Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autorollo afäär: kuidas kõik toimus

    Viimase kolme aasta jooksul juba legendiks saanud Autorollo skeemid saavad täna tsiviilvaidluses riigikohtult hinnangu. Meenutame, kuidas Eesti mõjuka poliitperega seotud transpordifirma meisterlikult tühjaks kanditi.

    “Kuulen seda esimest korda Äripäeva käest, aga kõlab nagu järjekordne laimukampaania,” reageeris mõjukas reformierakondlane Rain Rosimannus 2012. a novembris Äripäeva küsimusele, kas ta teab midagi Autorollo võlausaldajate koostatud hagist. Koondasime kokku Autorollo kullafondi ehk kantimise kronoloogia ja värvikamad kommentaarid sõnas ning videopildis. 
    Äripäev avalikustas, et keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannuse isale kuulunud ja pankrotistunud transpordifirmas Autorollo toimunud tehingute pärast kavatseb võlausaldaja esitada hagi ministri ja tema abikaasa Rain Rosimannuse vastu. Neid kahtlustatakse ettevõtte tegelikus kontrollimises ja võlausaldajate huvide kahjustamises. Autorollo OÜ pankrotitoimkond on pärast pea kaks aastat kestnud tõendite ja andmete kogumist koostanud ligi 500 000 eurose hagi ning see plaanitakse esitada kohtule.
    Ka keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus ütles, et pole hagiga kursis. “Kuulen praegu teilt esimest korda,” lausus ta.
    Vaata videot, millest kõik algas:
    Keit Pentus-Rosimannuse ja Rain Rosimannuse soovitusel pandi Väino Pentuse probleemides vaevleva firma Autorollo asju ajama nende tuttav advokaat Siim Roode. Äripäeva käsutuses olevad dokumendid näitasid, et varade Autorollost väljaviimine algaski 2010. aasta mais, pärast Autorollo võlausaldaja Port One’i pankrotiavalduse kohtule esitamist. Varade väljaviimisega tegeles Roode. Kohus esimest pankrotiavaldust ei rahuldanud. Ettevõtte pankrotimenetlus algatati alles pärast seda, kui Swedbank oli 2010. aasta detsembri lõpus esitanud Autorollo vastu pankrotiavalduse. Selleks ajaks oli aga Autorollost juba suurem osa varast välja viidud.
    Ühel 2012. a detsembri alguse laupäeval tuli lähetusest naasnud keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannusel lennujaamas Äripäevale Autorollo teemal selgitusi anda, kuid minister kordas katkise plaadina videointervjuus vaid üht – tal puudub seos ettevõtte ja selle juhtimisega.
    „Ma arvan, et vastan nüüd umbes seitsmendat korda, et osaühingu Autorollo juhtimisega ei ole mul olnud mingit seost. Küll aga on mul alust arvata, et teie väljaanne on seotud nende tegelastega, kes mult alusetult raha välja nõuavad, ja seetõttu ma ei tahaks rohkem kommenteerida ka üksikuid detaile,“ sõnas Pentus-Rosimannus.
    Vaata videot, kus minister rikkis plaadi kombel eitas igasugust seost Autorolloga:
    Erakond nagu üks mees ministri selja taga
    Reformierakond eesotsas partei tollase esimehe ja peaministri Andrus Ansipiga valis Autorollo skandaali kommenteerides Rosimannuste võimaliku valesti käitumise osas täieliku eitamise ning kaastundele rõhumise taktika. „Teate, ma olen äriühingute juhtimisega kokku puutunud mitmelt poolt, muu hulgas ka pankrotihaldurina ja mina praegu avaldatud informatsiooni põhjal mitte vähematki ei kahtlusta Keit Pentust selles, et ta on äriühingu juhtimises osalenud. Kui ta on toimetanud sisuliselt postiljonina informatsiooni punktist A punkti B, siis see pole küll äriühingu juhtimine,“ teatas Ansip valitsuse pressikonverentsil.
    „Kui teie isa raskelt haigena paluks teil võtta raamaturiiulist mingid ettevõtet puudutavad paberid ja leida keegi, kes oskab neis orienteeruda, vaevalt te keelduksite seda tegemast,“ rõhus Ansip samas ka kaastundele.
    Vaata videot "Sellisele küsimusele ei vasta ükski peaminister":
    Praegune peaminister, tollal sotsiaalministri kandidaadiks saanud Taavi Rõivas leidis, et Pentus-Rosimannuse ründamine tema pere kaudu on alatu. „Ma tunnen Keitu isiklikult väga pikka aega ja tegemist on väga hea inimesega. Ja ma tunnen ka tema perekonda ja tean, et nad on äärmiselt soojad ja sümpaatsed inimesed. Ja mul on südamest kahju, et nendele inimestele, sellele erakordselt toredale perele nii palju haiget tehakse. Poliitikud on poliitikud, poliitikutel ikka tuleb aeg-ajalt ette, et neid kritiseeritakse, aga kellegi ründamine, ka poliitiku ründamine tema pere kaudu on minu meelest alatu ja seda ma julgen küll taunida võtta,“ sõnas Rõivas.
    Vaata videot "Minister ei ole valetanud":
     
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.