Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas tehnoloogia veab teeninduse taseme alla?

    Eestis on IT kasutamine kliendisuhete halduses arengujärgus. Kuidas mõjutab tehnoloogia teenindust ja kliendirahulolu? Juhtimisest ja ITst raamatuid kirjutanud Des Dearlove uuris klienditeeninduse muutusi e-äri ajastul, lähtudes USAst. 1990ndatel algas teeninduses tehnoloogiabuum ja ärileksikoni lisandus kliendihalduslahendusi tähendav lühend CRM. Uute CRM-süsteemide kasutuselevõtuga jäeti tavalised kliendiandmebaasid kõrvale. Kogu ärikeskkonnas hakati rääkima kliendilojaalsusest ja kolmekordistati kulutusi kliendiuuringutele. Millise tulemuseni sellise arenguga on jõutud?
    Statistika järgi on USA kliendirahuloluindeks madalam kui kunagi varem (v.a 1997. aasta supermadal tase). Näitena võib tuua lõputu telefonist kostva Vivaldi muusika selle asemel, et keegi tegeleks teie probleemiga. Mitmed tehnoloogiagurud on skeptilised algselt kõrge potentsiaaliga CRMi suhtes. Näiteks IBMi internetiäri rajaja John Patrick hoiatab, et tehnoloogia on parandanud e-äride võimet pakkuda head teenindust, kuid sellest hoolimata tühimik inimeste ootuste ja tegeliku teeninduse vahel aina kasvab.
    Võib tajuda teatud arengupeetust klienditeeninduse arengus ja klientide ootustele vastavuses. Ettevõtted on arendanud oma teenindust just tehnoloogia suunal ja efektiivsuse poole, kuid tarbija soovib pigem paremat teenindust. Seda ehmatavam on USA kogemus. Nimelt tundub, et tehnoloogia on võimaldanud ettevõtetel oma teenindust halastamatult automatiseerida. Kliendikontaktid ja teenindus on masinlikult täpsed, kuid ei sisalda enam inimlikke elemente ega suhtlemist.
    Peapõhjus, miks CRM ei too tulemust, on see, et CRM-süsteemid on loomult tummad. Raamatu ?Managing the Customer Experience? kaasautor Shaun Smith kirjutas: ?CRM-süsteemid salvestavad ja töötlevad kliendiandmeid efektiivsemalt kui tavaline kliendiandmebaas. Aga selge positsioneeringu ja eristatava pakkumiseta pole see veel konkurentsieelis.?
    Probleemi tuum pole niivõrd tehnoloogias, kui ettevõtete suhtumises sellesse. Firmad ootavad IT kasutuselevõtu peamise tulemusena kulude kokkuhoidu, mitte kõrgetasemelist klienditeenindust.
    ?Tehnoloogia fookus teeninduses on tavaliselt vaid küsimuses, kui kiiresti tehnoloogia soetamisele tehtud kulutus tagasi teenitakse. Ja need otsustajad, kes sellise lähenemise taga on, ei mõtle klientide paremast teenindamisest,? väidab raamatu ?Customers That Count? autor Tony Cram.
    Viga ei tehta selles, et arvestatakse investeeringu tasuvust, vaid selles, mida ja kuidas mõõdetakse investeeringu tasuvuse tulu poolel. Peale võimaliku kulusäästu on vaja mõõta ja arvestada teenindustaseme tõusu efekte, nagu kliendirahulolu, lisamüük ja lojaalsuse kasv. Cram meenutab, et teenindusel on n-ö pehmed ja kõvad komponendid. Kõvad on kiirus, pidev valmisolek, usaldusväärsus ja järjepidevus. IT aitab pakkuda neid paremini, kui inimene suudaks. Kõik, mis on seotud kliendile antud tähtajaliste lubaduste täitmisega, arveldamise ja aruandlusega, on see, milles IT kasutamine aitab kiiresti saavutada kliendirahuolu ja kulude kokkuhoidu.
    Keerukam on pehmete komponentidega, nagu personaalsus, paindlikkus ja üllatus. Inimesed saavad nendega oluliselt paremini hakkama kui arvutid. Personaalsus eeldab inimeste suhtlemist. Paindlikkus ja üllatus on elemendid, mida arvutid niipea pakkuma ei hakka, kuna tegemist on eelkõige kliendi soovide tunnetamisega ja vajadustele reageerimise võimega.
    Ideaalis tuleks ITd kasutada standardse, kiire ja mittepersonaalse teeninduse pakkumiseks klientidele, kes tahavad vähe maksta ja on ettevõttele seega vähem väärtuslikud. See vabastab inimressurssi, et pakkuda personaalset teenindust neile, kes väärivad ja väärtustavad paindlikku teenindust (loe: maksavad). Seda väidet toetab 20 : 80 loogika ? 20% klientidest toob 80% kasumist. IT aitab ettevõttel adekvaatselt käituda mõlema kliendisegmendi soovide täitmisel.
    IT ei asenda inimlikku arusaamist. Ükski andmebaas ei asenda lihtsaimat klienditeeninduse koolitust. Eelkõige võiks vaagida klienditeeninduse arendamist mitte pelga tehnoloogia või kulude efektiivsuse projektina vaid laiemalt ettevõtte eesmärkidest lähtuva arendusprogrammina. q
    Autor: Georgi Viies
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.