Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autotööstuses on murrangulised ajad

    Möödunud aasta detsembris langes seni veel maailma suurima autotootja General Motorsi aktsia hind alla 19 dollari ehk madalaimale tasemele alates 1982. aastast. Üha enam räägitakse ettevõtte võimalikust pankrotist. Optimistid loodavad, et General Motors, kes on olnud ülisuurtes raskustes korduvalt ka varem (mainekas majandusajakiri Fortune on aastatel 1958 kuni 2006 kirjutanud ettevõtte raskustest seitsmel korral), on pankrotti laskmiseks liiga suur. Taolist optimismi aitab süstida USA suuruselt kolmas autotootja Chrysler, kes sai 1980. aastal USA valitsuse garantiiga 1,5 miljardit dollarit laenu. Aga taolisele lootusele tõmbas vee peale president George W. Bush, kes jaanuaris lausus ajalehele The Wall Street Journal, et autokompaniid peavad oma kuludega ise toime tulema ning nad peavad valmistama lihtsalt paremaid ning tarbijatele meelepärasemaid autosid.
    Asi on selles, et raskustes pole mitte ainult General Motors, vaid ka USA suuruselt teine autotootja Ford ning ka Euroopa suurematel autotootjatel ei lähe kõige paremini.
    General Motors ning Ford Motor on saanud Põhja-Ameerika turgudelt kahjumit kokku 7,2 miljardit dollarit (95 miljardit krooni ehk umbes 1,3 Eesti selle aasta riigieelarve jagu) kahjumit. Mõlemad on teatanud tehaste sulgemisest ning kumbki 30 000 töötaja koondamisest. Euroopa suurimad autotootjad Volkswagen ning DaimlerChrysler koondavad samuti kümneid tuhandeid töökohti.
    Jaapani ning Korea autotootjad aga võtavad Põhja-Ameerikas turuosa ning ehitavad tehaseid isegi USA autotööstuse südamesse, Michigani osariiki, kus asub nn kolme suure autotootja kodulinn Detroit. Jaapani suurim autotootja Toyota on möödunud tootmismahtude poolest Fordist.
    Jaapani suuruselt teise autotootja Nissani kuristiku servalt heasse seisundisse viinud tegevjuht Carlos Ghosh üritab uut ime korda saata Renault's. Hoolimata mõõdukatest marginaalidest, on Euroopa autotootjate aktsiate hinnad nelja aasta kõrgeimad, sest lisaks Renault'le on uued juhid ka Fiatis, kus on juba toimunud kerge ime, Daimleris ning Volkswagenis. Investeerimispanga Morgan Stanley autoanalüütik Adam Jonas lausus majanduslehele Finacial Times, et investorid usuvad andekatesse juhtidesse.
    Autotööstuses on praegu murrangulised ajad. Kõik tootjad suurendavad oma mudelite arvu, kümmekonna aasta pärast muutuvad tõenäoliselt olulisteks tegijateks ka Hiina ja miks ka mitte India autotootjad ning mis kõige tähtsam, kütuse hind, mis sunnib autotööstureid üle vaatama toodangu kütusekulu ja kütuseliikidest lähtuvalt. Kes selles maailmas suudab teha õigemaid otsuseid, on autotööstuses ellujääja, kes ümber orienteeruda ei suuda, peab oma tegevuse lõpetama.
    Praeguse seisuga on edumaa Jaapani tootjatel eesotsas Toyota ja Nissaniga. General Motors ning Ford on kõige raskemas seisus, kõik ülejäänud tootjad jäävad sinna vahele.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.