Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Neli päeva seaduskuulekust

    Esmaspäev, kell 17.00-19.00.
    Ärimaja-Järve-Järvevana tee-Veerenni-Magasini-Veerenni-Liivalaia-Pärnu mnt-Viru Väljak-Narva mnt-Smuuli tee-Peterburi mnt-Betooni.
    Alustan sõitu Ärimajast kohe pärast tööpäeva lõppu, ja "juba" 20 minutit hiljem seisan üpris nõutu näoga Järve Neste gaasitankla ees - tankida siin täna ei saa. Tuleb vist minna hoopis teise linna otsa Betooni tänavale.
    Järvevana tee on aga umbes. Kuna liikluseeskirjad kaotavad ummikutes mõtte ja kehtivuse ning asenduvad tugevama õigusega, siis pole siin mingit mõtet korralikku liiklejat etendada. Kannatlikud jäävad teatavasti ummikutes kannatajaks pooleks.
    Ühesõnaga, veel poolteist tundi hiljem olen eluga Betooni tänaval.
    Teisipäev, kell 14.30-17.00.
    Ärimaja-Pärnu mnt-Toompea-Toompuiestee-Põhja pst-Suur-Patarei-Väike-Patarei-Balti jaam-Rahvusraamatukogu-Laagri.
    Mind ehmatab üks liikluspolitseinik, kes keset ristmikku pargitud hõbedase Impreza rooli istununa äkiliselt kohalt rebib (mmm… 5 sekundit paigalt sajani…) ning suunatuld kasutamata liiklusvoolu sukeldub.
    Aga siis, Liivalaia-Pärnu mnt ristmikul foori tagant lahkudes, märkan ühtäkki tahavaatepeeglis tõmblevat meest tumerohelise Škoda roolis. Tõmbab järsult paremasse ritta, kuid kuna sealgi on üks alles kiirust koguv auto ees, tõmbab sama järsult kahe rea vahele, sealtki ta läbi ei mahu. Pärast Vineeri trammipeatuse juures lamavat politseinikku saan ümber reastuda ning sõge saab must mööduda. Ja mis ma näen - tumerohelise universaalkerega Škoda Octavia küljele on suurelt kirjutatud "Tallinna munitsipaalpolitsei"! Kuigi jään temast viaduktil 50ga sõites kõvasti maha, oleme Pärnu mnt-Tondi tn ristmikul foori taga jälle kõrvuti. Ei tea, kuhu tal küll nii kiire on - kas on kellelgi ehk muru niitmata või aiale koerasilt paigaldamata, mõtlen, kuni MuPo Kiisa tänavale pöörab.
    Vabaduse puiestee, värskelt pinnatud ning 30 märgid kenasti väljas. Sõidan ilmselgelt aeglaselt, liiklusvoolus püsimiseks oleks vaja vähemalt 60ga sõita, vaid üks Scorpioga sõitev noormees püsib mul miskipärast kannul. Ka Pärnusse teel olev liinibuss ei hakka mööda sõitma.
    Kolmapäev, kell 12.30-13.30.
    Ärimaja-Pärnu mnt-Viru väljak-Mere puiestee-Ahtri-reisisadam-Jõe-Kunderi-Majaka-Peterburi tee-Järvevana tee-Ehitajate tee-Paldiski mnt-Toompuiestee-Tõnismäe-Pärnu mnt.
    Sõidan katseks maksimaalse lubatud kiirusega vasakpoolses reas, Ehitajate teel möödub minust suurel kiirusel paremat sõidurida kasutades vanem sõiduauto, suur roheline kummipaat katusel. Masina esi- ja tagaklaasi kaunistab roheline vahtraleht. Võtan aeglasemasse ritta tagasi.
    Õhtul Tallinn-Tartu maanteel tahab meid mõrvata Maalehe värvides pisibuss, mis ootamatult "vastassuunavööndisse kaldus", ehk lihtlabaselt öeldes totras kohas totral ajal möödasõitu sooritas.
    Neljapäev, kell 8.10-8.40.
    Tallinn-Tartu maantee-Kose-Risti-Ülemiste ristmik-Järvevana tee-Ärimaja.
    Hommikune liiklus on, nagu ikka, veidi kaootiline.
    Kuivajõe ristmikust veidi Tallinna poole sõites jääb meile jalgu 90ga sõitev autokolonn, veidi aega sabas sõites selgub ka kolonni tekkepõhjus - keset kolonni kulgeb teiste autode vahel rõhutatud aeglusega politseivärvides pisike Vitara.
    Ühel hetkel saab aga närvilisematel juhtidel villand ning täpselt suurimat lubatud kiirust hoidvast politseiautost hakatakse ükshaaval mööda pressima. Politseinikul pole selle vastu midagi.
    On hull kindlasti. Suunatuli on juba kaotanud paljude jaoks oma olemuse. Politsei peaks olema ristmikel väljas, sest ei saa ju enam ristmikest üle - saba lõpp ei lõpeta sõitmist, kui kollane vilgub.
    Näiteks Aasias ja lähi-Venemaal on hullem, aga kui läheme siit üle lahe Helsingisse, kus on selline rahu, et… Sinna autoga sattudes ei tule pähegi, et peaks hakkama kihutama. Eks ta on ikka selline üldise kultuuri küsimus.
    Häirib vähene teedeehitusmaht, mis siin ikka. Tõsiselt, see ei ole nali, just see, et sa näed, et asi läheb perspektiivis hullemaks, et see linnavalitsus sisuliselt ei suuda selle probleemiga tegeleda. Raha läheb mälupulkade, linnaosa ajalehtede, Belgia esinduste peale, see mind häiribki. Kui asi läheks paremaks, siis kannataks seda halba olukorda, aga asi läheb aina hullemaks.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.