Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Paljud teenindajad peletavad klienti oma silmavaate, kehakeele ja hoiakuga

    Klienditeeninduse arendamisel õpetatakse teenindajad küll viisakateks ja kombekateks, kuid jäetakse viimistlemata nende teenindusvalmidus. Sageli on suurim kasutamata ressurss kommunikatsioon kliendiga. Probleem Eesti kontekstis seisneb selles, et sõnal ?kommunikatsioon? on äärmiselt kitsas tõlgendustava, eriti teeninduses.
    Selle tulemuseks on leti taga iseenesest kombekas ja korrektne, koolitatud näitsik, kelle käest on aga väga paha ja ebamugav toodet/teenust paluda.
    Tarbija suvine kogemus Kuressaarest oli järgmine.
    ?Ühel kenal hommikupoolikul sattusin Kuressaares ühte kenasse kohvijoomise paika ? aukartust äratav toodete valik, fantastiline interjöör, sobiv paik jne. Sisenedes kohvikusse, tekkis aga tahtmine sealt koheselt lahkuda. Teenindaja sahmerdas tagatoas ja sisenevat klienti võttis vastu ühe laua taga lösutav ja suitsetav teenindaja sõbranna, kes sisenejaid pealaest jalatallani ükskõiksel ilmel mõõtis ja tõenäoliselt omas mõttes kommenteeris. Sisenevate klientidega polnud teenindajal eriti asja ? tagatoas oli väga palju tegemist. Samuti ei huvitanud teenindajat, et kliendid ikka endale sobiliku toote saaksid (seltskonnas olid ka väikesed lapsed, kelle suhtes oleks olnud aus miskit tõesti lastepärast ja sobilikku soovitada), kuna tootevalik oli äärmiselt lai ja selle õige leidmine suhteliselt keeruline ja aeganõudev.
    Iseenesest miskit erilist ebameeldivat seal kohvipoes ju ei juhtunud. Lõppkokkuvõttes said lapsed sellise kohvi, mis neile maitses, said ka täiskasvanud endale sobiliku joogi, aga selline nigel tunne jäi: meid tegelikult ei oodatud, me vaid segasime teenindaja ja tema sõbranna mõnusat hommikupoolikut. Kuigi keegi meile pahasti ei öelnud, siis kogu ruum ja olukord, teenindaja hoiak ja kehakeel kandsid endas sõnumit, mis klienti küll tagasi tulema ei meelitanud.?
    Vastupidiselt meeldiv kogemus oli aga Itaalias, kus neli Eesti turisti külastasid esimest ettejuhtuvat restorani. Kuuldes kedagi sisenemas, ilmus koheselt kliente vastu võtma krapsakas valges põlles tõmmu noormees: sõbralik tervitus, aval naeratus, silmside klientidega, lahke küsimus, et mida kallis klient soovib: ?Meil on mereandidest roog täna eriti soodsa hinnaga. Ja meil on vabad eriti kena vaatega lauad ? vaade Veneetsia peatänavale, Suurele Kanalile...?
    Tõepoolest tekkis koheselt tunne, et oled oodatud, sulle tahetakse pakkuda parimat, sa oled oluline, sinu eest hoolitsetakse jne. See hoolitsus ilmnes kogu lõunasöögi jooksul, isegi niisugusel tasemel, et kui ühel lõunatajal nuga maha kukkus, siis enne kui ta jõudis oma noa maast tõsta, oli teenindaja juba uue noaga tema kõrval ja vabandas, et selline õnnetu juhtum aset leidis. Sinna tahetakse tagasi minna, sest tekkis turvatunne ja positiivne emotsioon sellest, kuidas klienti koheldi.
    Autor: Kaja Tampere
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.