Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võtkem eeskuju, härrased!

    Tänane Äripäev kirjutab, et Eesti Raudtee kunagine suuromanik Edward Burkhardt on kätte võtnud ja ära tegemas asja, millega me riigivõim pole mitmekümne aastaga hakkama saanud - raudteeühendust Euroopaga.
    "Minu jaoks on üllatav, et 20 aastat pärast Balti rahvaste iseseisvumist ja majanduste integreerimist Euroopaga puudub neil siiani raudteeühendus Poola ja ülejäänud Euroopa riikidega," ütleb Burkhardt tänases Äripäevas ja tal on tuline õigus. Sest seni on vaid räägitud. Kes poleks kuulnud poliitikute jutte sellest, et Eestit ja Kesk-Euroopat võiks ühendada raudtee? Kes poleks kuulnud plaane, et varsti-varsti saab rongiga Euroopasse?
    Äripäev kiidab ettevõtlikku inimest, kes ei jäänud, käed rüpes, abstraktsele riigile või veelgi abstraktsemale Euroopa Liidule lootma, vaid võttis kätte ja tegi asja ise ära. Ehk et kiidame meest, kes nägi probleemi, asus seda omal jõul lahendama ning hakkab peatselt tulu lõikama. Võtkem eeskuju, härrased! Kus viga näed laita, seal mine ja aita, ütleb me vanasõna. Tänapäeval kõlaks see ehk: kus viga näed laita, sealt kasumit lõika.
    Kuid miks pole senini Eestis raudteele erilist tähelepanu pööratud? Ometi kõnelevad kogu maailma logistikud, et kaubaveod tuleks autodelt-lennukitelt rongidele suunata, see annab kaubakäitlejaile otsest rahalist säästu ja säästab ühtlasi ka keskkonda. Euroopa piires asendaks rongid lennukeid üsna edukalt ka reisijateveol - meenutagem või hiljutist Islandi vulkaanipurset, mis õhuliikluse nädalateks sulges.
    Miks pole siis tegudele asutud? Raha justkui oleks - Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas ütles alles sel suvel, et Rail Baltica projekt pole seiskunud, ning et raha taha asi ei jää. Mille taga asi siis seisab? Kallase sõnul rööpmelaiuse (Lääne-Euroopas 1435mm, Baltimaades 1520mm) probleemi taga ning otsustamine, kuidas erinevate rööpmelaiuste probleemi lahendada, on lükatud "kaugesse tulevikku". Olukorda ilmestab kenasti tõik, et Eestiski pole poliitikud rööpmelaiuse kohalt ühel meelel - näiteks kunagine majandusminister Edgar Savisaar ütles veebruaris Tallinnas toimunud Eesti-Vene raudtee teemalisel ärifoorumil, et läänelik rööpmelaius poleks Eestile kasulik.
    Rööpad rööbasteks. Ja tegelikult on rööpad Tallinnast Varssavini, ja isegi kaugemale, kenasti maas olemas. Tõsi, rööpad on vanad, need ei võimalda rongidel suuri kiiruseid arendada ja mingis punktis tuleb kaup ja inimesed teistsuguse rööpmelaiusega rongi ümber tõsta. Inimeste veoks säärane aeglane ja tülikas transpordiviis väga ei sobi, kuid kaupadele küll. Sellele Burkhardt mängibki. Sest seni on kõik pimesi uskunud väidet, et raudteeühendust Euroopaga meil praktiliselt pole. Või siis on end lihtsalt lastud pimestada unelmaist, et kohe-kohe tuleb õnn ise õuele, tuleb uhiuus raudtee, mis lahendab kõik probleemid.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.