Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lühiajalised veolepingud soositud

    Kuigi pikaajaline veoleping annab nii teenuse osutajale kui ka selle tarbijale ASi Tallinna Toiduveod juhataja Liivo Luidre sõnul kindlustunde, puhuvad turul hetkel siiski teised tuuled.
    "Täna ei soovi veotellija vedajale tagada konkreetseid veomahte ehk teisisõnu võib tellija alati vähendada tellitavat veomahtu või vastupidi -vedaja vähendab kliendile pakutavate autode hulka," selgitas Luidre hetkeolukorda ning põhjusi, miks pikaajalised lepingud soosingus ei ole.
    On ka ettevõtteid, kes pooldavad pikaajalisi lepinguid. Et hoida kokku aja- ning närvikulu iga-aastastelt läbirääkimistelt, kasutab AS Leibur tähtajatut veolepingut.
    "Sellega oleme vabanenud läbirääkimiste maratonist. Enamasti kasutame standardiseeritud lepinguvorme, mida vajadusel muudame, sõltuvalt partneri soovidest ja teenuse iseloomust," sõnas Leiburi IT- ja logistikajuht Harri Touart. "Kütusehinna kõikumisest tingitud veotariifide muutumine on automatiseeritud, kõik muud tingimuste muudatused lepime eraldi kokku ja fikseerime lepingus või selle lisas," lisas ta. Turult parimat pakkumist otsivate firmade seas leidub siiski ka firmasid, kes eelistavad sõlmida pikemaid lepinguid.
    Frans Maasi ekspedeerimisjuhi Jaanus Nisu sõnul on nendeks peamiselt ettevõtted, kellel on tavapärasest suuremahulisemad kaubavood, kus nii vedaja kui ka klient soovivad oma äri mingi kindla perioodi suhtes planeerida.
    "Teisisõnu, vedaja on kohustatud vedama fikseeritud hinnaga sõltumata turuolukorra muutumisest. Samas võtab teenuse tellija riski kaubavoogude mahtude osas," ütles Nisu.
    "Kui täna on veoteenuse ostjal vaja viia Hollandisse pool koormat 10 000 krooni eest, siis järgmisel nädala võib tekkida olukord, kus sama otsa hind on 15 000 krooni, sest sihtkohast pole vedajal midagi tagasi tuua," lisas ta.
    Kui pikalt siiski veolepingut sõlmida, sõltub Nisu sõnul eelkõige teenuse tellijast endast - kas soovitakse saada maksimaalset tulu transpordituru hinnakõikumiste olukorras või lepitakse pisut kõrgemate, kuid stabiilsete hindadega.
    "Lõppkokkuvõttes sõltub kõik ikkagi ettevõtte logistikust ning sellest, kas tema tööülesannete hulka kuulub pidev transporditurul võitlemine või on vedude tellimine asutuse logistiku ülesannetes vaid väike osa," ütles Nisu.
    Kui pikalt keskmine veoleping kesta võiks, Frans Maasi ekspedeerimisjuht Jaanus Nisu öelda ei oska.
    "Teoretiseerides võiks öelda, et optimaalne lepingu pikkus võiks olla pool aastat kuni aasta, kuna selle aja jooksul jõuab transporditurg piisavalt muutuda ning oleks aeg hinnad ja muud tingimused üle vaadata," nentis Nisu.
    ASi Tallinna Toiduveod juhataja Liivo Luidre tähelepanekut mööda sõlmitakse neil reeglina lepingud kaheks aastaks. Juhul kui tingimusi lepingu lõppedes ei muudeta, pikeneb see automaatselt.
    Tema sõnul määratakse teenuse hind eeldusel, et seda lepingu kehtivuse ajal ei muudeta.
    "Oleme lepingus märgitud veohinna teinud kaheosaliseks, millest üks osa on fikseeritud tasu ning teine osa kütusetasu, mis on otseselt sõltuv kütusehinnast turul.
    Fikseeritud tasu paneme paika aastaks ja seda korrigeerime sõltuvalt tööjõukulude kasvust või muudest asjaoludest, mida vedaja ei saa mõjutada.
    Kütusetasu muudame operatiivselt iga arveperioodi lõpus vastavalt perioodi keskmisele kütusehinnale," selgitas Luidre oma saadetud elektronkirjas.
    Eelistame oma transporti, kuna kontsernisiseselt on meil nii kokku lepitud. Miks see nii on, ei oska öelda.
    Volkswagen organiseerib masinad Riia sadamasse, kust Baltimaade maaletoojate ühisesse omandisse kuuluv importöör need siis kohale toimetab.
    Selline lahendus on teinud meie elu väga mugavaks, hoides tublisti kokku aja ning närvikulu arvel. Senist süsteemi meil muuta plaanis ei ole.
    Sõltub olukorrast - kui on ühekordsed veod, siis pole lepingut vaja. Piisab, kui lepitakse kokku hinnas ja maksetähtajas.
    Kui on regulaarveod, siis on mõttekam sõlmida hinnakokkulepped, maksetähtajad ning vajadusel ka täpsustatud õigused, kohustused ja vastutused pikemaajalise lepingu puhul.
    Ise oleme kasutanud tavaliselt tähtajatut baaslepingut, kus kajastuvad õigused ja kohustused ning maksetähtajad kirjas. Kord aastas oleme üle vaadanud hinnad ja kütuselisa protsendi, et olla kursis turul toimuvaga ning samuti saada läbirääkimistel uut informatsiooni võimaluste ja tulevaste plaanide kohta.
    Kasutanud oleme mõlemaid versioone. Üldjuhul lepitakse kokku veoteenuse baashinnad, tavaliselt aasta peale.
    Muutuda võib kütuselisa protsent vastavalt kütusehinna kõikumisele. Fikseeritud hind on näiteks Eesti-sisestel vedudel.
    Rahvusvahelistel vedudel on tavaks saanud fikseeritud hind, millele lisandub kütuselisa protsent.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.