Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ahhaa keskus: lätlased ei lepi eitava vastusega
Lätlased on nõus ootama oma järge terve päeva ning nende jaoks pole olemas "ei" vastust, märkis Ahhaa keskuse kommunikatsioonijuht Liina Pulges.
„Lätlased raha ei loe, soovivad alati täisprogrammi ja on nõus ootama kogu päeva oma järge,“ iseloomustas Pulges Best Practice´i seminaril „Kuidas turundada edukalt Lätis“. Tema sõnul soovivad lätlased teenust tarbida emakeeles.
„Kui tahate Läti või Venemaa turule minna, siis sellest ei piisa, kui panete infovoldikule kodulehe aadressi, aga kodulehel pole sõnagi vene või läti keeles. Keele valik on väga oluline,“ rõhutas Pulges.
Tema sõnul eelistavad lätlased kirjumaid ja värvilisemaid reklaame. „Eestis me reklaamile neoonroosat ei paneks. Eestlase jaoks on Läti reklaamid natuke üle võlli, kuid lõunanaabritele just sellised meeldivad,“ märkis Pulges.
Samuti soovivad lätlased tellimust esitada tihti telefoni teel ja seepärast tuleks Pulgese sõnul õppida selgeks lätlaste hääldused ja kirjutamisviis. „Muidu hiljem ei pruugi kuuldu ja kirjapandu klappida,“ soovitas Pulges. Samuti on tema sõnul oluline tunda oma naaberriigi geograafiat.
Ahhaa keskust Tartus külastas 2012. aastal 170 000 inimest. „Prognoosisime ise, et 100 000. Turistide osakaal on meil 44%. See on suures osas tänu meie lõunanaabritele, lätlastele,“ rääkis Pulges, kelle sõnul külastas neid Tartus maikuus rohkem lätlasi kui eestlasi.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.