• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liisingufirma keeldub kasutatud veokist

    Kolm aastat vana Volvo veok FH 12 maksab üle 400 000 krooni vähem kui uus masin. Paraku pole veofirmadel praegu võimalust neid liisinguga osta.
    Kolm aastat vana Volvo ekspluatatsioonikulusid hindab Volvosid müüva Keil MA müügijuht Andres Mängel uue autoga võrreldes 16 000--42 000 krooni võrra suuremaks. Uue auto peamine eelis juba kolm aastat töös olnud veoki ees on kaheaastane garantiiaeg.
    Viis aastat vana veoki saab võrreldes uue, ca 1,2 miljonit krooni maksva sõidukiga osta vähemalt poole odavamalt. Samas peetakse viit aastat piiriks, kust veok võib hakata nõudma suuremaid remondikulusid.
    Praeguses olukorras, kus Venemaa veod on peaaegu seiskunud ja tööd ei jagu kõigile ka Lääne-Euroopa suunal, on riskantne mõelda uue veoki ostmisele. Paar aastat vana veoki soetamine nõuab tunduvalt vähem raha.
    Paraku kinnitavad nii Keil MA kui ka Eesti üks suuremaid kasutatud veokite müüjaid Baltic Truck Trade, et soovijaid kasutatud veokitele on, kuid liisingufirmad ei taha nendest kuuldagi. Ainus võimalus odavamat veokit saada on vaadata liisingufirmade kodulehe-külgi Internetis, kus on üleval veofirmadelt tagasivõetud sõidukid. Neid veokeid on liisingufirmad nõus ka uutele huvilistele liisinguga müüma.
    Linnatranspordi teeninduseks oleme põhiliselt kasutatud veokeid soetanud. Esialgu hakkasime vana autoparki välja vahetama kasutatud autodega. Kasutatud auto saame liisinguga odavamalt kätte ning seetõttu võime ka odavamat teenust pakkuda. Samas ei tea, mida masin varem on teinud ja kui palju teda on remonditud. Uue auto puhul ei saa kindel olla, et klient suudab selle välja maksta. Eesmärk on minna üle uutele autodele ? need on tehniliselt täiuslikumad ja juhile mugavamad.
    Kasutatud ja uue veoki vahel valides peab jälgima, milline on töö ja millised on võimalused seda tööd jätkata. Praegu on turu olukord väga segane ja otsustamine raske. Uus auto on oluliselt kallim kui paar aastat vanem, kuigi tehnilistelt andmetelt on nad võrdväärsed. Aastaga langeb uue auto hind umbes 30%. Uut autot on aga võimalik komplekteerida vastavalt firma vajadustele. Usun, et kuni veoki viienda aastani ei ole ekspluatatsioonikulud suur probleem.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Lill: oma head investeeringutootlust ei pea häbenema, ükskõik mida „kõrgeausused“ arvavad
Suhtumine, et teine investor ei vääri head tootlust, kuna on liiga algaja, liiga noor, liiga vana või lausa naisterahvas, peab kaduma ajaloo prügikasti, kirjutab börsitoimetuse ajakirjanik Anu Lill.
Suhtumine, et teine investor ei vääri head tootlust, kuna on liiga algaja, liiga noor, liiga vana või lausa naisterahvas, peab kaduma ajaloo prügikasti, kirjutab börsitoimetuse ajakirjanik Anu Lill.
Hiina suurfirma võimalik pankrot ähvardab kogu regiooni majandust
Hinna kinnisvarafirma Evergrande on kokkukukkumise äärel ning analüütikud hoiatavad, et hullema stsenaariumi puhul on sellel suur mõju ka ülejäänud maailmale.
Hinna kinnisvarafirma Evergrande on kokkukukkumise äärel ning analüütikud hoiatavad, et hullema stsenaariumi puhul on sellel suur mõju ka ülejäänud maailmale.
Sooman: pensioniraha voolab kinnisvarast mööda
Kui kuni pooled pensioniraha välja võtjatest lubasid selle kinnisvarasse investeerida, siis reaalsus on teistsugune – elektroonikapoed on teleriostjatest pungil, kuid septembrikuine kinnisvaraturg on tavapärasest isegi rahulikum, kirjutab Pindi Kinnisvara juhatuse liige Peep Sooman septembrikuises ülevaates.
Kui kuni pooled pensioniraha välja võtjatest lubasid selle kinnisvarasse investeerida, siis reaalsus on teistsugune – elektroonikapoed on teleriostjatest pungil, kuid septembrikuine kinnisvaraturg on tavapärasest isegi rahulikum, kirjutab Pindi Kinnisvara juhatuse liige Peep Sooman septembrikuises ülevaates.
MESi koroonalaenude eest vastutanud EKRE minister: mina ei tea midagi
Endine maaeluminister, EKRE liige Arvo Aller leiab, et MESi juhatus ei teinud maksumaksja raha jagamisel vigu. Niisamuti pole Aller ka ise enda sõnul midagi valesti teinud.
Endine maaeluminister, EKRE liige Arvo Aller leiab, et MESi juhatus ei teinud maksumaksja raha jagamisel vigu. Niisamuti pole Aller ka ise enda sõnul midagi valesti teinud.