Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Scenic peibutab külmkapiga
Euroopa minimahtuniversaalide esiisa Renault Scenic üritab pärast noorenduskuuri edestada konkurente tarbijasõbralikkusega: näiteks keskkonsooli ehitatud külmlaeka ja laia mudelivalikuga.
Viimastel kuudel müügile jõudnud mahtuniversaalide peamine erinevus seisneb istekohtade arvus ja selles, kuidas neid kokku pakkida. Sestap on saanud üheks olulisemaks argumendiks diiselmootori olemasolu. Lisaks toob mahtuniversaali avarus ja tavalise sõiduautoga võrreldes veidi kõrgem juhiiste esile vajaduse automaatkäigukasti järele.
Noorenduskuuri läbinud Renault Scenic on Opel Zafira järel teine Eestisse müügile jõudnud minimahtuniversaal, millel on nii automaatkäigukast kui diiselmootor, kuid esimene, millel on need kaks asja omavahel kokku sobitatud. Ja seda tõsiasja ei saa alahinnata. Proovisõidul töötab manuaalkäigukastiga Scenicu 1,9liitrine turbodiisel erksalt ja jõuliselt, kuid seda vaid teatud piirini. Viiendaga möödasõidule minna pole enam mingit mõtet. Sestap on pidev käiguvahetus möödapääsmatu ja automaatkäigukast sobib sellele masinale kui rusikas silmaauku. Ja ehkki diiselmootori müra ei ole jätnud maha ka Scenicut, kaalub odavama kütuse väike kulu selle nähtuse enamike silmis tõenäoliselt üles. Vähimatki pole aga ette heita 1,6liitrisele, 16 klapiga 110hobujõulisele bensiinimootorile, mida kasutatakse juba mõnda aega nii Lagunadel kui Megane'idel. Lisaks on saadaval 2liitrine ja 140hobujõuline bensiinimootor, mis võimaldab kohmaka mahtuniversaaliga startida paigalt 100 kilomeetrini tunnis vaid veidi enam kui 10 sekundiga.
Rohkelt on uuel Scenicul mitmesuguseid panipaiku. Neid jagub nii istmete kui tagaistujate jalge alla ja pagasiruumi. Tagumisi istmeid saab ükshaaval ära võtta ja paigutada nii, et vaid kaks istet on kõrvuti. Pagasiruumi paneeli saab tõsta erinevatele kõrgustele või mahutada püsti tagumiste istmete seljatugede taha. Eriti tänuväärne nähtus on konditsioneeriga autode keskkonsooli ehitatud laegas, mis mahutab kolm joogipurki ja toimib külmkapi põhimõttel.
Ka välimuselt on uus Scenic eelkäijast selgelt eristatav. Silmatorkavalt suured ja kõrged esituled sisaldavad endas eraldi asetsevaid täis- ja pooltulesid ning suuna- ja parktulesid. Ka tagatuled erinevad eelkäijast oluliselt.
Kui arvestada ka igati korralikku varustust (ABS, neli turvapatja, elektrilised aknatõstukid ees jpm) ning hinda (lihtsaimal versioonil 218 300 krooni), siis tuleb tõdeda, et Scenic käib konkurentidest jätkuvalt sammu võrra eespool.Kõige kallimagi variandi (2 l 16V mootor, automaatkäigukast, konditsioneer ja nahksisu) hind jääb Scenicul alla 300 000 piiri.