Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pesuvõimalusi on erinevaid

    Käsipesula eeliseks võib pidada seda, et autot peseb inimene, kes näeb ja puhastab just need piirkonnad, mis vajavad erilist tähelepanu.
    Seega võib autoomanik peaaegu alati kindel olla, et ta saab puhta auto. Käsipesula miinuseks võib pidada pikka pesemisele kuluvat aega ja olenevalt pesu põhjalikkusest keskmisest kõrgemat hinda. Keskmiselt kulub pesemisele 20?30 minutit, kuid kui soovitakse autolt eemaldada asfaldi- ehk bituumeniplekke ning teha sisepuhastust või teisi protseduure, kulub selleks märgatavalt rohkem aega. Lisaks pakutakse käsipesulais muidugi rohkelt lisateenuseid, nagu sisepuhastus, mootoripesu, vahatamine, poleerimine.
    Tavalise autopesu hind erinevates käsipesulates on 80?200 krooni, maasturi ja väikebussi pesemisel lisatakse hinnale keskmiselt 50 krooni. Erinevates gaaraazides tehakse ka üsna odavalt aga siin tekib küsimus, kuidas see on võimalik? Eeskätt juhul, kui puudub heitvete puhastussüsteem ning pesuvedelik koos kemikaalide läheb otse linna kanalisatsiooni või settekaevudesse.
    Nagu nimigi ütleb, peseb autot masin ja kõik ettemääratud pesuoperatsioonid (leotus, pesu, vahatamine, kuivatus) toimuvad automaatselt. Masinpesulad jagunevad just pesemismeetodi poolest kaheks, ehk siis harja- ja laserpesulateks. Need mõlemad omakorda jagunevad portaalpesulateks ja konveierpesulateks ehk pesutänava tüüpi pesulateks.
    Pesuoperatsioone tehakse seisvale autole ja pesemine toimub survestatud veejugadega. Laserpesula eeliseks harjapesula ees võib pidada seda, et puudub otsene kontakt auto pinnaga. Talvisel mustemal perioodil toimib aga harjapesula võrreldes laserpesulaga paremini, kuna hari pühib mustuse paremini lahti, kui seda teeb veejuga.
    Portaalpesula nõrgemaks küljeks võib pidada vähest jõudlust, kuna iga auto pesemiseks kulub keskmiselt 8 minutit ja põhjalikuma pesuprogrammi puhul veelgi rohkem.
    Kõiki pesuoperatsioone (leotus, survepesu, harjapesu, loputus, vahatamine, kuivatus) tehakse seisvale autole.
    Pesemine toimub pöörlevate harjadega, mis liiguvad ühtlaselt mööda auto pindu. Pesuseadmed liiguvad ümber auto niikaua, kuni kõik eelpool nimetatud toimingud on teostatud.
    Seda tüüpi autopesulas toimuvad pesemise operatsioonid (leotus, survepesu, harjapesu, loputus, vahatamine, kuivatus) liikuval konveieril.
    Auto liigub ühtlase kiirusega konveieril ning läbib kõik eelpool nimetatud operatsioonid järjestikku. Pesemist sooritavad pöörlevad harjad, mille vahelt auto konveierit mööda ühtlasel kiirusel läbi sõidutatakse.
    Pesemine toimub nagu harjadega pesutänaval, kuid harjade asemel töötavad auto ümber survestatud veejoad.
    Pesutänava eeliseks on suur jõudlus ehk iga järgnev auto saab pesulasse siseneda keskmiselt kahe minuti möödudes. Ühe auto pesutsükkel kestab keskmiselt viis minutit ja neile, kellel on aeg eriti kõrgelt hinnas, on selline variant üsna mugav.
    Masinpesulates maksab autopesu sõltuvalt teenuse liigist 75?130 krooni.
    Autor: Tanel Tark
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.