Uus riigihangete register peaks ka aega säästma.Foto: Erik Prozes
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Neid asju peaks teadma uue riigihangete registri kohta
Eile tööd alustanud uue riigihangete registri tehnilised võimalused suurendavad info kättesaadavust, muudavad hankekorralduse läbipaistvamaks ning abistavad kasutajaid nutikate tänapäevaste lahendustega. Register on nüüd kasutatav ka nutiseadmetes, teatas rahandusministeerium.
Kuigi registrist saab hankeid ja muud infot otsida ka ilma registrisse sisse logimata, siis näiteks hankijale küsimuste esitamiseks ja taotluste/pakkumuste tegemiseks on vaja sisse logimine ning nõutud andmete esitamine. Sisselogimine annab võimaluse kasutada ka muid registri uuenduslikke võimalusi.
Õigusbüroo Fondia Baltic OÜ õigusnõustaja Kätlin Hinnov kirjutab, millised on need viis kasulikku funktsiooni, mida peaks riigihangetes osalemisest huvitatud ettevõtja kindlasti uuest riigihangete registrist teadma.
Ettevõte saab oma eelistused kaardistada
Infot liigub tänapäeval väga palju ning mõistagi ei ole suur hulk sellest üldse vajalik. Pigem võib info üleküllus tekitada olukorra, kus midagi olulist jääb kahe silma vahele. Registri kasutajal on eelistuste lehel võimalik määrata, milliseid teavitusi register talle e-posti aadressile saadab ja milliseid mitte. Selleks saab neid kas keelata või siis lubada. Siinjuures tuleb tähele panna, et registris endas teavituste saatmist ja töölaual või päises ümbriku ikoonil näitamist see ei mõjuta. Mõjutada saab ainult seda, kas lisaks registris saabuvale teavitusele tuleb teavitus ka lisaks kasutaja e-posti aadressile.
Varasemad otsingud saab salvestada
Funktsioon, mis aitab kokku hoida väärtuslikku aega. Vana registri puhul oli suur probleem selles, et kui olid juba varasemalt midagi otsinud ning soovisid seda infot mõne aja pärast uuesti vaadata, pidid otsinguga sisuliselt nullist alustama. Nüüd, kui kasutaja soovib valitud parameetrite järgi tehtud otsingut ka järgmistel kordadel kasutada, on tal võimalik otsing salvestada.
Kõik huvipakkuv on võimalik tellida e-postile
Kasutajale on loodud infotellimuste esitamise võimalus. Pärast tellimuse esitamist saadab süsteem otsingutingimusele vastavate hangete kohta uute sõnumite avaldamisel kasutajale teavituse (e-kirja) selle hanke kohta. Infotellimusi saab lisada hangete otsingu kaudu. Selleks tuleb kõigepealt lisada salvestatud otsing ning salvestada see infotellimusena. Teenus on tasuta, mistõttu võiks puudutada kindlasti neid, kes täna tellivad sarnast teenust mõnest vahendusportaalist.
Leitud infot saab jagada
Kui kasutaja on leidnud teda huvitava hanke, mida soovib ka näiteks oma kolleegidele või koostööpartneritele näidata, saab ta seda jagada. Selleks tuleb vajutada hanke päises lingile „Jaga“. Sama link asub ka hanke otsingutulemuste nimekirjas.
E-kataloogiga kõik ühest kohast
Uudse teenusena on registrisse lisandunud e-kataloog, mis võimaldab lepingute raames toodete ja teenuste tellimist sarnaselt e-poele. Ettevõtjal on e-kataloogis võimalik liidestada enda e-pood e-kataloogi keskkonnaga, omada ühtset ülevaadet kehtivatest ja arhiveeritud lepingutest, maksumusest, mahust, täituvusest, tähtaegadest ning lepinguga seotud pakkumusest. Samuti sisestada ühes keskkonnas tooteid ja/või teenuseid, mida saab kasutada erinevate hangete pakkumustes ning saada kõigi e-kataloogi hangete osas esitatud tellimuste info ühest kohast, olenemata hankija isikust. Aga ka menetleda tellimusi ning koostada e-kataloogi tellimuse andmete põhjal saateleht ja arve.
Vaata ka teemaveebist
raamatupidaja.ee.