• Jaga lugu:

    Aasta mootor suurenes

    Uue VVT tehnoloogia abil aasta mootori tiitli pälvinud Toyota Yaris sai juurde veelgi võimsama mootori, mis oma 86 hobujõuga kulutab keskmiselt 5,9 liitrit kütust 100 kilomeetri kohta. Eestisse jõuavad uue mootoriga Yarised novembri lõpus.
    Kui 68hobujõuline aasta mootor oli 1,0-liitrine, siis uue slindrimaht on 1,3 liitrit, ehk 1299 cm³. Ta on ehitatud sama VVT tehnoloogia (Variable Valve Timing) alusel mis tiitlivõitjagi ning tähendab lahtiseletatult muudetavat gaasijaotusfaaside süsteemi. Lisaks on neljasilindrilisel mootoril kaks ülanukkvõlli ja 4 klappi silindri kohta.
    VVT-süsteem, mis varem oli saadaval vaid luksuslike limusiinide suure töömahuga mootoritele, muudab sisselaskeklappide avanemishetke vastavalt mootori töörezhiimile.
    Mootori elektrooniline kontrollplokk kontrollib sõidu ajal pidevalt mootori pöördeid ja juhi toiminguid, vähendades klapiava suurust madalate ja keskmiste pöörete puhul ja suurendades kõrgemas pööretevahemikus.
    1,3-liitrise mootori maksimaalne võimsus on 86 hj 6000 pöörde juures minutis ja suurim võimalik pöördemoment 124 Nm 4400 pöörde juures minutis. Mootori jõudlust iseloomustab pöördemomendi lame kõver ning pööretevahemikus 2400 kuni 5400 on saadaval pöördemoment üle 110 Nm.
    Teine uue 1,3-liitrise mootori iseärasus on Toyota otsesüütesüsteem, mis oli mõeldud Camry V6 mootorile. Tavapärane süütejagaja on asendatud 4 eraldi süütepooliga, mis töötavad igaüks otse oma süüteküünlale.
    See võimaldab süütemomendi täpset kontrollimist ja individuaalset iga küünla jaoks ajastamist, samuti kõrvaldab jagaja hoolduse vajaduse ja varieeruva süütehetke probleemi.
    Hoolikalt valatud alumiiniumist mootoriplokk muudab 1,3-liitrise mootori kergeks. Kompaktne plokikaas ja termoplastist sisselaskekollektor vähendavad mootori kaalu veelgi.
    Juba 1,0-liitrise VVT-mootoriga varustatud Toyota Yarise sooritusvõime on eeskujulik, saavutades maksimaalseks kiiruseks 156 km/h ja kiirenduseks 0--100 km/h umbes 12 sekundit. 1,3-liitrise mootori sooritusvõime on veelgi parem. Kiirendus 0--100 km/h võtab aega 10,7 sekundit, maksimaalne kiirus on 175 km/h. Kütusekuluks on mõõdetud kombineeritud maantee- ja linnatsüklis 5,9 l/100 km ja CO2 sisaldus heitgaasides on 141 g/km.
    1,3-liitrine Yaris on varustatud lisaks 5käigulise käsitsilülitusega käigukastile ka täisautomaatse käigukastiga.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Juhtimine avalikus sektoris meenutab absurdiklassikat
Riigikogu erakondade tagatubades ei säästeta jõudu leidmaks sobivat kulpi, millega presidendivalimiste katlast rammusamad palad välja õngitseda, samal ajal kui avalik sektor eesotsas valitsusega ägab süvenevas juhtimiskriisis, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikogu erakondade tagatubades ei säästeta jõudu leidmaks sobivat kulpi, millega presidendivalimiste katlast rammusamad palad välja õngitseda, samal ajal kui avalik sektor eesotsas valitsusega ägab süvenevas juhtimiskriisis, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA aktsiaturud lõpetasid börsinädala langusega
Kõik tähtsamad USA börsiindeksid langesid täna, lõpetades suurte tehnoloogiafirmade kvartalitulemuste ja kahe tosina IPO-ga nädala kokkuvõttes miinuses.
Kõik tähtsamad USA börsiindeksid langesid täna, lõpetades suurte tehnoloogiafirmade kvartalitulemuste ja kahe tosina IPO-ga nädala kokkuvõttes miinuses.
Täna saab viimast päeva teisest pensionisambast lahkumisest loobuda Seni on avalduse tagasi võtnud ligi 4000 inimest
Täna on viimane päev, mil aasta algul teisest pensionisambast lahkuda otsustanud inimestel on võimalus lahkumise avaldus tagasi võtta. Praeguseks on seda teinud ligi 4000 inimest, teatas rahandusministeerium.
Täna on viimane päev, mil aasta algul teisest pensionisambast lahkuda otsustanud inimestel on võimalus lahkumise avaldus tagasi võtta. Praeguseks on seda teinud ligi 4000 inimest, teatas rahandusministeerium.
Kaks tehast Eestis saavad uue omaniku
Soome elektriseadmete tootja Ensto müüb poole ettevõttest prantslastele, Eestis saavad uue omaniku Ensto Buildingu tehased Keilas ja Paides.
Soome elektriseadmete tootja Ensto müüb poole ettevõttest prantslastele, Eestis saavad uue omaniku Ensto Buildingu tehased Keilas ja Paides.