Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jaanipäev tuleb üsna rahulik

    "Ettevõtted lähevad puhkusele, rootslased lähevad piknikule - nii on olnud igal suvel, sel suvel aga pole materjali kellelegi vedada," pahvatas esimese hooga mööbli- ja puidutööstusele vedusid tegeva Veiko Transport OÜ juht Veiko Vilgats. Et teised tootmisharud on languses, ei saa jaanipäevalt midagi loota - pigem vastupidi, nüüd on võitlus ellujäämise nimel.
    "Kui võrrelda vedude seisu olukorraga kolm kuud tagasi, siis nüüd on ikka palju hullem," ahastas ta. Nüüdse turu veelpüsijaid nägi ta ennekõike vanade autodega opereerijates - neil pole ju liisinguid kaelas. Heal ajal võttis Veiko Transport uued autod liisingusse ja vedas kuni Skandinaaviani, siis tuli järsk kukkumine. "Kui aasta eest sai Riiast tuua kaupa terve rekkatäie, siis nüüd mahub kaup lahedasti ära väikebussi," näitlikustas Vilgats mahtude langust.
    Seega tuleb kurb suvi ja seis jääb samaks ka järgmisel aastal.
    "Arvan, et üks tugev raputus tuleb kolme kuu jooksul," ennustas viisteist aastat veokite parki juhtinud Voka Veod OÜ omanik ja juht Kalle Lehtmets tõsisemat pankrotilainet vedajate seas - see on ju avalik saladus. Kõik, kel liisingud seljas, maksavad seda nii, et nina tatine. Kel liisingut pole, sel on lihtsam. Kuid lõpuks tuleb ju kõigil masinaid ka remontida, aga kust raha võtta, kui tulu pole…
    "Ma ei tea mis saab…. kurb seis..," nentis ta.
    Tamsalu Autoveod ASi omanik ja juht Tiit Veebel seletas, et see suvi tulebki vedudes tervikuna vilets - klientidel läheb halvasti ja iga krooni loetakse ning loomulikult on ka puhkusteaeg suvi, tulemused selguvad sügisel. Püsijaitena näeb ta enamasti toiduvedajaid ja mõneti ka vanema autopargi omanikke.
    Ainsana nägi ta lootusekiirt jaanipäeva osas paistmas toiduvedajaile - "Vast rahvas tarbib ikka nõks rohkem."
    "Paar päeva enne pühi on kindlalt mahud suuremad," jäi Tartu Toiduveod ASi juhataja Madis Kers tagasihoidlikult optimistlikuks. Mõneprotsendine tõus käibes tuleb kindlasti, kõik autod saavad sõitu. "Eks olukord selgub ikka peale jaani, praegu on see prognoosimatu."
    Põhilisteks kiiremateks päevadeks pidas ta 22. ja 23. kuupäeva - siis tuleb puhkus ja pärast tulemuste arvestamine.
    Toiduaineid ei saa ju pikalt ette poodi viia, seega ei osanud Kers poodnikele ja inimestele mingit erilist soovitust pühade eelseks anda. Vahest üks soovitus nö varustusaukude vältimiseks - võtke iga päev ja stabiilselt palju. "Kui on palju vaja, siis tuleb palju vedada!" tõi ta esile lihtsa logistiku mõttekäigu.
    Samas, võrreldes teiste vedajatega pidas Kers toiduvedusid stabiilseks. Kui rahvusvaheliste vedude tegijad korjasid buumi ajal suuri kasumeid, siis nüüd on nad kukkunud kui auku. Toiduvedajail seevastu pole suurkasumeid olnudki, valitseb stabiilsus ja veidi on olnud eelmise aastaga võrreldes mahtude osas langemist.
    "Praegu pole hullu, olukord on harju keskmine ja rahvas ju ikka sööb, jaani ajal aga veidi rohkem!" tundis Kers head meelt.
    Reisijaid on laevadel jaani ajal alati rohkem olnud. Nüüd on meil liinidel kolm suurt laeva: Viire, Regula, Scania.
    Sellel suvel on meil eriolukord. Paljud sadamad on remondis. Seega on autode seisuplatside all senisest kaks korda vähem ruumi. Et järjekorrad võivad venida kuni kilomeetristeks, tasuks reisijatel minna jalgsi kassasse ja võtta pilet kohe ära. Nii pääseksid kõik laevale 15 minutiga.
    Et kokkuleppel riigiga sõidame vaid uurte laevadega, on meil kulud nõks suuremad. Autosidki on nüüd 10 % vähem.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.