Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nõukogu soovitab SASi kolmeks tükeldada

    SAS Groupi kuuluva Scandinavian Airlinesi (SAS) nõukogu tehtud soovituse kohaselt tuleks kontsern jagada kolmeks rahvuslikuks tütarfirmaks Rootsis, Taanis ja Norras, kusjuures Norras liidetakse sellega Braathens. Kauglennud soovitab nõukogu jätta emafirma kätte.
    ?Iga riigi firma saab siis otsustada, missugustesse sihtpunktidesse Euroopas ta soovib lende korraldada,? ütles selgituseks SASi avalike suhete juht Ulf Thorné.
    Seoses kontserni ümberkujundamisega on firma juhtkonnal ja ametiühingutel vaja enne aktsionäride koosolekut sõlmida uued kollektiivlepingud. Osa ametiühingutega on kokkulepped saavutatud, osaga läbirääkimised alles käivad. SASi juhtkond on ähvardanud, et juhul kui ametiühingutega kokkuleppele ei jõuta, võidakse SASi kontinentidevahelised lennud üldse lõpetada. Rootsi lendurite ametiühing ei lase end sellest heidutada, vaid lubab vajaduse korral SASi killustamisele veto panna.
    SASi tükeldamine tähendaks lennufirmale tagasijõudmist algpunkti. Loodi ju kolme Põhjamaa lennufirmadest ühine SAS kohe pärast Teist maailmasõda 1946. a augustis Rootsi ärimehe Marcus Wallenbergi algatusel. Põhjamaade äriringkonnad tahtsid sel moel rajada tõhusa transpordivõrgu, mis aitaks paremini jõuda rahvusvahelistele turgudele. Elanud oma olemasolu jooksul üle mitu kriisi, süvenesid SASi raskused 90. aastate lõpul, kui suurt kahju andis hotellitegevus ning järjest kurnavam oli võistelda odavaid lende pakkuvate firmadega. 2001. a 11. septembri terroriakti, Iraagi sõja ja SARSi järelmõjud süvendasid SASi, nagu teistegi lennufirmade, raskusi veelgi.
    ?Eluspüsimiseks tuleb meil muuta end paindlikumaks ja efektiivsemaks ning tegutseda kiiresti, sest suisa iga nädal ilmub turule uusi konkurente,? ütles SASi peadirektor Jörgen Lindegaard.
    Tema sõnul oleksid eraldi firmades kulud paremini kontrolli all. SASi kolm kokkuhoiuprogrammi näevad ette säästa 24 miljardit krooni, millele nüüd tahetakse lisada veel 3,4 miljardit. Lisakokkuhoid on praeguste kõneluste tema ja eeldab osa töötajate palga alanemist. 34 000 töötaja õigusi kaitseb kõnelustel 39 ametiühingut.
    SASi avalike suhete juhi Ulf Thorné sõnul ei puuduta Scandinavian Airlinesi ümberkorraldused SAS Groupi tütar- ja sidusfirmasid.
    ?Tütarfirmad Hispaania Spanair, Taani Wideroe ja Soome Blue 1 toimivad praeguses konkurentsis edukalt,? ütles ta.
    Peale nende on SAS Groupil kaks edukat sidusfirmat. Estonian Airis on grupil 49- ja Läti airBalticus 47,2protsendiline osalus. Neist esimese kasum oli mullu 81,4 miljonit ja teisel 26 miljonit krooni.
    ?Kuna Estonian Airi osalus kuulub SAS Groupile ja mitte Scandinavian Airlinesile, kellega meid seob üksnes kommertskoostöö, siis viimase ümberkorraldused meid otseselt ei puuduta,? ütles Estonian Airi president Erki Urva.
    Prognoosides SASi Rootsi, Norra ja Taani eraldi firmade tekke võimalikku mõju Estonian Airile, ütles Urva, et see võib koostööd mõnevõrra komplitseerida, sest asju tuleb hakata ajama ühe asemel kolmega. ?Võimalik, et see tähendab meile rohkem lende Stockholmi ja Oslosse ning vähem Kopenhaagenisse,? lisas ta.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.