Tallinki teatel on teisipäeval Meyer Turku laevatehases vastu võetud uus Helsingi ja Tallinna vahel sõitma hakkav Megastar liinile minekuks valmis ja teeb oma esimese reisi pühapäeval.
- Megastar läheb liinile pühapeval. Foto: Talllink
Laevafirma teatel kulgesid nii proovisildumine kui ka punkerdamine mõlemas sadamas edukalt ning Megastari esimene liinireis toimub 29. jaanuaril kell 13.30.
Tallinki juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul avab Megastar Tallinki Shuttle'i laevade uue ajastu. „Megastar on loodud meie reisijaid, meeskonnaliikmeid, Läänemere keskkonna seisundit ja meie enda kogemusi arvesse võttes,“ rääkis ta. Stalmeistri sõnul on uuendatud ka Tallinna–Helsingi liinil sõitvat teist liinilaeva Star.
Megastar on 212 meetrit pikk ja mahutab 2800 reisijat ehk on sama lai ja mahukas kui Tallinki üks suurimaid kruiisilaevu Baltic Queen. Kütusena hakkab Megastar kasutama peamiselt veeldatud maagaasi (LNG), kuid on võimeline liikuma ka diislikütusega. Kasutades veeldatud maagaasi, väheneb laeva ökoloogiline jalajälg tavapäraste laevadega võrreldes oluliselt, sest sõites ei erita laev heitgaasides enam vääveloksiide ega tahmaosakesi ning ka lämmastikoksiidide ning süsinikdioksiidi tase väheneb oluliselt. Laev sõidab kiirusel 27 sõlme. Olles ehitatud spetsiaalselt Tallinna–Helsingi laevaliini jaoks, järgib Megastar kõiki praeguseid ning tulevasi nõudeid heitgaaside seirealadele, mille hulka kuulub ka Läänemeri.
Laeva maksumus on 230 miljonit eurot, millest 184 miljonit eurot finantseeriti Finnish Export Credit Ltd-lt saadud pikaajalise laenuga. Laen on tagatud Soome ekspordikrediidi agentuuri Finnyera garantiiga ja laenu korraldas Nordea Bank Finland Plc. Megastar on kaasrahastatud ka Euroopa Liidu fondi Connecting Europe Facility, Transport – Motorways of the sea kaudu.
Megastari ristiema on Soome endine president Tarja Halonen.
Laeva teenustevalik hõlmab endas mugavat kiirlaevateenust, avatud aladega toitlustuskohti, erinevaid istumissalonge ja läbimõeldud lahendusi poodlemiseks. Reisijate mugavust täiendab kahetasandiline autoteki laadimine, mis võimaldab reisijate sõidukeid ja kaubaautosid laadida ja lossida eraldi. Reisijatele mõeldud alad on muudetud mugavaks ja kergesti ligipääsetavaks, sisaldades laia valikut istumisalasid.
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.