Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Arvamusliidri soovitus aitab paremini toodet müüa

    Kommunikatsioonibüroo JLS partneri Kristina Seimanni arvates mängib soovitus peamist rolli premium-kategooria toodete turundamisel, mille puhul on vaja tõestada, miks selle kaubamärgiga tooted või teenused on kallimad. Tegemist on seega kvaliteedikuvandi toetamisega.
    LH Concept OÜ tegevjuhi Aive Levandi sõnul sobib soovituse kasutamine turundusvõttena eelkõige professionaalse teenuse ettevõtetele ning tihedas konkurentsivaldkonnas tegutsevatele organisatsioonidele, mille valdkonda iseloomustab suur infoküllus.
    Seega võibki kliendil valiku tegemisel otsustavaks faktoriks saada soovitus.
    Seimanni sõnul peaks soovitaja olema omal alal arvamusliider. Samas võib soovitaja persooni sidumine kaubamärgiga olla ka risk, mida on raske kontrollida.
    Näiteks Frederiku õllemargi reklaamklipis esinenud näitlejad väitsid hilisemates intervjuudes, et ise nad seda õlut küll ei joo. Kaudselt olid nad selle õllemargi soovitajad, sest alati ei peagi soovitus seisnema sõnasõnalises soovitamises, vaid mängida võib inimese isikkapitali ning visuaalse taustaga.
    Levandi rõhutab: "Turundus peab andma selge signaali, et olemasolevad kliendid on uute klientide ees eelistatud seisundis."
    Rahulolev klient müüb toodet edukalt edasi ja jääb ka ise seda tarbima, rahulolematu seevastu liigub konkurendi juurde ja viib kaasa ka oma sõbrad-tuttavad.
    Tugev rõhk tuleb suunata säilitusturundusele, st kliendisuhete tugevdamisele kõikides kliendisuhte faasides.
    Aive Levandi näeb arenguruumi eelkõige toote või teenuse tarbijapõhistel suhtluskeskkondadel internetis, kus kliendid saavad avaldada arvamust, anda hinnanguid ning aidata kaasa ka toote arendamisele.
    Samas on Kristina Seimanni arvates internet oma interaktiivsusega suund, mis on tänaseks aeg-ajalt lausa üleekspluateeritud.
    Jura ning Lavazza kaubamärkide maaletooja Silver Ritsi sõnul ei kasuta nad soovitust teadlikult, kuid paratamatult muutub see teatud tingimustel turunduse osaks.
    Silver Rits toob kolm näidet oma praktikast, kus olemasoleva kliendi soovitus mängib arvestatavat rolli: kui tegemist on väga hea tootega, professionaalse müüjaga ja hea järelteenindusega.
    Jura kaubamärgi turustamisel on need tingimused mänginud võtmerolli ning paljuski sellepärast sai Infomelton OÜ mõned kuud tagasi Jura Global Sales Conference'il auhinna "Most improved distributor".
    Silver Rits, Infomelton OÜ tegevdirektor
    Kuna olen allergik, soovitas arst mul loobuda tolmuimeja kasutamisest, mööndes, et veefiltriga masinad siiski sobivad.
    Kutsusin seejärel presenteerija koju ning ostsin lõpuks masina, mis siiski ei olnud veefiltriga ja maksis umbes kümme korda rohkem kui minu eelmine tolmuimeja.
    Lähtusin küll arsti kui tervisespetsialisti soovitusest ja loobusin olemasoleva toote kasutamisest, kuid ostuotsuse tegemisel käitusin siiski vastupidi, sest usun, et arst ei saa olla tolmuimeja alal sama suur ekspert kui nende müüja.
    Müüja kasutas paljuski samu argumente, mida minagi iga päev espressomasinate müümisel, ja neid kasutades tuleb võtta vastutus, st tagada nende tõesus.
    Lisaks oli müüja põgusalt ka tuttav, mis lisas usaldusväärsust. Eks aeg näitab, kas tegin õige otsuse kahe inimese soovituse põhjal, mis viis üsna suure kulutuseni.
    Katrin Vernik, A. Le Coq Tartu Õlletehase turundusjuht
    Nelja aasta jooksul on Arctic Spordi isotoonilist spordijooki soovitanud pudeli etiketil üle kümne erineva sportlase. Mõned soovitajad on meieni jõudnud alaliitude kaudu, kellega meil on pikaajalised sponsorlepingud, näiteks jalgpall ja korvpall. Kuid initsiatiivi on olnud ka sportlaste endi poolt, kes on meiega ühendust võtnud ja kiitnud meie jooki.
    Suurim oht soovitaja kasutamisel on seotud sportlase isikuga - juhul kui sportlane peaks vahele jääma dopingu kasutamise või ebasportliku käitumisega, kuid senini meil negatiivseid kogemusi pole.
    Kindlasti kavatseme sportlaste soovitusi pudelietiketil ka edaspidi kasutada.
    Autor: Eneli Ivask
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.