Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paljud teenindajad peletavad klienti oma silmavaate, kehakeele ja hoiakuga

    Klienditeeninduse arendamisel õpetatakse teenindajad küll viisakateks ja kombekateks, kuid jäetakse viimistlemata nende teenindusvalmidus. Sageli on suurim kasutamata ressurss kommunikatsioon kliendiga. Probleem Eesti kontekstis seisneb selles, et sõnal ?kommunikatsioon? on äärmiselt kitsas tõlgendustava, eriti teeninduses.
    Selle tulemuseks on leti taga iseenesest kombekas ja korrektne, koolitatud näitsik, kelle käest on aga väga paha ja ebamugav toodet/teenust paluda.
    Tarbija suvine kogemus Kuressaarest oli järgmine.
    ?Ühel kenal hommikupoolikul sattusin Kuressaares ühte kenasse kohvijoomise paika ? aukartust äratav toodete valik, fantastiline interjöör, sobiv paik jne. Sisenedes kohvikusse, tekkis aga tahtmine sealt koheselt lahkuda. Teenindaja sahmerdas tagatoas ja sisenevat klienti võttis vastu ühe laua taga lösutav ja suitsetav teenindaja sõbranna, kes sisenejaid pealaest jalatallani ükskõiksel ilmel mõõtis ja tõenäoliselt omas mõttes kommenteeris. Sisenevate klientidega polnud teenindajal eriti asja ? tagatoas oli väga palju tegemist. Samuti ei huvitanud teenindajat, et kliendid ikka endale sobiliku toote saaksid (seltskonnas olid ka väikesed lapsed, kelle suhtes oleks olnud aus miskit tõesti lastepärast ja sobilikku soovitada), kuna tootevalik oli äärmiselt lai ja selle õige leidmine suhteliselt keeruline ja aeganõudev.
    Iseenesest miskit erilist ebameeldivat seal kohvipoes ju ei juhtunud. Lõppkokkuvõttes said lapsed sellise kohvi, mis neile maitses, said ka täiskasvanud endale sobiliku joogi, aga selline nigel tunne jäi: meid tegelikult ei oodatud, me vaid segasime teenindaja ja tema sõbranna mõnusat hommikupoolikut. Kuigi keegi meile pahasti ei öelnud, siis kogu ruum ja olukord, teenindaja hoiak ja kehakeel kandsid endas sõnumit, mis klienti küll tagasi tulema ei meelitanud.?
    Vastupidiselt meeldiv kogemus oli aga Itaalias, kus neli Eesti turisti külastasid esimest ettejuhtuvat restorani. Kuuldes kedagi sisenemas, ilmus koheselt kliente vastu võtma krapsakas valges põlles tõmmu noormees: sõbralik tervitus, aval naeratus, silmside klientidega, lahke küsimus, et mida kallis klient soovib: ?Meil on mereandidest roog täna eriti soodsa hinnaga. Ja meil on vabad eriti kena vaatega lauad ? vaade Veneetsia peatänavale, Suurele Kanalile...?
    Tõepoolest tekkis koheselt tunne, et oled oodatud, sulle tahetakse pakkuda parimat, sa oled oluline, sinu eest hoolitsetakse jne. See hoolitsus ilmnes kogu lõunasöögi jooksul, isegi niisugusel tasemel, et kui ühel lõunatajal nuga maha kukkus, siis enne kui ta jõudis oma noa maast tõsta, oli teenindaja juba uue noaga tema kõrval ja vabandas, et selline õnnetu juhtum aset leidis. Sinna tahetakse tagasi minna, sest tekkis turvatunne ja positiivne emotsioon sellest, kuidas klienti koheldi.
    Autor: Kaja Tampere
  • Hetkel kuum
Konsultant: inflatsioonilises keskkonnas on finantsanalüüs olulisem kui iial enne
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Ühinemis- ja ülevõtmistehingute planeerimisel on tähtis arvestada inflatsiooni mõju kasumieesmärkidele ning hoolega läbi mõelda, kuidas seda finantsandmetes õigesti kajastada, kirjutab PwC Eesti tehingute nõustamise juhtivkonsultant Allar Karu.
Eesti näeb pitsaindeksis välja kena keskmik
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Eelmise aasta detsembris maksid poest ostetud pizza ja quiche Euroopa Liidus keskmiselt 16% rohkem kui aasta varem, näitavad Eurostati andmed.
Tehnoloogiaaktsiad juhtisid Wall Streeti langusele
USA aktsiaturg lõpetas kolmapäeval madalamal, vähendades tänu tehnoloogiaaktsiatele enamiku eilse kauplemispäeva tugevast kasumist.
USA aktsiaturg lõpetas kolmapäeval madalamal, vähendades tänu tehnoloogiaaktsiatele enamiku eilse kauplemispäeva tugevast kasumist.
Reaalajas börsiinfo
Saaremaa looduskosmeetika tootjad võtavad järgmisena ette Vietnami
"Keskkonna hoidmine on meil ikkagi mõtlemisviis, mitte linnukese tõmbamiseks," ütles Triinu Karolin, kelle loodukosmeetika bränd HOIA sai Eesti Väikeste- ja Keskmiste Ettevõtete Assotisatsioonilt auhinna "Ringmajanduse Kangelane".
"Keskkonna hoidmine on meil ikkagi mõtlemisviis, mitte linnukese tõmbamiseks," ütles Triinu Karolin, kelle loodukosmeetika bränd HOIA sai Eesti Väikeste- ja Keskmiste Ettevõtete Assotisatsioonilt auhinna "Ringmajanduse Kangelane".
Äripäeva Juhtimiskool: tulemuslikku meeskonda kannustab usk, et me saame koos hakkama!
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Tulemuslikkuse saavutamine on nagu maratoni jooksmine – see nõuab fookust, motiveerivat ja selget eesmärki, head koostööd ning muidugi pingutust, rääkis Äripäeva Juhtimiskooli uues saates EBSi lektor, juhtimisekspert ja Äripäeva Akadeemia koolitaja Ester Eomois. Õnneks on see kõik arendatav ja püsivalt kõrge tulemuslikkusega väga head koostööd tegev meeskond pole vaid helesinine unistus.
Nordeconi ehitusdivisjoni juht: pole põhjust arvata, et ehitusmaterjalide hinnad langevad
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Selleks, et hinnad liiguksid tagasi sõjaeelse ajastu tasemele, peaks kogu sektorile mõjuma mingi seninägematu surve koos seninägematu tehnilise võimalusega. Asjaolusid arvestades on see ilmselt ebareaalne, kirjutab Nordeconi hoonete ehituse divisjoni juht Ats Janno.
Väikeettevõtjate parim sõber oli eelmisel aastal riigikontroll
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) volikogu valis tiitli ettevõtluse sõber 2022 vääriliseks riigikontrolli.
Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsiooni (EVEA) volikogu valis tiitli ettevõtluse sõber 2022 vääriliseks riigikontrolli.

Olulisemad uudised

Rootsi peaminister: Türgi tragöödiat ei saa NATO liitumisega siduda
Tallinnas peaminister Kaja Kallasega kohtunud Rootsi valitsusjuht Ulf Kristersson rõhutas, et Stockholmi jõuline toetus maavärinast räsitud Türgile pole kuidagi seotud NATOsse astumisega.
Tallinnas peaminister Kaja Kallasega kohtunud Rootsi valitsusjuht Ulf Kristersson rõhutas, et Stockholmi jõuline toetus maavärinast räsitud Türgile pole kuidagi seotud NATOsse astumisega.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.