• OMX Baltic0,1%300,24
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,21%1 196,55
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 1000,08%8 781,41
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,68
  • OMX Baltic0,1%300,24
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,21%1 196,55
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 1000,08%8 781,41
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,68
  • 23.04.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vähi kaasas sadamasse Peterburi ärimehed

Ajalehe Delovoje Vedomosti andmetel on tegu Andrei Katkovi ja Jevgeni Maloviga, kes said Sillamäe Sadama omanikeks Soome investeerimisfirmade Kaakon Kuljetussuunnitelu ja Kaakon Holding kaudu, millest kummalegi kuulub veerand sadama aktsiapakist.
Samas ajal uute firmade kaasamisega on Sillamäe Sadama aktsiakapital suurenenud 15 miljonilt kroonilt 428 miljonile. Ülejäänud 50% rajatava sadama aktsiaist kuulub Silmet Grupile, millest 51% on Vähi omanduses.
Vähi sõnul on neis Eestis registreeritud, kuid Soome investeerimisfirma poolt asutatud firmades omanikke tegelikult rohkem. Olen Katkovi ja Maloviga teinud aktiivselt koostööd viimane pool aastat ja loodan nende abile Sillamäele kaubavoogude toomisel, lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

See, et mehed on seotud Link Oiliga, on Vähi hinnangul igati positiivne. ?Pole ju saladus, et ida-läänesuunalise transiidi doonorriik on Venemaa ja selle esindajate meie sadama aktsionäride hulka kuulumine on igati tervitatav,? lausus ta. Vähi rääkis, et lähemal kümnel aastal Venemaal nafta tootmine kasvab, aga sealsete terminalide maht nii kiiresti ei suurene. Seetõttu tuleb sellel turul õigel ajal kohal olla, leidis ta. Sillamäe Sadam tuleb universaalne, kuid üks kaidest jääb kindlasti naftale. ?Nafta on lihtsalt töödeldav kaup ja me võtame seda nii palju kui võimalik,? ütles ta. Muugaga konkureerima Sillamäe Sadam tema sõnul ei hakka, vaid loodab tõmmata Eestisse täiesti uusi kaubavoogusid. Vähi hinnangul on Eestile üht transiidisadamat kindlasti juurde tarvis ja Sillamäe sobib selleks hästi.
Eesti Sadamaoperaatorite Liidu tegevdirektor Ago Tiiman ütles, et mida rohkem kaupa läbi Eesti liigub, seda kasulikum riigile, sest lisandub nii makse kui töökohti. Ta kahtles samas, kas Sillamäe suudab konkureerida Muuga transpordifirmadega, millel hästitoimivad struktuurid ja hea koostöö raudteega. Ta kahtles ka uute kaubavoogude tõmbamise võimaluses.
?Praegu ei tea ma küll ühtki firmat, kes oma kaupa läbi Sillamäe vedada tahaks,? selgitas ta. Teise probleemina märkis Tiiman talvist jäämurdmist Sillamäel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele