Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütusekulu näitamise kohustus mõjutab automüüki alles pärast ökomaksu

    Keskkonnaministri määrus kohustab automüüjaid teavitama ostjaid uue sõiduauto kütusekulust ja eralduva süsinikdioksiidi heitkogusest. Selle eesmärgiks on kallutada tarbija valikut vähem kütust kasutavate ning seetõttu vähem keskkonda reostavate autode kasuks.
    Automüüjate hinnangul ei anna vähemasti esialgu see Eestis märkimisväärset tulemust, sest puuduvad konkreetsed riiklikud mõjutusvahendid. Olukord võib automüüjate sõnul aga muutuda, kui riik kehtestab autodele nn ökomaksu, mis arvestab sõidukite kütusetarbimist ja keskkonda paisatavaid süsinikdioksiidi koguseid.
    Volkswageneid müüva Saksa Auto müügidirektor Toomas Kuusk ütles, et siiamaani on tavaostja pööranud auto kütusekulule suhteliselt vähe tähelepanu ja seetõttu peab ta uut määrust suhteliselt mõttetuks. "Tähtsamad on olnud teised kriteeriumid, nagu näiteks auto hind. Hoopis harvad on juhused, kus ostja tunneb huvi automargi süsinikdioksiidi heitkoguse näitajate vastu," nentis ta.
    Kuusk lisas, et olukord võib muutuda nn ökomaksu kehtestamisel, mille puhul rohkem süsinikdioksiidi eraldavaid ja suurema kütusetarbimisega autosid maksustatakse rohkem.
    Saksa Auto müügidirektori sõnul on auto kütusekulu väga subjektiivne näitaja, mis võib suures osas varieeruda. "Kõik oleneb sellest, kui palju gaasipedaali tallata. Kütusekulu ja seega ka süsinikdioksiidi heitkogus sõltub väga palju sõidustiilist," selgitas ta.
    Silberauto juhataja Kaidu Jalakas sõnas, et erilist tarbijapoolset vajadust praegu sellise määruse vastu pole. Samas võib olukord muutuda, kui riik kehtestab ökomaksu. "Üks põhikriteeriume on hind, ka kütusekulu huvitab paljusid. Kuid süsinikdioksiidile erilist tähelepanu ei pöörata," lausus ta.
    Jalakas ütles, et praegu on iga müüdava auto juures alus, mille peal on kirjas enamik olulisemaid auto tehnilisi andmeid, hind ja varustus. Sinna mõne numbri lisamine pole probleem. "Kui keegi tahab, et need numbrid seal on, siis pole meil raske neid auto juurde panna. Mõned nupuvajutused arvutis ja kõik," kommenteeris ta.
    ASi Info-Auto Fordi autosalongi müügijuht Toomas Putmaker sõnas, et kui seniajani on nad hinnasildile pannud kütusekulude kolm faasi, siis sellest nädalast pannakse juurde ka CO2 normid. "Kuid ma arvan, et süsinikdioksiidi märkimine ei mõjuta automüüki vähemalt esialgu, sest ostja huvi selle parameetri vastu on väike," lausus ta.
    Keskkonnaministri määruse järgi tuleb müügikohas iga uue sõiduauto mudeli külge või selle lähedusse kinnitada märgis sõiduki ametliku kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkoguse andmetega. "Küsimus ei ole mitte ainult keskkonnahoidlikkuses, vaid see avaldab otsest mõju ka inimese rahakotile. Ostja, nähes kahte võrdset sõidukit muude omaduste poolest, saab nüüdsest valida keskkonnasõbralikuma ja ökonoomsema," selgitas keskkonnaministeeriumi keskkonnakorralduse ja -tehnoloogia osakonna nõunik Viktor Grigorjev.
    Eesti Riiklik Autoregistrikeskus (ARK) peab 2006. a lõpuks välja andma teatmiku, kus on kirjas müügil olevate uute sõiduautode kohta ametlik kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkoguse arvnäitajad. Teatmik koostatakse vähemalt kord aastas ning on tasuta kättesaadav müügikohtades ning nähtav ARKi veebilehel.
  • Hetkel kuum
Andi Pleskovski: tänavuse aasta hea ja halb stsenaarium büroopindade turul
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Sel aastal on büroopindade turul kõige tõenäolisemad kaks stsenaariumi, millede puhul oleneb realiseerumine eelkõige arengutest majanduses, kirjutab RE Kinnisvara partner Andi Pleskovski.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Tallinna Kaubamaja Grupp hakkab Leedus Škodasid müüma
Tallinna Kaubamaja Grupp allkirjastas lepingu, millega neist saab ametlik Škoda edasimüüja Leedus.
Tallinna Kaubamaja Grupp allkirjastas lepingu, millega neist saab ametlik Škoda edasimüüja Leedus.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Ministeerium värbas Ragn-Sellsi arendusjuhi asekantsleriks
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: tuleb madin
Kremlis on tugev veendumus, et kui ka kogu Ukrainat ei õnnestu allutada, siis mingi osa ikka, ja seda saab presenteerida võiduna Lääne üle, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi postituses.
Kremlis on tugev veendumus, et kui ka kogu Ukrainat ei õnnestu allutada, siis mingi osa ikka, ja seda saab presenteerida võiduna Lääne üle, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi postituses.
Ministeerium värbas Ragn-Sellsi arendusjuhi asekantsleriks
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) uueks transpordi asekantsleriks kinnitati Sander Salmu, kes alustab ametis 13. märtsil.

Olulisemad uudised

Raadiohommikus: suure raha hind, paisuvad jalgpallimiljardid ja kliimaseadus
Neljapäevases raadio hommikuprogrammis selgitame välja, mis suunas liiguvad hinnad ja intressimäärad, räägime globaalseks megatööstuseks kasvanud jalgpalliärist ning küsime, kellele on tarvis kliimaseadust.
Neljapäevases raadio hommikuprogrammis selgitame välja, mis suunas liiguvad hinnad ja intressimäärad, räägime globaalseks megatööstuseks kasvanud jalgpalliärist ning küsime, kellele on tarvis kliimaseadust.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.