Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika: panna selga või juua?
Eestlastele on tõenäoliselt valik selgem, sest Baltika on siinmail eelkõige tuntud rõivatootjana, kelle eesmärk on saada juhtivaks moe jaemüüjaks Kesk- ja Ida-Euroopas.
Teise Baltika tohutu potentsiaal seisneb aga hoopis õllemüügis, sest alles hiljuti avaldatud Millward Brown Optimori uuring nimetas brändi maailma perspektiivikaimaks. Samuti mahtus Baltika kolme parima hulka Interbrand Zintzmeyer & LuxAG ja ajakirja BusinessWeek Venemaa koostatud hinnalisemate Vene brändide reitingus.
"Õlletootja Baltikaga on meie ettevõtet segi aetud küll. Kuna aga meie kasutame Baltika nime vaid suhtelises kitsas, valdavalt äripartnerite ringis, siis ei ole segiajamine kuigi sage," ütles rõivatootja Baltika turundusdirektor Anu-Mall Naarits, kelle sõnul on nende kaubamärk kaitstud ladina tähestikus, konkurendil aga teadaolevalt kirillitsas. "Samas olen kuulnud, et mõne meie ettevõttesse tööle asunud noore tuttavad on imestanud, et miks muidu nii moehuviline inimene oma karjääri äkki õlletööstusega otsustas siduda," naljatles Naarits.
Õlle-Baltikal läheb samuti hästi. Turuosa maailmas kasvas kahelt 2,2 protsendile ja Euroopas 6,1-lt 6,5 portsendile. Baltika sai ka parima eksportööri tiitli, müües välismaale üle 70 protsendi Venemaalt eksporditud õlust. Kokku müüs ettevõte välismaale 160 miljonit liitrit õlut. Võrdluseks, Eesti müüakse kokku ligi 130 miljonit liitrit õlut.
"Baltika õlu on väga hea, tegemist on kvaliteetbrändiga, mis on üks suuremaid Euroopas," ütles Saku Õlletehase juht Ireneusz Smaga, kelle sõnul on Baltika täna Euroopa suurim õlletehas ehk toodab enim õlut aastas. Ta on tuttav ka rõivatootjast nimekaimuga. "Eesti rõivatootja Baltika toodetega puutusin kokku siia tööle asudes. Kuid olles jälginuid aastaid Eesti majanduse arengut, on mulle silma jäänud Baltika kui börsiettevõte."
"Baltika õlut on vist Venemaal olles kunagi joodud, palava ilmaga maitseb külm õlu üldiselt hästi," nentis rõivatootja Baltika konkurendi Silvano Fashion Grupi juht Peeter Larin.
Peeter Larin, Silvano Fashion Grupi juht
Enne PTAsse tööle asumist olen pikalt töötanud Baltikas, seega nii proovinud kui ka kandnud Baltika rõivaid. Euroopa suurimaks saamine nõuaks Lääne-Euroopa turule minemist ja väga suuri investeeringuid. Tänases seisus on ida- ja lõunasuunaline laienemine odavam ja vähem riskantne.
Anu-Mall Naarits, ASi Baltika turundusdirektor
AS Baltika on meie ettevõtte nimi ja eelkõige kasutame seda suheldes äripartneritega, investoritega ning tööjõuturul. Tarbijatele esitame rõivabrände Monton, Mosaic, Baltman ja Ivo Nikkolo. Baltika on Eestis vana ja tuntud ettevõte, Baltika õlu on aga just viimastel aastatel tuntust kogunud.