Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink ja Viking Line sõnelevad turuosade üle
Tallinki peakonkurent Viking Line teatas neljapäeval finantsaasta esimese kvartali aruandes, et on suurendanud turuosa Rootsi ja Soome vahel sõitvate liinide osas osas kokku 40,2 protsendini võrrelduna Tallinki 38,6 protsendiga.
Tallinki juhatuse liige Keijo Mehtonen lausus Postimehele, et kui Viking oleks turuosa arvestuses arvesse võtnud Rootsi ja Balti riikide vahelised liinid, oleks pilt hoopis teistsugune.
Viking Line'i aastaaruannet lugedes tundub, et ettevõtte ambitsioon on Soome ja Rootsi ning Soome ja Balti riikide vahelised laevaliinid, mistõttu võib-olla õigus mõlemal. Kahel ettevõttel on lihtsalt erinevad ambitsioonid ja eesmärgid.
Viking Line teatas, et selle finantsaasta esimeses kvartalis, mis hõlmas ajavahemikku eelmise aasta novembrist kuni selle aasta jaanuarini, kasvas reisijate arv kokku 4446 inimese ehk 0,35 protsendi võrra, 1,26 miljoni reisijani. Tallinki reisijate arv kasvas samal perioodil 28 700 inimese ehk kahe protsendi võrra, 1,44 miljoni reisijani.
Samas teatas Viking Line ka, et kasvatas turuosa Soome-Rootsi laevaliinidel üle viie protsendi ning nende käes on üle poole nende liinide vahelisest turust. Soome-Rootsi laevaliinide reisijate arv Tallinki laevadel on aga samal ajavahemikul kukkunud peaaegu 106 000 reisija ehk 15 protsendi võrra.
See aga tähendab, et juhul kui Tallink ongi Läänemere laevaliinidel turuosa võitnud, siis Tallinkil pole samuti põhjust rõõmustamiseks. Minu arusaamise kohaselt on Soome ja Rootsi vahelised liinid need, kus tarbitakse teenuseid ühe reisija kohta rohkem kui Balti riikidesse sõitvatel laevadel.