Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uuring: pangandussektor aegade madalseisus
Lõpptarbija rahulolu-uuringust järeldub, et aastaga on toimunud kaks olulist muutust: Danske Bank on taastunud märkimisväärselt, samas Swedbank on langenud märgatavalt.
Uuringu läbiviijate sõnul on sellised skaalal kõikumised äärmiselt harvad.
Danske Bank on tõusnud viimaselt kohalt esimesele ja Swedbank on langenud esimeselt viimasele, teatab Rahvusvaheline EPSI Rating Panganduse Uuring (EPSI Rating Banking Study). Uuringus vaadeldi eraldi Danske, Nordea, SEB ja Swedbanki ning ülejäänud väiksemad pangad olid vaadeldud ühtse grupina.
"Kõik pangad asetsevad skaalal väga väikeste erinevustega. See näitab tihedat pankadevahelist konkurentsi. Üldine trend pangandussektoris jätkab langust viiendat aastat järjest," selgitab EPSI Balticu pressiteade.
SEB tarbijarahulolu indeks on tõusnud, samas DNB ja Nordea klientide rahulolu on langenud.
Balti turgu tervikuna vaadeldes järeldas uuring, et lõpptarbijate (B2C) rahulolu on vähenenud kõikidel turgudel peale Leedu. Samas tõusis vähesel määral rahulolu äriklientide (B2B) hulgas.
"Kõikide pankade hinna-kvaliteedi suhe on langenud B2C turgudel. Pangad on kas tõstnud teenustasusid või pakuvad vähem sama raha eest," kommenteeris uuringu tulemusi EPSI Baltic.
Uuringu järeldused Eesti pangandussektori kohta:
B2C poolel on Danske Pank teinud hüppelise tõusu peale suurt langust eelmisel aastalSwedbank langeb drastiliseltSEB on peatanud kaks aastat väldanud kiire languse ja näitab vähest tõusuKogu pangandussektor langeb viiendat aastat järjest ja on hetkel kõikide aegade madalaimal tasemelB2B poolel on DNB ja Nordea langenud, samas kui SEB on veidike tõusnudKogu sektori keskmine püsib suhteliselt stabiilsena
Rahvusvaheline EPSI Rating Panganduse Uuring (EPSI Rating Banking Study)analüüsib era- ja äriklientide rahulolu oma pangaga ja kliendilojaalsust. Uuring viiakse läbi Balti riikides, Soomes, Rootsis, Norras, Taanis, Venemaal ja Inglismaal. EPSI viib läbi umbes 5000 intervjuud pangandusest Balti riikides.
Tarbijarahulolu indeks (EPSI-indeks) on koostatud läbi regressioonanalüüsi viie muutujaga; maine, ootused, tajutav toote- ja teenuse kvaliteet ning hinna-kvaliteedi suhe.
Uuring viidi läbi tänavu augustis-septembris ning telefoni teel küsitleti 5000 Balti riigi pangandussektori klienti.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.