Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutatud auto röövis aega ja raha

    Kuigi algul oli uhke tunne omada kiiret sportautot, otsustas Karolina siiski pärast katsumusi töökojas osta edaspidi vaid uusi autosid. Nüüd sõidabki ta helesinise Honda Civicuga.
    Karolinale on alati autod meeldinud. Ta sõitis juba 16aastaselt ema valge Toyotaga. Neli ülikooliaastat sõitis ta kasutatud Mazdaga, mis pidas küll hästi vastu, kuid hakkas siiski mingil hetkel ära tüütama ja ta tahtis endale midagi ägedamat. Sõber oli hiljuti ostnud endale Volkswagen Corrado sportauto ja Karolina ihkas endale samasugust.
    Corradosid aga enam ei toodetud ja neid liikus Eestis vähe. Kui lõpuks õnnestus leida umbes kaheksa aasta vanune mudel, hakkas see Karolinale kohe meeldima.
    Kahjuks selgus peagi, et auto oli juba üsna ära piinatud ja seda pidi parandama hakkama. Kuna aga mudel oli Eestis haruldane ja kasutatud juppe polnud saada, tuli Karolinal kalli raha eest osta uusi varuosasid. "Kui auto ostsin umbes 60 000 krooniga, siis aastaga olin küll umbes 20 000 remondiks kulutanud."
    Kui ta autoga järjekordselt töökotta läks, ütlesid mehed talle: "Kuule tüdruk, müü parem see auto maha." Ta hakkas mõtlema, et kui juba töökojas nõnda öeldakse, on asi ikka tõesti tõsine.
    Karolinal oli siiski natuke kahju, sest muidu talle auto välimus ja kiirus meeldisid. "Järele mõeldes olin tollal üsna hulljulge ja ohtlik sõitja. Nüüd olen sellest perioodist välja kasvanud ja sõidan rahulikult "pensionäri" kombel liiklusvoolus. Siiski hindan auto juures endiselt, et saaksin kiiresti valgusfoori tagant edasi ega jääks teistele jalgu."
    Karolina pani müügikuulutuse internetti ja auto ostis üllatuseks ära esimene huvi tundnud noormees. Kuigi ta laskis selle töökohas üle vaadata, kus talle öeldi, et see on täiesti jama auto, ärgu mingil juhul ostku. Ka sõbrad naersid, et kui tüdruku koos autoga saab, siis muidugi on hea ost, aga muidu jätku asi katki.
    Aga ju noormehele meeldis autot remontida ja ta oli nõus selle ka ilma Karolinata ära ostma. "Sain selle maha müüa vist veel 5000 krooni kallimalt, kui ostsin," meenutab Karolina tema jaoks üllatavalt head tehingut.
    Siiski pidi ta uue ostmisega veidi ootama, sest läks paariks aastaks Londonisse ja tagasi tulles tahtis esmajärjekorras osta endale korteri ning raha mõlema jaoks nappis. Aga möödunud aastal oli aeg uue ostuks küps.
    Esmalt mõtles Karolina enda jaoks valmis nõuded, mis uuel autol peavad kindlasti olema. "Tahtsin, et ta kiirendaks jõuliselt. Mulle on oluline, et maanteel oleks julge teistest mööda sõita ja linna vahel ei jääks koperdama. Samuti tahtsin 4ukselist mahukamat mudelit, sest "naistekad" mulle eriti ei istu. Mulle meeldib asju panna sisse tagauksest, mitte küünitada üle seljatoe."
    Ka tahtis Karolina automaatkäigukasti. "Kuigi olin kogu aeg sõitnud manuaaliga, oli mu viimasel autol automaatne käiguvahetus ja siis sain aru, kui mugav see linnas on."
    Karolina langetas valiku pärast pikki otsinguid lõpuks Honda Civicu, kuid mitte laiemalt tuntud "ufo"-mudeli, vaid selle mahukama suurema venna variandi kasuks. See näeb ühe kolleegi sõnul välja kui intelligentne auto ja Karolina on valikuga väga rahul. Teistel proovitud autodel oli ikka mingi puudus - kas ei läinud piisavalt kiiresti edasi või ei tundunud nii mugav.
    "Ka olin enne mõelnud, et olen valmis maksma umbes 250 000 krooni. Kuid lõplik hind läks ikka 300 000 kanti, sest tahtsin, et autos oleks piisavalt lisavarustust," on ta aastase kogemuse põhjal valitud auto mugavusega väga rahul. Hätta pole uus Honda teda veel kordagi jätnud.
  • Hetkel kuum
Avo Blankin: Saaremaa püsiühendus ja Rail Baltic võiks olla kaks ühes projekt
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti riik vajab infrastruktuuri arenguks visiooniga arhitekti-teenistust, ehitajad killustikku, saarlased aga püsiühendust, kirjutab pensionär Avo Blankin arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
EfTENi uusima fondi saab turult kätte alla puhasväärtuse
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus (NAV) oli detsembri lõpus 10,82 eurot, samas osaku hind turul on 9,5 eurot.
EfTEN United Property Fund osaku puhasväärtus (NAV) oli detsembri lõpus 10,82 eurot, samas osaku hind turul on 9,5 eurot.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Coop Eesti uus juht vihjas, et kauplustekett on ostulainel
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
Eesti suurim jaekaubanduskett Coop Eesti, millele kuulub praegu ligi veerand turuosast, ihkab veelgi kasvada. Konkurendid, kes on täna vaevas ja tunnevad, et turgu ise võtta ei jõua, võivad minna Coopi jutule, rääkis ettevõtte peatne juht Rainer Rohtla.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Riigikohus: prokuratuur peab ajakirjanikele trahvi taotlemist usutavalt põhjendama Prokuratuur: meile jäi õigus otsustada avaldamise üle
Eesti Ekspressi ajakirjanikud pääsevad prokuratuuri trahvist, mis neile määrati Swedbanki uurimisest kirjutatud loo eest.
Eesti Ekspressi ajakirjanikud pääsevad prokuratuuri trahvist, mis neile määrati Swedbanki uurimisest kirjutatud loo eest.

Olulisemad uudised

Raske aasta laenu-ühistutele: hoiused vähenesid 13%
Möödunud aastal suure pankrotiskandaali läbi elanud hoiu-laenuühistutel pole ette näidata kaotustele võrdväärset kasvu: kukkunud on nii laenuportfell kui ka hoiused.
Möödunud aastal suure pankrotiskandaali läbi elanud hoiu-laenuühistutel pole ette näidata kaotustele võrdväärset kasvu: kukkunud on nii laenuportfell kui ka hoiused.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.