Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Scania esitles uusi veokikontseptsioone

    Esimene uus veok on Scania eXc, mille magamiskabiin on kujundatud eriti pikaks ning mõeldud autojuhtidele, kes nädalate kaupa veokis viibivad, näiteks üle ühe või mitme mandri sõites. Teine, Scania STAX kujutab endast täiustatud stiiliuuringut, tulevikuvisiooni ?ninaga? veokist, mis on mõeldud kasutajale täiendava imago ja maine loomiseks.
    Scania stiili- ja sõiduergonoomika osakond töötas välja sisekujunduse uue kontseptsiooni nimetusega Scania eXc, mille põhiklientuuriks on vähemalt neljal ööl nädalas veokis magavate juhid. Kabiinile on Scania moodulsüsteemi abil lisatud täiendavad 1300 mm. Sellest on küllalt juhiistme taha mugava ja avara magamis- ning eluruumi tekitamiseks. Maanteeohutus suureneb Scania andmeil oluliselt, kui juhtide sõidu- ja elamistingimused on mugavad.
    Kabiini on paigutatud täismõõtmetes voodi, tugitool, köögimoodul, mahukad hoiuruumid koos erinevate sahtlite ja kappidega ? mõnele neist pääseb ligi väljastpoolt. Kabiinis on mõeldud ka meelelahutusele ? seal on lameekraaniga teler ja mitmekülgne helisüsteem. Juhiistme kohal asuv standardsuurusega 900 mm laiune voodi lisab kabiinile ?külalistetoa?.
    Nii on autojuhil võimalik ilma erilist vaeva nägemata oma töökohalt lahkuda ja astuda elutuppa, kus tal on võimalik lõõgastuda ja puhata.
    Euroopa ja Kaug-Ida vaheline, senisest parem maanteede võrgustik ei ole tänapäeval enam sugugi utoopiline ning loob potentsiaali kontinentidevaheliste transporditeenuste turu arenguks, mis on üles ehitatud väga pikkadele sõitudele. Praegu tehtavate plaanide kohaselt on kavas luua ühendus isegi Jaapaniga, eeldatavalt tunneli vahendusel ? sarnaselt Inglise kanaliga.
    Scania Eesti ASi tegevjuht Janno Karu andmeil on võimalik eXc veokit tellida, kuid selle hind ei ole siin veel selgunud.
    Scania STAX on uuendatud välisilmega Scania veok. Selle väljatöötamisel tehti koostööd pikamaajuhtidega ja uuriti, kas tuleviku-autojuhid on valmis ohverdama kena välimuse ja sõidumugavuse eest osa oma palgast ja veoruumist. Selline küsimus tekkis Scanial oma teise, 10-15 aasta pärast reaalsuseks saava disainikontseptsiooni väljatöötamisel.
    Traditsioonilised veoautod, nagu pika kapotiga veokeid USA-s nimetatakse, moodustavad vaid ühe protsendi kogu Euroopa veokiturust. Pikk kapott loob aga sedavõrd tugeva identiteedi, et mitmed kliendid on Scania andmeil valmis oma imago võimendamise nimel loobuma veovõime teatud osast.
    Tööstusdisainerite rühmale anti vabad käed ja võimalus tulevikku ? 2-3 veokipõlvkonda ettepoole ? vaadata. Nad hakkasid visuaalseid vihjeid, kujundeid ja väljundeid otsima. Teiseks inspiratsiooniallikaks oli USA-s leviv eritellimuskultuur, mida iseloomustab paljude veokijuhtide soov massi seast silma paista. Mõningaid detaile, nagu näiteks iluvõre ja aknapostide negatiivne kalle, leiti ka 1960-ndate pikap-autode juurest. Teised iseloomulikud jooned on üle võetud Scania sajandipikkuse ajalooga pika kapotiga veoautodelt.
    Seda, kas STAX ideetasandilt tootmisse jõuab, ei osanud Karu veel öelda.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Tõnu Mertsina: ettevõtete kasvuväljavaade halveneb
Ettevõtetel on üha keerulisem suunata oma suureks paisunud kulusid edasi teistele ettevõtetele ja lõpptarbijatele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Ettevõtetel on üha keerulisem suunata oma suureks paisunud kulusid edasi teistele ettevõtetele ja lõpptarbijatele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Kristiina Saal: viis soovitust, kuidas leida meeskonda õiged inimesed
Värbamiskuulutuste põhjal pakub sageli tööd maailma ägedaim ettevõte. Selgem sõnum ning oma eripärade tundmine töötab paremini, kirjutab CVO Recruitmenti värbamispartner ja juhtgrupi liige Kristiina Saal.
Värbamiskuulutuste põhjal pakub sageli tööd maailma ägedaim ettevõte. Selgem sõnum ning oma eripärade tundmine töötab paremini, kirjutab CVO Recruitmenti värbamispartner ja juhtgrupi liige Kristiina Saal.
Täna on viimane päev märkida Coopi aktsiaid
Coop Panga uute aktsiate märkimine lõpeb täna kell 16.00. Aktsiate avaliku pakkumise eesmärk on kaasata 15–20 miljonit eurot lisaraha panga edasise kasvu toetamiseks.
Coop Panga uute aktsiate märkimine lõpeb täna kell 16.00. Aktsiate avaliku pakkumise eesmärk on kaasata 15–20 miljonit eurot lisaraha panga edasise kasvu toetamiseks.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Kas ennetada tööstressi või tegeleda tagajärgedega?
Vaimse tervise kuu on läbi, aga see ei tähenda sugugi, et vaimne tervis oleks sellega kuidagi korda saanud. Vastupidi: ees on ootamas rasked ajad – külm ja pime talv, teadmatus sõja asjus, toodete ja teenuste hinnatõusu tõttu ka majanduslikult keerulised ajad –, nii et pigem tasuks ennetavalt töötajate vaimsele tervisele rohkemgi tähelepanu pöörata.
Vaimse tervise kuu on läbi, aga see ei tähenda sugugi, et vaimne tervis oleks sellega kuidagi korda saanud. Vastupidi: ees on ootamas rasked ajad – külm ja pime talv, teadmatus sõja asjus, toodete ja teenuste hinnatõusu tõttu ka majanduslikult keerulised ajad –, nii et pigem tasuks ennetavalt töötajate vaimsele tervisele rohkemgi tähelepanu pöörata.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Raadiohommikus: gaasi haalamisest ja koroonatestide lõppemisest
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.

Olulisemad lood

Tallinkist läinud finantsjuht: oli sobilik hetk edasi liikuda
"Finantsdirektori positsioonil Tallinkis olin tõesti vaid kaks aastat, kuid minu lahkumise hetkeks oli selge, et kõige sügavam koroonakriisi põhi on ettevõttel seljataha jäetud ning edasised trendid liiguvad õiges suunas," ütles Tallinkist kinnisvaraarendusfirmasse Liven läinud finantsjuht Joonas Joost.
"Finantsdirektori positsioonil Tallinkis olin tõesti vaid kaks aastat, kuid minu lahkumise hetkeks oli selge, et kõige sügavam koroonakriisi põhi on ettevõttel seljataha jäetud ning edasised trendid liiguvad õiges suunas," ütles Tallinkist kinnisvaraarendusfirmasse Liven läinud finantsjuht Joonas Joost.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.