Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus Scenic peibutab külmkapiga

    Euroopa minimahtuniversaalide esiisa Renault Scenic üritab pärast noorenduskuuri edestada konkurente tarbijasõbralikkusega: näiteks keskkonsooli ehitatud külmlaeka ja laia mudelivalikuga.
    Viimastel kuudel müügile jõudnud mahtuniversaalide peamine erinevus seisneb istekohtade arvus ja selles, kuidas neid kokku pakkida. Sestap on saanud üheks olulisemaks argumendiks diiselmootori olemasolu. Lisaks toob mahtuniversaali avarus ja tavalise sõiduautoga võrreldes veidi kõrgem juhiiste esile vajaduse automaatkäigukasti järele.
    Noorenduskuuri läbinud Renault Scenic on Opel Zafira järel teine Eestisse müügile jõudnud minimahtuniversaal, millel on nii automaatkäigukast kui diiselmootor, kuid esimene, millel on need kaks asja omavahel kokku sobitatud. Ja seda tõsiasja ei saa alahinnata. Proovisõidul töötab manuaalkäigukastiga Scenicu 1,9liitrine turbodiisel erksalt ja jõuliselt, kuid seda vaid teatud piirini. Viiendaga möödasõidule minna pole enam mingit mõtet. Sestap on pidev käiguvahetus möödapääsmatu ja automaatkäigukast sobib sellele masinale kui rusikas silmaauku. Ja ehkki diiselmootori müra ei ole jätnud maha ka Scenicut, kaalub odavama kütuse väike kulu selle nähtuse enamike silmis tõenäoliselt üles. Vähimatki pole aga ette heita 1,6liitrisele, 16 klapiga 110hobujõulisele bensiinimootorile, mida kasutatakse juba mõnda aega nii Lagunadel kui Megane'idel. Lisaks on saadaval 2liitrine ja 140hobujõuline bensiinimootor, mis võimaldab kohmaka mahtuniversaaliga startida paigalt 100 kilomeetrini tunnis vaid veidi enam kui 10 sekundiga.
    Rohkelt on uuel Scenicul mitmesuguseid panipaiku. Neid jagub nii istmete kui tagaistujate jalge alla ja pagasiruumi. Tagumisi istmeid saab ükshaaval ära võtta ja paigutada nii, et vaid kaks istet on kõrvuti. Pagasiruumi paneeli saab tõsta erinevatele kõrgustele või mahutada püsti tagumiste istmete seljatugede taha. Eriti tänuväärne nähtus on konditsioneeriga autode keskkonsooli ehitatud laegas, mis mahutab kolm joogipurki ja toimib külmkapi põhimõttel.
    Ka välimuselt on uus Scenic eelkäijast selgelt eristatav. Silmatorkavalt suured ja kõrged esituled sisaldavad endas eraldi asetsevaid täis- ja pooltulesid ning suuna- ja parktulesid. Ka tagatuled erinevad eelkäijast oluliselt.
    Kui arvestada ka igati korralikku varustust (ABS, neli turvapatja, elektrilised aknatõstukid ees jpm) ning hinda (lihtsaimal versioonil 218 300 krooni), siis tuleb tõdeda, et Scenic käib konkurentidest jätkuvalt sammu võrra eespool.Kõige kallimagi variandi (2 l 16V mootor, automaatkäigukast, konditsioneer ja nahksisu) hind jääb Scenicul alla 300 000 piiri.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.