Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Netireklaam kasvab kordi

    Äripäevas ennustati hiljuti, et Eesti reklaamiagentuure tabab võimalik majanduslangus nagu teisi Eesti ettevõtteid - suuremad elavad üle, väiksemad riskivad kõik kaotada, keskmistest jääb osa püsima ning teised vajuvad põhja. Teisalt sai Äripäeva ja TNS Emori vahendusel teada, et märgatavalt on kasvanud uudiste lugemine internetis. Peamised uudisportaalid on sellel aastal teinud märkimisväärse tõusu: delfi.ee 13, postimees.ee 23, sloleht.ee 16 ja epl.ee 20 protsenti.
    Emor kinnitab, et meediaplaani koostamise seisukohalt võib väita, et jätkuvalt on turundajatel võimalik interneti vahendusel jõuda enamiku kuni 39aastaste ning suurema osa 40-49aastaste eestimaalasteni. Kas kõik, kes valdkonnas tegutsevad, taipasid neid kahte uudist omavahel seostada?
    Reklaamiagentuuride, aga ka nende klientide edu sõltub suuresti sellest, kas mujal maailmas nii ilmselged trendid jõuavad siinsetele turundajatele kohale. Kahtlen, sest erilist arutelu ei käi.
    Meil on harjutud mõtlema, et oleme edumeelse e-riigina muust Euroopast, aga ka maailmast, sammu jagu ees. See võib tõsi olla e-riigi halduslahenduste väljatöötamises (e-maksuamet) ning teenindussektoris (e-pangandus) - kuid mitte turunduses. Piisab, kui lugeda turundusuudiseid vahendavaid uudiskirju - see, mis Eestis on heureka!, on nt USAs olnud tõsiselt päevakorras juba pikemat aega.
    Online- ja muus alternatiivturunduses oleme me edumeelsetest riikidest pigem aasta-paar maas. Ärgata on keeruline, see eeldab uue õppimist ja seniõpitust loobumist. Kiire elutempoga ja klientide teenindamisega kimpus agentuurid ei leia selleks piisavalt aega. See võib osutuda piduriks meie majandusele ja konkurentsivõimele. Näiteks blogid tegid Eestis esmakordselt ilma eelmistel parlamendivalimistel. Kuid maksab vaadata USA presidendikandidaatide Barack Obama või Hillary Clintoni kodulehekülgi, et veenduda - meie parteikesed ei suutnud kasutada murdosagi potentsiaalist, mida internet neile pakkuda võinuks.
    Sõnum, et online-meedia on aina olulisem, mitmekordistab ilmselt netireklaami käivet mitu korda. Kuni see väljendub rohkem rumalate bännerite ostmises, paistavad turundajad endiselt arvavat, et internet on naljategemise koht ja seal käib teistmoodi publik. Ei käi! Samad inimesed vaatavad ka diivanilt telesaateid, kuulavad autos raadiot, loevad kohvi kõrvale paberajalehte ning vaatavad outdoor-kampaaniaid. Kuid isegi see pole põhijäreldus, vaid: online-meedia kasv pole eraldiseisev nähtus, vaid märk ühiskonna muutumisest tervikuna.
    Infost küllastunud internet on lühima, konkreetseima ja selgeima lubaduse meedium eri väljunditega. Võimalikult lihtsaid sõnumeid tuleb korrata võimalikult erineval moel võimalikult tihti. Arvuline tõestus on elektroonilise välireklaami kui kanali kasv. Näiteks DypoS oma LCD-ekraanidega ühistranspordis on kahe aastaga haaranud 6 protsenti välireklaamiturust. See on veel üks märk, kuidas turunduskommunikatsioon otsib enesele uusi väljundeid.
    Meediaplaneerijate ülesandeks saab aina uute ja uute alternatiivide leidmine, loovmeeskondade ülesandeks nende sisustamine sõnumitega. Oskusest internetis ja paljudes teistes klassikaliselt erinevates kanalites toime tulla sõltub Eesti brändide elu ja edu, järelikult osalt ka Eesti majanduse tulevik. Loodetavasti jõuab see sõnum pärale neile, kes antud töölõigu eest Eesti majanduse ees tervikuna vastutavad. Majanduskasvu hoidmine on paljus ka kommunikatsiooniülesanne.
    Autor: Sergei Semjonov
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.