 1,2 poodi päevas. 'Carrefour teeb kolme tunniga käibe, mida Kaubamaja kontsern teeb terve aasta,' näitlikustas Vallner prantsuse suure jaeketi mahtusid.