27. september 2005 kell 22:00

Uute logistikateenuste initsiatiiv tuleb kliendilt

Uute logistikateenuste initsiatiiv tuleb enamasti kliendilt. ?Pole mõtet pakkuda enda ?juurutatud? teenust, mida kellelgi vaja ei lähe. Enamik uusi teenuseid tekib klientide vajaduste muutumisest, meie teenusepakkujatena peame n-ö lugema klientide silmist, mida saaksime teha paremini, et nende äri edendada,? räägib Combidek Logistika juhatuse liige Ojari Paas.

Ka IK Speditori tegevjuhi kohusetäitja Lauri Hanni väitel kujunevad uued teenused eelkõige koostöös kliendiga. ?Palju informatsiooni kliendi vajaduste kohta laekub veokorraldajatelt, kes rutiinse töö käigus klientidega iga päev suhtlevad.

Väga oluline on korraldada regulaarseid kliendi rahulolu uuringuid, mis annavad küllaltki hea ülevaate ja tagasiside teenuste vastavusest klientide vajaduste ja ootustega,? selgitab Hanni.

Combidek Logistika tegutseb tolliagentuurina ning peale tavaliste tollimisformaalsuste täitmise pakub ka nõustamist ja konsultatsioone. Just konsultatsioonide osas on firma teenused täienenud. ?Konsultatsioonid on muutunud tavalistest tollialastest nõustamistest laiahaardelisemaks, kaasates ka maksustamise ja transporditeenused,? selgitab Paas. ?Näiteks selline teenus nagu kaubandussuhete konsultatsioon võimaldab klientidel rohkem oma ärile keskenduda, halbu üllatusi kartmata.?

Nõudlust konsultatsiooniteenuse järele on kasvatanud ka ELi uued tollisüsteemid. ?Kolmandatest riikidest importimisel ei saa enam arvestada ainult käibemaksu tasumisega impordilt, vaid peab teadma, milliseid piiranguid ning maksumäärasid vastav importimine endaga kaasa toob. Planeerimata tegutsemine on pimeda riski võtmine,? ütleb Paas. ?Meie jaoks on oluline, et paljud Eesti ettevõtjad tuleksid välja liidueelsest süsteemist ja üritaksid mõelda euroopalikumalt, vastasel juhul ei suuda nad konkurentsis ellu jääda.?

Vajaduste väljaselgitamiseks korraldab Combidek regulaarseid koosolekuid. Saadud ideed talletatakse ja analüüsitakse ning võimaluse korral saabki sellest alguse mõni uus teenus või teenuse täiendus. Teine uute teenuste mootor on eriteenuste osakond, mis tegeleb individuaallahenduste pakkumisega.

Kui logistikaettevõtted rõhuvad konsultatsioonile, siis kullerteenuse peamiseks märksõnaks on kiirem teenindus ning see on ka üks olulisemaid aspekte, mida uute teenuste juures täiendada püütakse.

?Aeg on oluline määraja, kui mingit protsessi või etappi on võimalik kiirendada, siis seda üritatakse ka teha,? räägib OÜ Rattakuller juhatuse liige Martin Künnap.

Peale kiiruse on oluliseks muutunud ka kompaktsus. ?Firmad eelistavad oma transporditeenuseid ühest kohast tellida. Seega peab edukas kullerifirma pakkuma väga erinevaid teenuseid,­ olles võimeline saatma praktiliselt kõikvõimalikke asju ükskõik kuhu.?

Logistikafirmadele on üks ettepanek ? iga firma võiks interneti vahendusel kauba jälgimise teenust pakkuda.

Nii on selge, kus kaup viibib ning kust, millal ja kes on selle peale võtnud. Mõned ettevõtted seda jälgimist võimaldavad, kuid seavad tingimuseks paki suuruse.

Tegelikult võiksid aga kõikide saadetiste liikumised jälgitavad olla, nende suurusest või muudest kriteeriumitest olenemata.

Kuna Kaubamaja vedamiskogemus on pikaajaline ja pidev, siis Euroopa Liiduga kaasnevad muutused meile suuri üllatusi ei valmistanud. Teave muudatuste kohta on olnud piisavalt kättesaadav.

Autor: Madli Kents

Hetkel kuum