Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väikeettevõtted häbenevad rääkida oma heategudest

    Ökotoodetega kaupleva väikefirma OÜ Loodusjõud juht ja omanik Priit Mikelsaar leiab põhitöö kõrvalt igal nädalal mitu tundi aega, et vabatahtlikult tegutseda MTÜ Taaskasutuskeskuse nõukogu liikmena. Aktsiaseltsid Reval ­Auto ja Trigon Capital on ristivanemateks Keila SOS Lasteküla kahele perele, toetades rahaliselt ja samas ka külastades töötajatega oma ristiperesid. OÜ MindWorks tegi tasuta Heateo SA veebilehekülje heategu.ee kujunduse. Eesti Elektronpost toetab SOS Lasteküla, pakkudes neile oma teenused nii madala hinnaga, kui on suutelised.
    Kohvikukett Double Coffee toetab noori artiste, kellel juurdepääs galeriidele ja kontserdisaalidele veel puudub, võimaldades neil eksponeerida oma reklaami kohviku menüüs, andes kohviku seinu tasuta näitusepindadeks ning kohviku ruume tasuta bändidele muusika tegemiseks, noortele luuletajatele luuleõhtuteks jne.
    Heateo sihtasutuse ettevõtete heategevuse suuna juht Margo Loore tõdes, et kuigi need on vaid üksikud näited väikefirmade heategevusest, jõuavad avalikkuseni vaid suurfirmade heateod. ?Väikesed ettevõtted teevad tegelikult Eestis palju heategusid, aga klientidele sellest enamasti ei räägita. Suhtumine on, et häid tegusid justkui ei sobi eksponeerida,? nentis Loore.
    SOS Lasteküla toetava Eesti Elektronpost ASi turundusjuhi Maris Viirese sõnul on heategevus loomulik tegevus, olenemata sellest, kuidas ja millises mahus sa seda teed.
    ?Ei pea tähtsaks teavitada heategudest oma kliente, sest oluline on ju, et abivajajad saaksid kasvõi raasukese sellest, mida nende hing igatseb. See ei ole koht, mille arvel sooviksime end turundada, mitte täna,? kinnitas Viires.
    Loore sõnul aga ongi just selle väärarvamusega, et heategudest ei sobi rääkida, tekkinud mulje, et heategevusega tegelevad vaid suurfirmad. ?Heategevusest sobib küll ja tulebki rääkida, sest see on ainus viis, kuidas klientidel on võimalik eelistada vastutustundlikuma ettevõtte toodet või teenust ja nii kogu ärisektorit suuremale vastutustundlikkusele suunata,? arvab Loore.
    Double Coffee turundusjuht Eva-Kristina Ponomarjov peab ettevõtte arengu seisukohast heategevusest rääkimist väga oluliseks, kuigi ka nendel ei olnud pool aasta tagasi see veel päevakorras. ?Oleme tõsisemalt pühendunud heategevusele ja klientide teadvustamisele. Sellest, et ostes meie juurest, on igal kliendil võimalus toetada abivajajaid, peab ju rääkima.
    Loore sõnul on selline ettevõtte sotsiaalse vastutuse vorm, mis samaaegselt loob finantsväärtust firmale ja sotsiaalset väärtust ühiskonnale, ideaalne.
    Samas rõhutab Loore, et sotsiaalseosega turundus ei tohi siiski olla pelgalt reklaamitrikk, kõigepealt peab looma sisu. ?Sealjuures on ühekordsetest aktsioonidest palju vähem abi kui kestvast, läbimõeldud tegevusest, kus sotsiaalne vastutus on ärimudeli ja turundusplaani lahutamatu osa,? lisas ta.
    Loomulikult on selge, et mida väiksem on ettevõte, seda vähem on tal ressurssi, mida saaks ainult heategevusele rakendada. Suur ühiskondlik väärtus seisneb näiteks ka selles, kui ettevõte muudab klientide suhtumist keskkonnasõbralikuma tarbimise suunas. Samal ajal aitab see ka diferentseerida ettevõtte toodangut.
    Coca-Cola HBC ja The Coca-Cola Company panustab Baltikumis heategevusele aastas üle 2 miljoni krooni. Sellele lisanduvad ka muud tegevused, mille otsest väärtust on raskem hinnata nagu näiteks puhta joogivee kasutamise vähendamine tootmises jms.
    Coca-Cola HBC käesoleva aasta kaks suurimat üle-baltikumilist heategevusüritust on praegu kestev Coca-Cola Jõulukaravan ja suviti toimuv Coca-Cola Pühapäevaliiga.
    Praegu kestvas Coca-Cola Jõulukaravani heategevuskampaanias on kõik oodatud annetama lastekodulastele muusikateemalisi kingitusi, mida saab jätta Selveritesse paigaldatud kingikogumiskastidesse.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.