Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Langev Norma aktsia peibutab investoreid dividendidega

    Ning mida odavam on aktsia, seda parem on dividenditootlus - seda muidugi juhul, kui dividendid samaks jäävad.
    Hansabank Marketsi analüütik Sander Danil aga leidis, et praeguse seisuga võiks dividenditase veel mitu aastat säilida. Viimased neli aastat on Norma maksnud ühtlaselt 5 krooni dividende aktsia kohta.
    Ka väikeaktsionär Karlo Allmere peab Normat heaks dividendiaktsiaks. "Ostsin aktsiaid alles hiljuti ning investeering on praegu kasumisse jõudnud," sõnas ta. Kuid tema eesmärk on tegelikult stabiilne dividendisaak, mitte kapitalitootlus. Norma valis aktsionär välja seetõttu, et autotööstus ja mehaanika on valdkond, mida ta tunneb.
    "Firma jätkab suhteliselt tagasihoidlikult, marginaalid langevad vaikselt edasi ja selles osas midagi rõõmustavat pole," kommenteeris Danil eelmisel nädalal avaldatud teise kvartali tulemusi. Müük jäi samale tasemele ning puhaskasum kukkus 8,6 miljonilt kroonilt 4,1 miljonile.
    "Arvame, et kasumi vähenemisele vaatamata jääb dividendipoliitika muutumatuks," sõnas ka Suprema analüütik Irina Markitanova. "Norma on dividendiaktsia, mitte kasvuaktsia ning nende dividendipoliitika peaks jääma samaks."
    Kasum vähenes tema sõnul kulude kasvu ja müügihindade languse tõttu, mis tähendab, et konkurents on tugevnenud. Samuti kukkus kõrgemate marginaalidega Venemaa müügi osakaal 25 protsendile kogu müügist. "Sellele tasemele peaks Venemaa osakaal käibest ka jääma," sõnas Markitanova.
    Kuigi Norma on Venemaa osakaalu vähendanud, on Danil veendunud, et Venemaal Norma äri otsa ei saa. "Nii kaua kui AvtoVAZ autosid toodab, saab ka Norma seal hankeid," sõnas ta. Venemaa turul võib küll äkilisi muudatusi tulla, kuid teisalt on Normal head pikaajalised suhted sealsete tootjatega. "Ma ei näe sellist varianti, et ühel päeval VAZ ütleb, et ei telli Normalt enam ühtegi turvavööd," lausus Danil.
    AvtoVAZ on küll muutnud oma tarnepoliitikat ega lase enam ühe detaili osas ühel tarnijal nii palju domineerida. "Üle 50% mingi turvavöö tellimusest Norma enam kindlasti ei saa," nentis Danil.
    Hansabank Markets ei plaani praegu Normale antud 6,4eurost hinnasihti muuta.
    Autor: Lauri Matsulevitsh
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.