Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hilinenud pagasi eest saab hüvitist vaid välismaal

    Estonian Airi president Erki Urva soovitab pagasita jäänud reisijal kirjaliku raporti saamiseks ja ülemaailmse pagasiotsingu alustamiseks kohe pöörduda konkreetset lendu teenindava pagasiteeninduse osakonna agendi poole. Näiteks Estonian Airi lennuga Tallinnasse jõudes on kohe pagasilindi juures lett ?Kaotatud ja leitud?.
    Pagasi lennukist mahajäämise vältimiseks soovitas Urva reisijail lennujaama tulla piisavalt vara, et kõik lennueelsed toimingud jõuaks õigel ajal teha. ?Tallinnas soovitame tulla 1,5 tundi enne lennu väljumisaega. Suurtes lennujaamades võib pagas maha jääda, kui reisija on registreerunud lennule viimasel hetkel,? lisas Urva. Kui reisija valib transiitlendudel minimaalse ümberistumisajaga lennud, siis tuleb tal Urva sõnul paratamatult arvestada võimalusega, et tema pagasit ei jõuta ümber laadida. ?Transiitlendudel jõuab reisija küll vahetada terminale või väravaid, kuid alati ei jõuta lennult lennule ümber laadida pagasit.?
    Reisija kohvril peab Urva sõnul olema kirjas omaniku nimi, e-posti aadress, kontakttelefoninumbrid ja -aadressid, kuhu hilinenud pagas tuleks saata. See kiirendab oluliselt pagasi leidmist.
    Pagasi hilinemise eest saab lennufirmalt üldjuhul hügieenitarvete komplekti või hüvitab lennufirma Urva sõnul tehtud põhjendatud kulutused esmatarbevahenditele, seda ostukviitungite alusel. Hüvitis kehtib vaid reisijale, kelle elukohamaa ei ole riik, kuhu ta pagasita saabus.
    Reisikindlustuse ühe osana saab kindlustada ka pagasi. Seda nii hilinemise kui ka kadumamineku vastu. Kindlustusfirma aga hüvitab Ergo-Kindlustuse reisikindlustuse projektijuhi Eve Soosalu sõnul kahjud vaid reisija välismaale saabudes. ?Kodumaale saabunud reisija hüvitist ei saa,? lisas Soosalu.
    Pagasikindlustus hüvitab pagasi varastamise, röövimise, transpordi käigus kahjustumise. ?Kui inimene ise pagasi ära kaotab, reeglina hüvitist ei maksta,? selgitas If Kindlustuse turundusjuht Aili Kukumägi. ?Üldjuhul hüvitatakse purunemist ja kadumist juhul, kui selle põhjustas transpordiettevõte.?
    Pagasikindlustus lisatakse tavaliselt reisikindlustuse paketti, kui klient seda soovib.
    Pagasi hilinemisel makstakse esmatarbekaupade hüvitist iga hilinemise päeva eest, Ifis näiteks 500 kr päevas, kui pagas on hilinenud rohkem kui neli tundi.
    Kui pagas varastatakse või röövitakse, hüvitatakse pagasis olnud esemed kindlustussumma ulatuses. Mõnedele esemegruppidele, näiteks spordivarustus, rakendatakse ka lisapiiranguid. ?Hüvitise saamiseks peab reisija kadumise või kahjustumise lennujaamas fikseerima,? selgitas Soosalu.
    Pagasikindlustuse hind sõltub kindlustussummast, kehtivuspiirkonnast ja reisi pikkusest. Näiteks Ifis maksab reisikindlustus 10 000 kroonile Euroopas seitsmeks päevaks 262 krooni (pagasita 107 kr), 14 päevaks 335 krooni (pagasita 164 kr).
    Rivo Sarapik, toimetaja:
    Stockholmi lennuk maandus nädalapäevad tagasi Tallinna lennuväljal kell 21.30. Umbes paar tundi tagasi olin andnud oma seljakoti pagasisse, check-in suunas selle nn eripagasisse rihmade tõttu. Muud protseduurid ei erinenud tavalisest registreerumisest, sest aega lennu alguseni oli piisavalt, paari tunni ringis.
    Pärast pooletunnist ootamist piirijärjekorras ning Eestisse sisenemist nägin, et pagasilint on peaaegu tühi. Viimased kotid tiirlesid seal, ükski neist polnud minu oma. Aimasin halba. Nimelt olin koos kõige muu lennuks mittevajalikuga jätnud kotti ka koduvõtmed. Raha, pangakaardid ja mobiil olid õnneks keha ligi jopetaskus.
    Pagasiabist anti nõu vaid niipalju, et kirjutaksin avalduse ning tuleksin järgmisel päeval oma varandusele järele. Hommikul esimese lennukiga pidi tulema. Lubati helistada. Võimalike kahjude hüvitamise koha pealt kehitasid siis tööl olnud teenindajad vaid õlgu.
    Lubatud kõnet järgmisel hommikul ei tulnud. Läksin ise lennujaama, enne helistasin ning veendusin, et kott on kohal. Oli.
    Õpetus? Elulised, ent lennu ajal mitteolulised asjad võiksid olla jope taskus. Võtmed, pangakaardid, raha jms.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.