Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Scania esitles uusi veokikontseptsioone

    Esimene uus veok on Scania eXc, mille magamiskabiin on kujundatud eriti pikaks ning mõeldud autojuhtidele, kes nädalate kaupa veokis viibivad, näiteks üle ühe või mitme mandri sõites. Teine, Scania STAX kujutab endast täiustatud stiiliuuringut, tulevikuvisiooni ?ninaga? veokist, mis on mõeldud kasutajale täiendava imago ja maine loomiseks.
    Scania stiili- ja sõiduergonoomika osakond töötas välja sisekujunduse uue kontseptsiooni nimetusega Scania eXc, mille põhiklientuuriks on vähemalt neljal ööl nädalas veokis magavate juhid. Kabiinile on Scania moodulsüsteemi abil lisatud täiendavad 1300 mm. Sellest on küllalt juhiistme taha mugava ja avara magamis- ning eluruumi tekitamiseks. Maanteeohutus suureneb Scania andmeil oluliselt, kui juhtide sõidu- ja elamistingimused on mugavad.
    Kabiini on paigutatud täismõõtmetes voodi, tugitool, köögimoodul, mahukad hoiuruumid koos erinevate sahtlite ja kappidega ? mõnele neist pääseb ligi väljastpoolt. Kabiinis on mõeldud ka meelelahutusele ? seal on lameekraaniga teler ja mitmekülgne helisüsteem. Juhiistme kohal asuv standardsuurusega 900 mm laiune voodi lisab kabiinile ?külalistetoa?.
    Nii on autojuhil võimalik ilma erilist vaeva nägemata oma töökohalt lahkuda ja astuda elutuppa, kus tal on võimalik lõõgastuda ja puhata.
    Euroopa ja Kaug-Ida vaheline, senisest parem maanteede võrgustik ei ole tänapäeval enam sugugi utoopiline ning loob potentsiaali kontinentidevaheliste transporditeenuste turu arenguks, mis on üles ehitatud väga pikkadele sõitudele. Praegu tehtavate plaanide kohaselt on kavas luua ühendus isegi Jaapaniga, eeldatavalt tunneli vahendusel ? sarnaselt Inglise kanaliga.
    Scania Eesti ASi tegevjuht Janno Karu andmeil on võimalik eXc veokit tellida, kuid selle hind ei ole siin veel selgunud.
    Scania STAX on uuendatud välisilmega Scania veok. Selle väljatöötamisel tehti koostööd pikamaajuhtidega ja uuriti, kas tuleviku-autojuhid on valmis ohverdama kena välimuse ja sõidumugavuse eest osa oma palgast ja veoruumist. Selline küsimus tekkis Scanial oma teise, 10-15 aasta pärast reaalsuseks saava disainikontseptsiooni väljatöötamisel.
    Traditsioonilised veoautod, nagu pika kapotiga veokeid USA-s nimetatakse, moodustavad vaid ühe protsendi kogu Euroopa veokiturust. Pikk kapott loob aga sedavõrd tugeva identiteedi, et mitmed kliendid on Scania andmeil valmis oma imago võimendamise nimel loobuma veovõime teatud osast.
    Tööstusdisainerite rühmale anti vabad käed ja võimalus tulevikku ? 2-3 veokipõlvkonda ettepoole ? vaadata. Nad hakkasid visuaalseid vihjeid, kujundeid ja väljundeid otsima. Teiseks inspiratsiooniallikaks oli USA-s leviv eritellimuskultuur, mida iseloomustab paljude veokijuhtide soov massi seast silma paista. Mõningaid detaile, nagu näiteks iluvõre ja aknapostide negatiivne kalle, leiti ka 1960-ndate pikap-autode juurest. Teised iseloomulikud jooned on üle võetud Scania sajandipikkuse ajalooga pika kapotiga veoautodelt.
    Seda, kas STAX ideetasandilt tootmisse jõuab, ei osanud Karu veel öelda.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.