Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autofirmad otsivad Motorexile alternatiivi

    Tuleval nädalal Tallinnas uksed avaval autonäitusel Motorex 2004 on enamik Eesti automüüjatest oma uudistoodetega väljas, kuid üsna mitmed on otsustanud näitusel mitte osaleda. Kõik mitteosalevad firmad toovad peapõhjusena välja liigsuure investeeringu näitusel osalemisse ehk pinna üüri, stendi kujundusse jms, mis ei pruugi end näituse ajal saadavate kontaktide näol tagasi teenida.
    Näitusest jääb kõrvale ka varasematel aastatel suurimat pinda rentinud AS Info-Auto, kes esindab Eestis ühtekokku kolme automarki ? Ford, Volvo ja Land Rover ?, alates märtsi lõpust lisandub loetellu ka Jaguar.
    ?Motorex on oma eksistentsi vältel saanud kindlasti väga tugevaks kaubamärgiks Eestis ja Info-Auto on oma väljapanekuga Motorexil osalenud selle algusaastatest peale kuni 2003. aastani (erandina 1997, kus suurem osa automüüjaid näitusest kõrvale jäi). Siiski tundub, et Motorexi kõrgaeg on mööda saanud ja 1998. aasta külastatavuse taset ? 62 200 ? enam ei lööda,? põhjendas näitusest kõrvalejäämist ASi Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu.
    Tema hinnangul võib üheks külastajate arvu vähenemise põhjuseks olla asjaolu, et autofirmad on viimaste aastate jooksul rajanud üle Eesti hulgaliselt kõrgetasemelisi müügisalonge, mistõttu väljastpoolt pealinna näitusele tulevate huviliste hulk on hakanud kokku kuivama. Samuti on Eesti autoostja saanud märksa teadlikumaks ning oskab vajalikku infot teda huvitavate mudelite kohta ammutada ka muudest ja käepärasematest allikatest, kui seda on autonäitus.
    ?Need ajad, kus Motorexil osalemise edukust arvestati näitusel sõlmitud ostu-müügilepingute arvu järgi, on tänaseks pöördumatult möödas,? lausus Lillipuu, kes ei usu eriti senise Eesti autonduse tippsündmuse helgesse tulevikku. ?Näitusefirma praeguse hinnapoliitika juures ei julgeks ma ka kõige parema tahtmise korral prognoosida Motorexi elujõulisust tulevikus.?
    Eesti rahvas aga vajaks oma autonäitust. ?Autofirmad on juba mõnda aega otsinud alternatiive, kus ekspositsioonipind ja selle kvaliteet ning hinnatase kui üks olulisemaid faktoreid oleks enam vastavuses tegelike võimaluste ja vajadustega,? tunnistas Lillipuu, kelle hinnangul oleks ühe tõsisema potentsiaalse näitusekohana Rocca al Mare suurhall ja sellega külgnevad jää- ja tennisehall. ?Hea tahtmise, professionaalsete messikorraldajate ja kõikide osapoolte kokkuleppele jõudmise korral võiks see ala olla vägagi arvestatav autonäituse läbiviimise paik.?
    Sama meelt on ka üks suurima käibega automüüjaid Eestis, AS Veho Eesti, kes otsustaski tänavuse Motorexi ajal, 25. märtsil korraldada ise Saku Suurhallis suure autopeo, ja veel mitmed teisedki automüüjad.
    ?Alternatiiv Saku Suurhallis võiks täiesti kõne alla tulla, seda mõistagi eeldusel, et korraldajatel oleks elementaarsemgi arusaam mõistlikust rendisummast ja piletirahast, mida osalejatelt küsida,? nentis ASi Viking Motors Saabi müügidirektor Kalle Kuuspalu.
    Näituse korraldajad usuvad, et kogu problemaatika on paljuski ajakirjanduse võimendatud pseudoprobleem ja alternatiivne näitus ei ole eriti tõsiseltvõetav.
    ?Saku Suurhall oma piiratud pinnaga ei ole kindlasti mingi alternatiivne võimalus Motorexi sarnase autonäituse korraldamiseks. Kõikvõimalike telkide püstitamine suurhalli ümber Eurovisiooni lauluvõistluse malli kohaselt ei ole glamuurse autonäituse seisukohalt tõsine argument,? kommenteeris ASi Eesti Näitused arengudirektor Siimu Loogma.
    Tema sõnul on näituse korraldajad olnud alati paindliku hinnasüsteemiga. ?Meie hinnapoliitika Motorexil on olnud ja on ka praegu jätkuvalt paindlik ning kompromissialdis. Hinda kui instrumenti ei ole kunagi kasutatud kellegi näituselt eemaletõrjumiseks, vaid vastupidi ? näitusele toomiseks. Usun, et seda ei saa vaidlustada ükski näitusel osalev autofirma,? lausus Loogma, kelle sõnul on Motorexi pinnaüür viimase kuue aasta vältel tõusnud keskmiselt 3 protsenti aastas. Selle aluseks olevate erinevate kulutuste, nagu vesi, elekter, soojus, maamaks jms, kasv on Loogma sõnul olnud samal perioodil märksa kiirem. Hinnatõus ei ole tema väitel järginud ka inflatsiooni kasvutempot, vaid on sellest ilmselgelt väiksem olnud.
    Loogma kinnitusel on korraldajad AMTELi (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eestis Liit) liikmetele kohaldatavad soodushinnad osalejatega läbi arutanud ning lähtepositsioon osalemiseks on kõikidele autofirmadele sarnane. Tema hinnangul mängib autofirma osalemiskuludest märksa olulisemat rolli hoopis see, millise sagedusega, kui suurel pinnal, millise kujunduse ja millise lisateenuste mahuga üks või teine firma näitusele välja kavatseb tulla, rendihind on vaid üks osa kulutustest.
    ?Räägitakse aga ikka ja ainult pinnaüürist, õigemini selle suurusest,? nentis Loogma.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Jaak Roosaare hindab üksipulgi kohalikku aktsiaturgu
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.
Jaak Roosaare endagi käsi on sügavalt Tallinna börsil ning ühes Igor Rõtoviga teeb investor ülevaate, milliseid Eesti aktsiaid osta ning millised maha kanda.