Artikkel

    Euroopat on tabanud nutimeerikute ikaldus, milline on seis Eestis?

    Siim Truusalu.

    Euroopas on tekkinud probleemid uute Smart 2 sõidumeerikute kättesaadavusega, mis alates 21. augustist on kõikidel esmaregistreeritud veokitel ja reisibussidel kohustuslikud. Kas ka Eesti vedajate uued veokid jäävad parklasse seisma ja liising hakkab ostjale tühja tiksuma? Riiklikult tunnustatud sõidumeerikute ekspert Siim Truusalu andis saates „Logistikauudised eetris“ olukorrast põhjaliku ülevaate.

    Alates 21. augustist on uus nutikas Smart 2 sõidumeerik kohustuslik kõigile Euroopas esmaregistreeritavatele raskveokitele ja bussidele. Paraku on uute seadmete kättesaadavasuga tekkinud tõsiseid probleeme ning sellega kriis alles algab: järgnevatel aastatel on Euroopas vaja välja vahetada veel kuni kaks miljonit seadet.
    „Eestis õnneks olukord nii hull ei ole, sest valdavalt on autotootjad pärast 21. augustit esmaregistreeritud uued veokid suutnud uute Smart 2 meerikutega varustada ja isegi kui need on tulnud Smart 1 meerikutega, siis esimesel võimalusel saadetakse uued seadmed järele,“ nentis riiklikult tunnustatud sõidumeerikute ekspert Siim Truusalu saates „Logistikauudised eetris“.
    Tema sõnul võib suure tõenäosusega sügisel oodata Euroopa Komisjoni otsust kohustusliku tähtaja edasilükkamise osas aasta lõpuni ning loodetavasti antakse armu ka järgmisel aastal ees ootava vanade meerikute kohustusliku väljavahetamise tähtaegade suhtes.
    „Eesti väiksusest on vahel ka kasu. Võrreldes Euroopa mastaapidega on meie vajadus suhteliselt tühine ja need vajalikud seadmed suudetakse loodetavasti ikka hankida,“ nentis Truusalu.
    Kuidas peaksid transpordifirmad antud olukorras käituma, mille poolest erineb uus nutimeerik senisest Smart 1 meerikust, sellest saates pikemalt räägitaksegi.
    Saadet juhib logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, saatesarja toob kuulajateni Digimeerik.ee
  • Hetkel kuum
Ütleme otse: platvormitöö maksustamisega pingutatakse üle, aga Bolt on takso
Euroopa Liidu väljapakutud plaan platvormimajanduse maksustamiseks kisub kraavi, kuid platvormid on sellele ise kaasa aidanud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Euroopa Liidu väljapakutud plaan platvormimajanduse maksustamiseks kisub kraavi, kuid platvormid on sellele ise kaasa aidanud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
2 triljoni klubiga on liitumas uus liige
Käesoleval aastal on juba kahe ettevõtte turuväärtus ületanud 2 triljonit dollarit. Nüüd on selle verstapostini jõudmas järgmine.
Käesoleval aastal on juba kahe ettevõtte turuväärtus ületanud 2 triljonit dollarit. Nüüd on selle verstapostini jõudmas järgmine.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti parima juhi tiitli võitis ambitsioonikas IT-ettevõtja
Täna kuulutati Eesti parimaks juhiks IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omanik ja juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Täna kuulutati Eesti parimaks juhiks IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omanik ja juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Koondamiste kõrval palkab mõni ettevõte sadu töötajaid. “Hea aeg laienemiseks”
Kui tööstus- ja ehitussektori raskuste mõjul paisus töötute arv esimeses kvartalis aastaga pea 20 000 võrra, siis mõned Eesti ettevõtjad on sama ajaga juurde palganud sadu inimesi.Tööpuudus kerkis esimeses kvartalis 7,8 protsendini. Viimati oli tööpuudus nii kõrge koroonaviiruse esimese laine ajal 2020. aastal, teatas Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Kui tööstus- ja ehitussektori raskuste mõjul paisus töötute arv esimeses kvartalis aastaga pea 20 000 võrra, siis mõned Eesti ettevõtjad on sama ajaga juurde palganud sadu inimesi.Tööpuudus kerkis esimeses kvartalis 7,8 protsendini. Viimati oli tööpuudus nii kõrge koroonaviiruse esimese laine ajal 2020. aastal, teatas Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.