Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palolt praamidele vale suund

    Valitsus on teinud vale pöörde. Mandri ja saarte vaheliste liinide opereerimise hange tuleks välja kuulutada alles pärast seda, kui riik on otsustanud endale laevad osta.

    Meelemuutuse koalitsiooni järjekordne meelemuutus jätaks maksumaksjad ilma võimalusest maksta mandri ja saarte vahelisele praamiliiklusele praegusest vähem peale. Kabinetivaikuses kokku lepitu tagaks sisuliselt senistele praamikuningatele uue lepingu ja taas aastateks piiramatu võimu Väinamerel.
    Äripäeva hinnangul on valitsus teinud vale pöörde, loobudes eelmise majandusministri Juhan Partsi plaanist soetada parvlaevad riigile. Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu liinide opereerimise hange tuleks välja kuulutada alles pärast seda, kui riik on otsustanud endale laevad osta.
    Valitsuse neljapäevane seisukoht, et praamlaevade opereerimise hankel osaleval vedajal peavad olema liinide teenindamiseks sobivad parvlaevad (vähemalt neli laeva) on väga kasulik Vjatšeslav Leedole ja Olav Miilile. Sellistel tingimustel võivad nad ennast enam-vähem sajaprotsendiliselt näha alates 2016. aastast veel vähemalt kümnel aastal mandri ja saarte vahel seilamas. Selline tingimus hoiaks võimalikud konkurendid eemal.
    Riigifirma ei peaks opereerima. Majandusminister Urve Palo oleks pidanud selgelt välja ütlema, et ta ei taha jätkata Partsi plaaniga, vaid soovib jätkata Leedo ja Miiliga senist koostööd. Ning põhjendada ära, miks see on riigile kasulik. Praegu aga mingeid argumente pole esitatud ja tegelikult üritatakse hämada. See, et riigifirma Tallinna Sadam pannakse operaatori leidmise konkursil osalema, on täiesti mõttetu. See on pigem PR-trikk, et üritada otsust näidata positiivses valguses, justkui tooks see hankel kaasa konkurentsi. Laevade opereerimisega riigifirma küll tegelema ei peaks. Ent riik võiks Tallinna Sadama kaudu laevu omada.
    Ühelt poolt pole ju praamiliiklusele kui teenusele praegu midagi ette heita. Laevad sõidavad, liiklemine on muutunud mugavamaks. Samas puudub võrdlusmoment, milline oleks olnud praamiliikluse areng, kui võimalike operaatorfirmade vahel oleks juba varem konkurents kujunenud. Või kas sama kvaliteediga teenust oleks riik saanud odavamalt, säästes aastas miljoneid eurosid.
    Keeruline äriahel. Praegu kuuluvad parvlaevad erafirmadele, kes neid omakorda teistele erafirmadele välja rendivad ja riik maksab laevaliini operaatorile dotatsiooni, millest suurem osa läheb praamide omanikfirmadele. Selle keerulise äriahela on lehes lahti kirjutanud Äripäeva ajakirjanik Hannes Sarv. Konkurentsi kui sellist pole, sest laevad kuuluvad ühele ettevõtjate seltskonnale ja opereerimine pole üldse oluline. Olulised on laevade kapitalikulud ja Partsi väitel saab riik saab laevad kätte odavamalt, kui praeguste praamide omanikele makstes.
    Kuigi tõsiselt ei saa võtta minister Palo tagantjärele otsitud põhjusena tunduvat muret, et äkki ei saa riik laevu õigeks ajaks valmis. Esiteks on võimalik lepingut mõnevõrra pikendada, kui on ajapikendust vaja. Märksa tõenäolisem on aga variant, et riigi selge otsus osta praamlaevad jätaks uute laevade ehitamise hoopis tagaplaanile. Küllap läheksid sellisel juhul kaubaks lihtsalt olemasolevad praamlaevad.
    Näib, nagu minister Palo oleks jäänud Leedole alla, nagu ka mitu majandusministrit enne teda, kuid ühe erinevusega. Kui Meelis Atonen ja Juhan Parts langesid pärast seda, kui püüdsid Leedo monopoli lõhkuda, siis Palo andis alla võitluseta.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.