Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutatud veoki ost välismaalt. Loterii või kindla peale minek?

    OÜ Arborest juht Heiki Hanso on kasutanud mõlemat võimalust, kuid ütleb, et edaspidi eelistab ta siiski ise oma veokil järel käia. Ta ütleb, et kasutatud veoauto toomine on sarnane tavalise sõiduauto toomisega - endine omanik salgab osa probleeme maha või valetab tiheda hoolduses käimise kohta. "Aga kui ei riski, siis ei saagi teada! Riskima paneb tahtmine saada masinat soodsama hinnaga ja liisinguorjaks hakkamata," nendib ta. Uusi sõidukeid osta on loomulikult riskivabam, ent see paneb omaniku õlule igakuise rahalise kohustuse.
    Viimase kalluri ostis Hanso küll Eestist. Juhtumisi oli just toodud maale tugev teraskastiga Mitsubishi, mida tema firma jämedate palkide vedamiseks kasutab. Valikut polnud ning see oli ainus Eestis kohe saada olev tugeva kastiga pisemat sorti kallur. Puuduseks oli kraana puudumine, kuid masin läks Hansole siiski kaubaks. "Sain veidi sõita, kui ilmes käigukastiprobleem - kardaanilaagrid jooksid kasti ja lõhkusid selle puruks," jutustab ta. "Remont läks maksma peaaegu sama palju kui auto ise!"
    Välismaalt saab auto odavamalt. Hiljem foorumeid lugedes sai Hanso teada, et tegemist oli selle masina tüüpveaga. Edaspidi lubab ta tuua ise endale sõidukid Soomest, Rootsist, Saksamaalt või Inglismaalt. Ühtteist on juba väljagi vaadatud. "Eestis suhteliselt kallilt müüdav kasutatud tehnika on välismaal vahel ikka imeodav - ärimeestele suurepärane rahateenimisvõimalus muidugi. Ja valikut pole meil ju ollagi!" nendib Hanso.
    OÜ Volvo Estonia Tallinna esinduse töökoja juhataja Jarmo Mätnikovi sõnul vaatavad inimesed ikka välismaa poole, kui Eestist sobivat kasutatud veokit ei leia. Kuid ta hoiatab, et vana omanik võib olla enne veoki müüki auto pealt kokku hoidnud ja võtnud viimast: rehvid kulunud, piduriklotsid läbi, korralised hooldused tegemata. Samas ei ole välistatud korraliku auto leidmine piiri tagant. Majanduslanguse tippajal toodi sisse hulganisti Läti ja Leedu pankrotivara, mille seas oli üsna palju heas korras veokeid.
    Mätnikov paneb isetoojatele südamele, et ajalugu kontrollimata võib sattuda raske avarii läbi teinud veoki otsa. See võib aga tähendada hulka ohtusid, näiteks kõver või halvasti taastatud raam ja/või kabiin, sildade vale kokkujooks. Säärase seisukorra tõttu kuluvad rehvid ebaühtlaselt ja veok ei liigu sirgjooneliselt, märgib Mätnikov. "Kui taastamisel on kokku hoitud ka turvavarustuse uuendamise arvel, võivad veoki uuesti avariisse sattumise tagajärjed väga kurvad olla," selgitab ta.
    Kasutatud autol küljes valed detailid. Samuti on tema sõnul ette tulnud olukordi, kus müügis olevatelt autodelt on eemaldatud heas korras olevaid agregaate (näiteks käigukast) ning asemele paigaldatud vigane või halvasti remonditud detail. Selline pettus tuleb tavaliselt komponentide seerianumbreid kontrollides välja.
    Petta on võimalik saada ka auto läbisõiduga, mida proovitakse väiksemaks võltsida. Üldjuhul puudub siis korralik hooldusajalugu, et potentsiaalne klient kohe võltsingut ei avastaks. Kahtluse korral tasub alati veok margi esindusse kontrolli viia.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.