Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Daily - liha või kala?
Suur osa eestimaalasi tutvus uue Iveco Dailyga Tartu Motoshowl, siinkirjutaja sai esmaemotsioonid kätte Hannoveri tarbesõidukite näitusel.
Iveco kabiini ust avades jäi silma huvitav "ikebana", nimelt oli proovisõidu masin varustatud seadmega, mis arvestab juhi massiga. Kui teie kaal on näiteks 75 kg, keerate nupu selle näidu peale ja hüppate istmesse - istepeaks vetruma või seda mitte tegema, just teie kaalu arvestades.
Võrreldes konkurentidega uus Iveco Daily mulle erilist emotsiooni ei pakkunud. Rooli taga ei tundnud ma ennast just kõige paremini, samas üllatab uus Daily väikse pöörderaadiuse ning hea nähtavusega. Käigud olid lühikesed ja konkreetsed, polnud tunnet, nagu peaks matšeetega džunglis teed rajama. Lühikesed käigud on koormat vedades plussiks, kohalt võis startida ka teise käiguga. Uuel Dailyl on käigukang kolinud põrandalt armatuurlauale. Selle eest võib anda Iveco meestele viieka pihku.
Daily mootorid vastavad euro4 normidele, kokku on ostjatel võimalik valida viie turbodiiselmootori vahel. 2,3-liitrine jõuallikas on saadaval 96, 116 või 136 hobujõuga, kolmeliitrine aga 146 või 176 hobujõuga. Dailyl on tagavedu: hea siis, kui kaubaruum nodi täis. Õnne aga peab kõikidele kaubiku rooli keeravatele meestele ja naistele soovima siis, kui õues miinuskraadid, tuiskab ning tee on libe - head uisutamist.
Daily hoopleb oma klassi suurima kaubaruumiga - 17,2 m0, mis on 0,2 kuupmeetrit suurem kui konkurentidel. Daily on varustatud ka tänapäeva moeröögatustega: ABS, EBD, ESP, ASR.
Aga mida teha siis, kui musklis jõudu vähe aga külmkapp tuleb kongi vinnata? Dailyt on võimalik tellida rohkem kui 2500 variatsioonis.
Isiklikult meeldivad mulle lõhelised, ennekõike aga lõhekala ise. Kas Daily ka lõheks või üldse kalaks osutub, näitab aeg.
Autor: ÄP