12. oktoober 2005 kell 22:00

Rõivamüüjad Marks & Spencerit ei karda

Suurbritannia kauplustekett Marks & Spencer, kes varsti Eestisse tuleb, siinsetes konkurentides hirmu ei tekita. Uute tulijatega ollakse niivõrd harjunud, et turuosa kaotuse pärast muret tundma ei pea.

?Kogu aeg avatakse ja suletakse kauplusi. See on igapäevane tegevus,? sõnas Klementi tegevjuht Toomas Leis. Tema sõnul pole Marks & Spencer oma nime ja brändiga niivõrd suur tegija, et võiks kapitaalselt turgu muutma hakata. ?See pole erilisem kui keegi teine,? kinnitas ta. Sissepääs Eesti rõivaärisse on tema sõnul vaatamata tihedale konkurentsile lihtne.

Nii oli see ka nädal tagasi Ülemistes oma poe avanud Saksamaa rõivapoeketil Takko Fashion, esimese viie päeva jooksul tehti käibeks miljon krooni. Firma esindaja Ursula Zimmermann rääkis, et Takko võeti siin hästi vastu, Marks & Spenceri edu ei oska ta hinnata. ?Ma ei tea, kuidas ta läbi lööb, aga loodan siiralt, et lööb läbi,? sõnas ta ning lisas, et mida rohkem konkurentsi, seda parem see turule on.

Uue rõivapoe avamine toob muutusi kindlasti hindades, seda just tarbijate kasuks. ?Kindlasti toimub hindades korrektsioon tarbijale soodsamas suunas,? kinnitas Poola päritolu Reservedi ja Cropptowni kaubamärke esindav Hendrik Pass. Tema sõnul võivad brittide rõivad siin kõige enam mõjutada väiksemaid riidepoode, kellel kindel kontseptsioon puudub.

Uue kaupluseketi tulekuks ja käimalöömiseks on aga praegu soodne aeg. ?Mina hetkel lahkujaid pole märganud,? sõnas Pass, lisades, et vähemalt Reservedi kaubamärgil läheb aastast aastasse paremini. Eelmise aasta käive oli kahte kaubamärki sissetooval OÜ-l LPP Retail Estonia Krediidiinfo andmetel 39 miljonit krooni ja kasum 1,4 miljonit.

Marks & Spenceri lähimad konkurendid on kauplused, kes müüvad rohkem keskealistele orienteeritud kaupa. ?Kaubamaja mingi osa,? arvas A&G Kaubanduse nõukogu esimees Heiti Allmäe. Noorematele kauba pakkujad muretsema ei pea. Turg kasvab Allmäe sõnul pidevalt, inimestel on rohkem raha, mida kauplustesse viia.

?Võrreldes näiteks Leedu või Poola turuga on meil rõivakaubanduses konkurents veel väike,? märkis Baltika turundusjuht Anu-Mall Naarits. Kuna Baltika brändid on Marks & Spenceriga erinevalt positsioneeritud, nemad Naaritsa sõnul turuosa ei kaota.

Autor: Gert D. Hankewitz

Hetkel kuum