Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaamiseaduse saaga Riigikogus

    Reklaamiseadust on Riigikogu X koosseis muutnud juba viis korda ja ka täna kõne all olevad muudatused ei jää viimasteks. Teisalt võib kindel olla, et see seadus vist kunagi valmis ei saagi, sest niipea kui seaduseandja on mingi pügala lisanud, tulevad nutikad reklaamiagentuurid ja leiutavad mõne uue šokolaadiglasuuris piimatoote, mis terve ühiskonna ahhetama paneb, ja siis võimendavad loodetud tulemust kaasneva kõmu abil mitu korda.
    Teha pole siin midagi. Eks see ole nende firmade töö ja leib, sest rutiinne reklaam ei pane kedagi ostma ja tõeliselt edukad on ainult need reklaamiideed, mis teiste seast oma originaalsuse või teinekord ka poisikeseliku riukalikkusega silma paistavad.
    Laveerides keelatud maa piiril, püüavad reklaamimeistrid teisel pool aeda olevalt maasikamaalt läbi aiaaukude magusaid marju napsata. Teinekord napsavad nad maasikate asemel lausa kuldmune, mis siis hiljem agentuuri seintele kaunistuseks riputatakse, ja ring hakkab otsast peale.
    Reklaam on kujunenud tabude murdmise valdkonnaks. Seaduseandja on olukorras, kus iga uue käsu või keelu loomine toob samas ka uusi võimalusi tõlgendusteks ja käsust möödahiilimiseks.
    Kuna poliitilise reklaami reeglite hiljutine muutmine soovitud tulemust ei andnud, siis seekordsete seadusemuudatuste juures jäeti poliitreklaam puudutamata. Nüüdne põhiprobleem on jagelemine alkoholireklaami piirangute üle, milles koosmeelt ei leitud ja nii läks eelnõu katkestamisele.
    Alkohol on kahtlemata ühiskonnas ülimalt tõsine teema ja selle vastu võetakse viimasel ajal meedias järjest valjemini sõna, eriti murelikult teevad seda Eesti arstid. Kindlasti peaksid seaduseandjad ühiskonnast tulevatele signaalidele reageerima ja vastavalt ka seadust muutma, aga vaevalt et olukorda saab päästa ainult reklaamiseaduses karmimate reeglite kehtestamisega. Kuid paljude arvates on alkoholi liigtarbimise probleemi üks kurja juur just leebe seadus. Aga kas ei ole seaduseandjal siin oht pigem jälle vanale rehale astuda ja uutele võimalikele "piimatoodetele" teed rajada?
    Samalaadne diskussioon käis ravimireklaami üle, mille tulemusena kirjutati seadusesse standardne tekst. Kõigile on pähe kulunud lause, mida diktorid vuristavad ühe hingetõmbega: "Tähelepanu!Tegemistonravimiga.Ennetarvitamistlugege tähele-panelikultpakendisolevatinfo-lehte.Kaebustepüsimisekorral-võiravimikõrvaltoimetetekki-miselpidagenõuarstivõiapteek-riga..." Iga sekund on arvel ja sõnumit kiirendatakse digitaalselt arusaadavuse piirini.
    Tulemus - inimesed muutuvad hoiatuse vastu immuunseks. Kui midagi lõpmatuseni vuristada, siis kahaneb ka selle sõnumi efektiivsus võrdeliselt kordamiste arvuga. Täna on kõne all sarnase teksti lisamine alkoholireklaamile.
    Mina selle efektiivsusesse ei usu. Kui needsamad reklaamigurud paneksid parem pead tööle ja mõtleksid iga kord välja uue idee, kuidas reklaami tehes tarbijat ka toote kahjulikkusest hoiatada, oleks efekt mitu korda suurem. Ministeeriumid peaks hoidma nii ravimi- kui ka alkoholireklaamil ise silma peal ning vajadusel palkama reklaamigurud, et leida lahendus, kuidas alkoholiga kaasnevaid ohte toote reklaami juures tarbijale paremini selgitada. Sest pole ju suurt vahet, kas alkoholireklaami lubatakse kella 9 või 10ni, meie noored on tihti poole ööni arvutite taga ja kuvarinurgas jookseb ka telepilt.
    Aga reklaamiseaduse juures on täna veel üks oht. Nimelt võimaldab teise lugemise katkestamine Riigikogus aktiivsetel alkoholitootjatel nüüd vastavates ministeeriumites tugevat lobitööd teha ja võib-olla ka väikeste teenete eest endale sobivaid lahendusi kätte võidelda. Vaevalt, et seadus sellest võidab.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.