Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hullud päevad kütuseturu

    Ühele Eesti kütusetarbijale saabus möödunud nädalal e-posti aadressilt [email protected] järgnev teade: "Pakume kütust Soldina terminalist (asub Ida-Virumaal Vaivaras - toim), talvist diislikütust A1 hinnaga 1,058 eurot liiter ning diislikütust F grade 1,054 eurot liiter."
    Tegemist oli üllatava pakkumisega, sest kütust oli võimalik osta soodsamalt, kui seda müüvad maaletoojad. Võrdluseks, Mazeikiu Nafta Trading House pakkus samal päeval talvist A1 diislikütust hulgihinnaga 1,243 eurot (vahe 0,185 eurot ehk 2,89 krooni). Neste Eesti talvise diislikütuse hulgihind oli siis 1,264 eurot (vahe 0,206 eurot ehk 3,22 krooni).
    Kirja saatja tõi oma pakkumises täiendavalt välja, et minimaalne ostukogus on 25 tonni, hind sisaldab kõiki makse ning maksetähtaeg on ostjale üks päev. "Võimalus saada ka erimärgistatud kütust. Hind ja tingimused kokkuleppel," seisis pakkumise lõpus.
    Mõistagi tekib küsimus, kas maaletoojatest odavamalt võimaldab kütust müüa maksupettuse skeem? Kas tegemist on pettusega, selgub aga paraku alles siis, kui suur hulk tehinguid on juba tehtud ja saabub käibemaksu tasumise aeg.
    Noor juht ja noor firma. Ebaloomulikult odavat diislikütust pakkuv firma Inducell OÜ on end kütusemüüjaks registreerinud 28. veebruaril ehk olnud nüüdseks kütusemüüja kaks nädalat. Ettevõtte juht ja omanik on 22aastane Anari Pent, kelle nimi on seoses võlgnevusega jooksnud läbi Ametlikest Teadannetest.
    Inducelli eksomanik rahvaliitlane ja Viimsi Ettevõtjate Liidu juhatuse liige Janek Nelson sõnas, et tema müüs ettevõtet Kuldse Börsi vahendusel, kuna planeeritud äriplaan jäi katki ja niisama polnud mõtet loodud firmat maha kanda. "Anari Penti ei tundnud ma üldse, vormistasime lihtsalt ostu-müügitehingu. Küsisin küll, millega ettevõte tegelema hakkab, ta mainis ehitust," rääkis Nelson.
    Inducell on pärast praegusele omanikule liikumist registreeritud korterisse Tallinnas A. Adamsoni tänaval. Korter kuulub alates 2008. aasta märtsist Andres Schkiperovile, kellega pole Äriregistri andmetel seotud ühtegi ettevõtet.
    Äripäev võttis ühendust soodsalt kütust pakkuva Anari Pentiga, kes jäi hätta selgitamisel, kuidas ta saab niivõrd soodsat kütust hulgi müüa. Ka ei avaldanud ta oma tarnijaid ega kliente.
    Telefoni teel tehtud intervjuu Inducell OÜ omaniku Anari Pentiga.
    Kas Teie kaudu on võimalik osta kütust? Ee, jaa.
    Üks pakkumine on jõudnud minuni, aga ma tahtsin küsida, kust kütus pärit on või mis kvaliteediga see on? Tähendab, mis kütust Te osta sooviks ja mis koguses?
    Diislikütust, talvist. Minu teada alla 25 tonni ei ole võimalik Teilt osta. Jah, praegu oleks pakkuda 35 000 liitrit Soldina terminalist.
    Aga kust kütus pärineb? See on, jah… Mina ostan tarnija käest.
    Öelge, kuidas Teil on võimalik pakkuda sellist soodustust, siin suurtel tarnijatel on hinnad kõrgemad. Mm, noh, hindade järgi… Nii nagu hind on.
    Ega ma ei pea muretsema, et kütuse kvaliteet on kehv? Ei, ei, ei. Sertifikaadi ja kõik saab.
    Te olete kütusemüüjana tegutsenud hästi lühikest aega, kas Teil on kliente, kellelt saaks küsida, kas kütusega on kõik okei olnud? Mm, jah, oleme müünud küll ja suurematele ka, aga väga ei tahaks nagu välja öelda. Paljud, tähendab mitte väga paljud nüüd ei saa öelda, aga suuremad kliendid on ikka ostnud.
    Kas mõni jaekett on ka ostnud? Jah, ei, ma niisugust infot ei tahaks väga jagada.
    Teate, ma tegelikult helistan Teile Äripäevast, ma olen ajakirjanik. Jah.
    Minuni jõudis Teie e-posti teel laiali saadetud pakkumine ja minu juhiti tähelepanu sellele, et pakkumise hind on kahtlaselt madal. Umbes 3 krooni vanas rahas liitri kohta on hinnavahe, kui võrrelda suurte kütusetarnijatega. Kuidas Te saate nii soodsat hinda pakkuda? Nojah, kui soodsat hinda pakutakse… Kui mulle pakutakse, siis saan mina seda ka edasi pakkuda.
    Aga kelle käest Teie olete siis ostnud, enne ütlesite, et tarnijatelt, aga nemad ju ei müü nii soodsalt? Ega ma ei tahaks, jah, kliente nii avaldada, ei tarnijaid ega kliente.
    Kas Te seda võite kinnitada, et Teil pole plaanis mingit maksu maksmata jätta? Ei ole.
    Müüte ausalt? Ikka.
    Olen seda pakkumist näinud ja meile teadaolevalt on see tehtud 8. märtsil. Neste sisseostuhinnad kujunevad vastavalt Platt's noteeringule, seega on meie hulgihinnad üheks indikaatoriks, kajastamaks ausa kütuseturu hinnatasemeid. Neste Eesti diislikütuse hulgihind samal päeval oli 1,264 ehk vahe on 0,206 eurot (3,22 krooni) liitri kohta. Loomulikult tekitab nii suur hinnaerinevus küsimusi.
    Teadlik tarbija on kursis sellega, et mootorikütuste jaemüügihinnast u 55% moodustavad maksud ning jaekaubanduse osa hinnast on vaid 5-7%. Kõnealusel juhul müüb edasimüüja mootorikütust 15% soodsamalt kui importijad. Sellise pakkumise puhul peaks vastustundlikul ostjal tekkima küsimus, mille arvel saab sellist hinda pakkuda. Selleks, et kliendid suudaks ausaid kütusemüüjaid teistest eristada, on mitmed jaemüüjad liitunud kampaaniaga "Aus kütus".
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.