Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tööootustest tuleb ka juhile rääkida

    Töötajate tööalaste ootuste kaardistamine ja läbirääkimine on tähtis hoob firma sisekliima kujundamiseks ja tööjõu voolavuse vähendamiseks.
    Olid ajad, mil töötajatel oli iseenesestmõistetav ootus, et vastutasuks lojaalsuse ja tööle pühendumise eest saavad nad korralikku palka ja töö eluks ajaks.
    Tänapäeval on situatsioon täielikult muutunud. Kui tööandjad pingutavad endiselt, et leida lojaalseid ja tööle pühendunud töötajaid, siis töökohta eluks ajaks enam ei pakuta ning töötajate poolelt tihti ka ei soovita. Mis on siis tänapäeval see, mida tööandja töötajale pakub ja mida töötaja tööandjalt ootab?
    Töötaja tööalaste ootuste täitumine mõjutab tema poolt tehtava töö kvaliteeti ja tulemust. Kui töötaja mingis ametis alustab, siis mõned ootused räägitakse tema ja tööandja vahel selgeks ? töötasu, töötunnid, tööülesanded. Samas enamik töötaja ootusi tööle ja töökohale võivad nii tihedalt olla seotud tema arusaamisega töötegemisest, et ta võtab iseenesest mõistetavana, et neid täidetakse ilma nendes eraldi kokku leppimata. Samas on just ootuste väljaütlemata jätmine nende mittetäitumise kõige sagedasem põhjus, mis omakorda viib selliste negatiivsete tagajärgedeni nagu rahulolematus tööga, vastuseis, madal produktiivsus, vähene pühendumine ja kõrge tööjõu voolavus.
    Tööga seotud ootustest ei ole mitmel põhjusel tavaks rääkida. Esiteks ei ole inimesi õpetatud teadlikult oma tööootusi tuvastama ega nendest rääkima. Enamik inimestest tajub ootuste olemasolu alles siis, kui on nende mittetäitumises pettunud. Teiseks, vajadus tööalaste ootuste teadvustamiseks on organisatsioonides uus nähtus. Kuna traditsiooniline ?tööleping? ? tööandaja annab tööd ja saab vastutasuks töötaja eluks ajaks ? ei kehti enam, siis otsitakse uusi võimalusi töötajate motiveerimiseks ja sidumiseks firmaga. Teiselt poolt ei püüa töötajad kiires ja pidevalt muutuvas keskkonnas mõista, mis nende ootused tegelikult on, veel vähem võtta aega oma ootuste tööandjale teadvustamiseks.
    Sõltumata sellest, kas töötajate ootused töö suhtes on välja öeldud või mitte, on nad nende mõtete, tunnete ja käitumise olulised mõjutajad ning hoiakute kujundajad. Uurimused (Inscape Publishing 2000) näitavad, et inimesed, kes oma ootused on selgelt sõnastanud ja väljendanud, leiavad töös rohkem rahuldust kui need, kes seda teinud ei ole. Firmad, kes annavad tööd rahulolevatele ja edukatele töötajatele, võidavad tulemuslikkuses ja vähenenud tööjõu voolavuses.
    Tööalaste ootuste sõnastamine ja teadvustamine määrab:
    kui hästi töötavad organisatsioonis meeskonnad;kui pühendunult täidavad töötajad oma igapäevaseid tööülesandeid;kui edukalt kohanevad uued töötajad oma ametis;kui tulemuslikud on ettevõttes ümberkorralduste protsessid;kui kiiresti laabuvad organisatsioonide ühendamise või ülevõtmise protsessid.
    Oma tööootuste mõistmine parandab töötaja hoiakuid ja rahulolu tööga. Ootused mõjutavad nii inimeste mõtteid, tundeid, käitumisi kui ka hoiakuid. Ja kas tahtlikult või mitte, mõjutavad ühe töötaja hoiakud ka teiste hoiakuid.
    Ettevõtte tulemuslikkuse seisukohast väärtustavad tööandjad töötajate positiivse hoiaku kui ühe tähtsama kriteeriumi töökeskkonnas. Dialoogi alustamine töötaja ja tööandja vahel aitab välja selgitada töötaja need ootused, mis on veel välja ütlemata ja sõnastamata ning mis on negatiivsuse põhjustajaks. Kui töötaja ootused on kahepoolselt teadvustatud, on töötaja rahuolu suurem isegi siis, kui kõik tema ootused ei ole täidetud.
    Autor: Anu Õun
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Leslie Leino: on aeg hämarate Hiina ettevõtete taust läbi valgustada
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Inglise keskpank kavatseb karmistada krüpovaluuta reegleid
Inglise keskpanga sõnul näitab krüptovarade väärtuse 2 triljoni dollari suurune langus turu haavatavust ning vajadust karmima õiguskaitse ja regulatsiooni järele, vahendab Bloomberg.
Inglise keskpanga sõnul näitab krüptovarade väärtuse 2 triljoni dollari suurune langus turu haavatavust ning vajadust karmima õiguskaitse ja regulatsiooni järele, vahendab Bloomberg.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Europol vahistas üle 130 lastega kaubitseja
Europoli koordineeritud ulatuslikul operatsioonil vahistasid 22 Euroopa riigi ja Interpoli korrakaitsjad 130 lastega kaubitsejat ja tuvastasid 60 uut kahtlusalust.
Europoli koordineeritud ulatuslikul operatsioonil vahistasid 22 Euroopa riigi ja Interpoli korrakaitsjad 130 lastega kaubitsejat ja tuvastasid 60 uut kahtlusalust.
Kallis maagaas kruvib elektri hinda Eesti-Soome merekaabel homme-ülehomme hoolduses
Juunikuu keskmine elektri börsihind ulatus Eesti hinnapiirkonnas 174 euroni megavatt-tunni eest, mis jääb alla vaid detsembrikuus nähtud aegade kõrgeimale näitajale. Maagaasi kõrge hinna tõttu näitavad tulevikutehingud kallist hinda ka järgnevateks kvartaliteks.
Juunikuu keskmine elektri börsihind ulatus Eesti hinnapiirkonnas 174 euroni megavatt-tunni eest, mis jääb alla vaid detsembrikuus nähtud aegade kõrgeimale näitajale. Maagaasi kõrge hinna tõttu näitavad tulevikutehingud kallist hinda ka järgnevateks kvartaliteks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.