Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordifirmad aitasid ettevõtlusel kasu lõigata

    Usaldusväärsemaid transporditeenuseid ja lisaväärtust pakkuvaid logistikateenuseid välja arendades on transpordimajandus kaasa aidanud muudatuste toimumisele, mida suunas tarneahela juhtimine.
    Transport moodustas otsejaotuse ja ristladustamise kontseptsioonide selgroo ning võimaldas Euroopa ettevõtlusel vähendada laovarusid. Lisaks hakati transporditööstuses 1980. aastatel intensiivselt investeerima kommunikatsiooni- ja planeerimissüsteemide parendamisse, transpordiüksuste ühtlustamisse, juhtimistasandite vähendamisse, büroofunktsioonide automatiseerimisse ja IT-süsteemidesse, mis tõi kaasa tootlikkuse ja töö efektiivsuse püsiva kasvu.
    Ka toimuv transpordimajanduse konsolideerumine viimase kümne aasta jooksul on suuremate transpordiettevõtete, liitude ja koostöövõrkude kujunemise kaudu suurendanud transpordi efektiivsust.
    Oluliselt on muutunud transpordifirmade roll. 1970-ndatel domineerisid transpordimajanduses väikesed või keskmise suurusega veofirmad, mis täitsid klassikalist nn vahendajarolli. See on täielikult muutunud. Tänaseks on vähenenud nii väikeste ja keskmise suurusega firmade arv kui ka tähtsus. Selle asemel on esile kerkinud uut tüüpi transpordifirmad, millest osa on otseselt pühendunud tööle ettevõtete tarneahelates.
    Transpordimajanduse niisuguse aktiivse panuseta ei oleks Euroopa ettevõtlusel suuremast tähelepanust tarneahela juhtimisele kasu olnud.
    Nõudluse muutumine tähendas ka seda, et transpordimahtude kasv jaotus ebaühtlaselt. Ajavahemikus 1970?1997 kasvas teiste transpordivahenditega võrreldes märkimisväärselt maanteevedude tähtsus. 1997. aastaks oli maanteetranspordi osakaal kogu Euroopa transpordimahust tonnides mõõdetuna 80 protsenti.
    Seda rõhutasid ka uuringu käigus läbiviidud intervjuud, kuna 78 firmadest kinnitas, et maanteetransport on nende jaoks kõige olulisem transpordiliik.
    Osa küsitletud firmadest kasutab ka raudteed, kuid ainult kindlates transpordikoridorides ja mitte põhilise võimalusena võrreldes maanteetranspordiga.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.