Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toyota kasvatas uue RAV4 suuremaks
Uut Toyota RAV4 esitleti ajakirjanikele Portugalis. Ametliku demo käigus lubati autot katsetada maastikul, kurvilisel mägiteel, libedarajal ja kiirteel.
Toyota uus väikemaastur jättis piltidel välimuselt ja sisemuselt väga hea mulje, seega olid ka ootused suured. Esmakohtumine ei muutnud head arvamust kuidagi. Samuti on sisu muutunud kenamaks, kaasaegsemaks ja käepärasemaks. Ruumi on piisavalt nii esiistmetel kui ka tagaistujatel. Uue RAV4 üheks trumpässaks saab kindlasti pakiruum. Nimelt ei saanud auto omas segmendis enne kuidagi vastu Honda CRV mahukale pagasiruumile. Nüüd on see aga piisavalt kasvanud ja reisile minnes võite kas või kogu majapidamise kaasa pakkida.
Interjöör on küll muutunud silmale ilusamaks, kuid kerge koputus armatuurile paljastab odava plastiku. Sellest on iseenesest kahju, sest sisemuse väljanägemisega on küll hästi toime tuldud, kuid ka kvaliteet võiks kenale välimusele vastata.
Auto on näost ikka tuntavalt vana hea RAV4, kuid sellega sarnasus piirdub. Välimuselt on väikemaastur rohkem musklis kui enne ja kindlasti ka meeldivam kui eelmine mudel või siis Eesti rahva mällu sööbinud "saapa" hüüdnime kandev auto.
Vedrustus oli uuel mudelil piisavalt jäik, et pakkuda sõidumõnu ka kiirel kurvilisel mägiteel, mida mööda oli RAV4 roolis lausa lust sõita. Eriti uhked olid Toyota insenerid uue nelikveosüsteemi üle, mida libedasõidurajal ja maastikuteel proovida lasti. Libedal rajal mõtles nelikveosüsteem koos elektrooniliste abimeestega auto külglibisemisest ruttu ja sujuvalt välja. Puhtatõulisest maasturist aga juttu teha ei saa ja suunatud on RAV4 ikkagi linnapilti.
Proovisõiduautol oli Toyota tuntud ja võimas diiselmootor, mis suutis nelikveost olenemata piisavalt kiirendada ka suurtel kiirustel. Küll tekkis tahtmine nuriseda sisemüra kallal. Mootorimüra ehk diisli kärin kostis kohati lausa häirivalt salongi.
Annaksin autole siiski hea hinnangu, sest kogu komplekt sobib omavahel hästi kokku ja annab hea tervikpildi. Kõik sama klassi autod on igatahes saanud karmi konkurendi ning Toyota inimesed ise loodavad sellest autost peatselt segmendi vallutajat.