Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kui homme on üks päev liiga hilja

    Ettevõtted seisavad tihti silmitsi keerukate logistikaprobleemidega, mida tavapärase transpordiga pole võimalik lahendada. Tuleb ette olukordi, kus avastatakse, et tootmissisend, mis peaks kohe liinile minema, asub alles teisel pool riigipiiri, halvemal juhul isegi teisel mandril. Tooteliini päevane seisak võib aga tähendada miljoneid kroone kahjumit, pettunud kliente ning usaldusväärsuse kaotamist.
    Veelgi hullem on olukord, kui raskelt haige või vigastatud patsiendi elu suudaks päästa vaid koheselt siirdatav doonororgan, kuid see asub mõne teise riigi haigla operatsioonisaalis. Sellisel juhul on vajalik kiireim transpordilahendus.
    Logistikaturul on oma kindla koha leidnud nn kiirabilogistikat (emergency logistics) pakkuvad ettevõtted, mis on spetsialiseerinud eriti ajakriitiliste saadetiste toimetamisele ja suudavad pakkuda erinevaid transpordiliike, kombineerides lühimaid võimalikke transiitaegu.
    Erikiirkullerteenuseid pakkuvatel ettevõtetel on spetsiaalsed kokkulepped lennuliinidega ning lennujaama kaubakäsitlusagentidega. Nii on ajakriitilistele saadetistele garanteeritud kaubaruum lennukites ning lühimad võimalikud käsitlusajad lennujaamades. Et vähendada saadetiste käsitlemisele kuluvat aega, on kiirsaadetised spetsiaalselt märgistatud, nad pannakse lennukile viimastena ning võetakse maha esimestena. Üldjuhul on erikiir-kullersaadetistele määratud maksimaalseks käsitlusajaks lennujaamades pool tundi kuni üks tund alates lennuki maandumist. Selle aja jooksul peab saadetis järelveokullerile kättesaadav olema. Hiljemalt tunni aja jooksul pärast kauba saabumist sihtlennujaama korjab selle peale kullerauto ning toimetab otsejoones saajale.
    Erikiirkullerfirmade kontorid on üle maailma ühendatud moodsate infosüsteemide abil, mis võimaldavad saadetisi reaalajas hõlpsasti jälgida.
    Lisaks veebipõhisele jälgimissüsteemile liiguvad teated saadetiste käekäigu kohta asjaosaliste vahel nii e-posti, SMSi kui ka telefoni teel. Nii on tagatud parim ning operatiivseim ülevaade saadetiste kulgemisest.
    Erikiirkullerfirmad on klientidele kättesaadavad 24 tundi ööpäevas - kriitilised vajadused võivad tekkida iga kell.
    Praegu hand-carry lahendustega üldjuhul enam märgatavat ajavõitu kiirlennusaadetiste ees ei ole võimalik saavutada.
    Kiire transport võib anda konkurentsieelise, kui võideldakse tootearendusel kõrgtehnoloogia turul või soovitakse äkiliselt uusi tooteid turule paisata.
    Autor: Magnus Lepasalu
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.