• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    PM: Eesti bussijuhid streigivad Soomes

    Soome bussijuhtide streigis osaleb ka ligi paarsada eestlast, kes ei ole nõus firmade survega muuta töölepinguid juhtidele ebasoodsamaks.

    Nädal aega tagasi Helsingi piirkonnast alguse saanud kohalike bussifirmade Connex ja Concordia bussijuhtide streik oli eilseks levinud ka Jyväskylasse, Kuopiosse, Lahtisse, Oulusse ja Porisse. Et bussifirmad ei olnud läbirääkimistest huvitatud, rõhudes oma seaduslikele õigustele, siis prognoosisid ametiühingujuhid streigi laienemist.
    «Tegemist on väga tõsise konfliktiga, mis võib lähiaegadel märgatavalt laieneda,» kinnitas Soome Ametiühingute Keskliidu asejuht Matti Viialainen Postimehele.
    Täna hommikul laienes bussijuhtide streik Helsingi sadamasse, seisates sadamatöö Sompasaares ja Länsisatamas, kuhu sõidavad Tallinki laevad. Tallinkist öeldi, et tõenäoliselt streik reisilaevade liikumist ei häiri. Probleeme võib olla kaubaveokite laadimisega.
    Eile Paides streigipuhkust pidanud Concordia Vantaa bussijuhi Vello Kepardi sõnul on streigiga seotud ligi 200 Eestist pärit bussijuhi, ainuüksi Concordia Vantaa bussipargis töötab Kepardiga koos 60 eestlast. Et streikivaid bussijuhte töökohale ei lasta, siis võivad eestlased streigi ajal ka Eestis viibida.
    Bussifirmade esindajad on Soome ajakirjanduses korduvalt kinnitanud, et nad täidavad kõiki seadusi. Selle kinnituseks on ka ametiühingutele kohtus määratud kaks korda 20 000 euro suurune trahv. Matti Viialaineni kinnitusel see ametiühinguid ei kõiguta
    Kui Eestis teenivad bussijuhid ligi 5000 krooni kuus, siis Soomes on palgad ligi kolm korda suuremad. Kuna Soomest on bussijuhte taolise palgaga keeruline leida, siis töötab seal juhtidena erinevatest riikidest pärit inimesi. Näiteks streigimurdjatena töötavadki eeskätt venelased, osalise tööajaga palgatud töötajad ning firmajuhid.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Bituumeni-kriis lööb jalgealuse vankuma: „Tööd jääb vähemaks ja kõik on kõigile võlgu“ Riigi otsus andis raskustes sektorile kõva hoobi
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.