Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Modellivõistlus harmoniseerimisega

    Kõiki modellikonkursse ei pea ühte-moodi korraldama. Saab ka nii. Kui modellikandidaadi kaal on ülemäärane, ei lööda tema nina all ust kohe kinni. Kõigepealt püütakse mõlemalt poolt harmoniseerimise abil kokkuleppele jõuda. Nii, et enne agentuuriga liitumist tuleb poolest ülekaalust vabaneda ja pärast, aasta jooksul, ülejäänust. Kui ka siis kokku ei lepita, koostatakse harta, mis ütleb, et mõne aja pärast võib jälle midagi juhtuda.
    Ei tea, kuidas modellidele protseduur meeldiks, teadlastele aga küll. Tekivad majandusmatemaatiliselt huvitavad tingimisprotsessi küsimused kasvõi selle kohta, kui kaugele, mis ajal ja tingimustel oleks ühel või teisel poolel sobivaim harmoniseerimisega minna jne.
    Euroopa Liidus (EL) ja sellega ühinemisel on tingimine harmoniseerimisküsimuste ümber tõsine asi. Suurbritannia on siiani oma sotsiaalkaitse süsteemi ühtlustamisest Maastrichti lepetega kõrvale hoidnud. Sellega püüavad britid oma tööjõu ELis odavama hoida ja saavutada eelist konkurentsivõimes. ELis ei sallita konkurentsieelistena hinnategurit, vaid tegureid, nagu innovatsioon, kvaliteet, spetsialiseerimine, mahuefekt, turustamistase jne.
    Kuna EL on tüdinenud Inglismaa vastuseisust, pole loota, et uusi liikmeid lastakse sisse seda harmoniseerimisnõuet esitamata. Eesti puhul on nõude otsene täitmine võimatu, et mitte täielikult kaotada konkurentsivõimet. Seega peaks Eesti pärast võimalikku ühinemist lisaaega taotlema. Nüüd on majandusteaduslikult oluline, milliste sotsiaalnormide ja kui pikaks ajaks harmoniseerimise tingimine oleks Eestile kui tulevasele liikmele ja seega ka ELile kõige kasulikum.
    ELiga ühinejatel tekib selliseid harmoniseerimisprobleeme arvukalt. Eestis on nende hulgas keskkonnaprobleemid, aga on neidki, mis vist veel ei ole leidnud suurt tähelepanu.
    Financial Timesi (06.10.97) järgi peab Poola oma veevarustussüsteemi viima Euroopa Liidu tasemele, mis maksvat ca 600 miljardit krooni pluss ekspluateerimiskulud 4% iga-aastasest kogutoodangust. Need kulud ootavad vist meidki, jälle on vaja tingida sobivat siirdeaega.
    Täiendavalt on vaja ühtlustada ka haridussüsteeme nii tööjõu justkui vaba liikumise kui ka inimkaptali kui elatustaset peamiselt määrava teguri seisukohalt. Tegelikult kujuneb tööjõu liikumine vabaks väikses ulatuses, sest tööjõud on vaatamata piiride avatusele riikidega tugevalt seotud kasvõi kirjeldatud sotsiaalkaitse erinevustega.
    Tööjõu liikumise piiratuse kompenseerimiseks ja tööoskuste ühtlustamiseks pikemal perioodil tuleb koolitada tööjõudu ELi edukamates riikides.
    Autor ei saa vihjamata jätta, et teoreetiliselt eriti huvitavaks muudab harmoniseerimisküsimuste lahendamise asjaolu, et üldse ei ole kindlalt teada, millega harmoniseeruda. Näiteks on pikaks ajaks lahtine küsimus, milliseks kujuneb pärast laienemist ELi põllumajandustoetuste süsteem jne.
    Ülo Ennuste on majandusteaduste professor.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Suur diil lukus: Novavax ja Sanofi käivitavad uute vaktsiinide arenduse
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Novavaxi aktsiad enam kui kahekordistusid reedel pärast seda, kui ettevõte teatas 1,2 miljardi dollari suurusest litsentsilepingust Sanofiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.