Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    General Motorsi juhile näidati koht kätte

    Jaanikuu viimasel päeval tabas aktsiaturge ning eriti autotööstust paras šokk. Nimelt saatis General Motorsi suurim eraisikust aktsionär, multimiljardär Kirk Kerkorian nõukogule kirja, kus ta tegi ettepaneku luua allianss Renault' ning Nissaniga. Aktsia hind reageeris uudisele 8,6protsendilise hüppega 29,79 dollarile.
    Kasiinoärimehest miljardär, möödunud kuu alguses 89aastaseks saanud armeenia juurtega Kirk Kerkorian omandas märkimisväärse osa maailma suurima autotootja aktsiatest 2005. aasta alguses. Seejärel hakati kohe spekuleerima, et rahulikuks aktsionäriks ta kindlasti ei jää ning mõned analüütikud ennustasid tööstusharule suuri muutusi.
    Esialgu investor siiski millegi olulisega silma ei paistnud. General Motorsi tegevjuht Rick Wagoner pidas pingelisi läbirääkimisi ametiühingutega ning kavandas struktuurseid muutusi eesmärgiga hoida ära maailma suuruselt viienda ettevõtte pankrotti minek. Ehkki aktsia hind langes detsembri lõpuks 23 aasta madalaimale tasemele 18,61 dollarile, oli Wagoneril ette näidata oma nägemus ettevõtte päästmiseks.
    See aga ei rahuldanud Kerkoriani, kes oli vahepeal jõudnud osa oma aktsiatest maksukoormuse vähendamiseks müüa ning selle aasta alguses tagasi osta. Veebruari alguses nimetati nüüdseks 9,9protsendilise osaluse omandanud vanahärra esindajaks General Motorsi nõukogusse Kerkoriani kauaaegne nõunik Jerome B. York.
    Juba mais kohtus York Londonis autotööstuse superstaari, Jaapani autotootja Nissani sügavast kriisist välja toonud ning möödunud aasta aprillist lisaks Nissanile ka Prantsuse autotootja Renault' tegevjuhiks saanud Carlos Ghosniga. Juuni keskel lõunatasid nad koos Kerkorianiga USAs Nashville'is, kus Ghosn oli avamas Nissani Põhja-Ameerika peakorterit, lõuna käigus arutati võimalikku allianssi.
    Kuu lõpuks oli kolme mehe plaan selge ning 30. juunil saatis Kerkorian General Motorsi nõukogule ning tegevjuht Rick Wagonerile kirja, kus nõudis alliansi moodustamist Nissani ja Renault'ga. Ajalehe Detroit News teatel nõustus Ghosn, et kumbki tema juhitav ettevõte omandab 10 protsenti General Motorsi aktsiatest maksumusega kokku üle 3 miljardi dollari.
    Rick Wagonerile tuli Kerkoriani ettepanek täieliku üllatusena. Ehkki Wagoneri ametlik reaktsioon nädal hiljem nõukogu poolt peale sunnitud läbirääkimiste kohta oli, et tema läheneb asjale avatud pilguga, lausus ta samas ajalehele Detroit News antud intervjuus, et General Motors ei vaja "printsi valgel hobusel, kes tuleks ja ümberkorralduste üheteistkümnendal tunnil meid lunastaks". (Detroidis asub General Motorsi, aga ka Fordi ning Chrysleri peakorterid).
    Praegu on raske öelda, kas Kerkoriani algatus lõpeb Ghosni asumisega ka kolmanda ettevõtte eesotsa, nagu on spekuleeritud, või ei tule koostööst midagi välja.
    Aga see on kindel, et Las Vegase kasiinomogul suutis autotööstuses tekitada segadust, mis pole Kerkorianile esimene kord. Kümmekond aastat tagasi üritas ta koos legendaarse juhi Lee Iacoccaga üle võtta USA suuruselt kolmanda autotootja Chrysleri pärast eelnimetatu lahkumist ettevõtte juhi kohalt. Vaenulik ülevõtmine ebaõnnestus, aga selle lõpptulemuseks sai praegu maailma suuruselt teine autotootja DaimlerChrysler.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Legendaarne miljardärist riskifondijuht Jim Simons suri 86aastaselt
Jim Simons, silmapaistev matemaatik ja üks edukamaid investoreid finantsmaailma ajaloos, suri 86-aastaselt.
Jim Simons, silmapaistev matemaatik ja üks edukamaid investoreid finantsmaailma ajaloos, suri 86-aastaselt.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.