Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Novembris reklaamituru liider Äripäev
Novembris oli lehtede reklaamituru liider Äripäev, järgnesid Postimees ja Eesti Ekspress.
Meediaanalüütik Toomas Leito andmetel teenis Äripäev novembris reklaamiraha 5,9 mln krooni, mis on samal tasemel eelmise aasta novembriga. Eelmise kuu arvestuses järgnesid Postimees 5,5 mln krooniga (eelmise aasta novembriga võrreldes +0,2 mln krooni) ja Eesti Ekspress 4,2 mln krooniga.
Eesti Päevaleht teenis novembris 3,7 mln krooni reklaamiraha, mis on aastataguse novembriga võrreldes 0,3 mln krooni vähem. SL Õhtuleht teenis novembris 2,8 mln krooni, kasv aastatagusega võrreldes 100 000 krooni.
Selle aasta 11 kuu kokkuvõttes on reklaami maht suuremates lehtedes tervikuna langenud ligi 8% võrra. Mahu langus oli kõigil lehtedel, suurimad kukkujad on Äripäev (-12%) ja Eesti Ekspress ning Eesti Päevaleht (mõlemal -10%). Postimehel on maht kukkunud 5,2% võrra ning lehtedest edukaim mahu hoidmisel on olnud SL Õhtuleht, langus vaid ligi 2%.
Reklaamikäive lehtedes vähenes 11 kuuga 3,4%. Ainukesena suurendas 11 kuuga reklaamikäivet SL Õhtuleht 0,5 mln krooni võrra. Teistel oli langus: Postimees -0,2, Eesti Ekspress -0,8, Äripäev -2,6 ja Eesti Päevaleht -4,3 mln krooni.
?Kahjuks peab tõdema, et tänavune käive jääb paari protsendi võrra alla mullusele, kui detsembris imet ei sünni,? prognoosis Leito aasta tulemust.
Uudise vahendas Raimo Ülavere.