Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autorendifirmad autodest tühjaks laenatud

    Välismaalaste suurenenud huvi tõttu valitseb Eesti autorendifirmades praegu tühjus. Järjekorrad küündivad odavama keskklassi auto puhul nädalani, minibussidel on ooteaeg veelgi pikem.
    Balti Autoliisingu ASi Sixt Autorendi rendioperatsioonijuhi Rene Mikiveri sõnul on praegu paariks päevaks pakkuda vaid kõige kallim auto: S-klassi Volvo 80 hinnaga 1700 krooni päev. Kõik 60 rendiautot on väljas ja järjekord nädala lõpuni.
    Minibusse saaks rentida aga alles septembrist. ?Eelmise aastaga võrreldes on olukord hullem, tööd on rohkem. Aga sedavõrd läheb firmal paremini,? oli Mikiver rahul. Peamised autorentijad on välismaalased, kes juba varakult tegid broneerimise. Keskmiselt üüritakse sõiduk nädalaks. Kaduvväikse protsendi klientidest moodustavad kohalikud, kes nädalavahetuseks auto või minibussi rendivad.
    Avis Autorent ja Liisingu tegevdirektori Mati Annuse kinnitusel on autode rentimine sel suvel tuntavalt kasvanud. Kõik 80 pakutavat rendiautot on väljas ja esimesed vabanevad alles nädala pärast.
    ?Rendihooaeg läks lahti juba aasta alguses, mis on erakordne,? sõnas Annus. Rendiautode nõudluse suurenemise põhjuseks nimetas ta liitumise Euroopa Liiduga, mis tõi siia juba enne 1. maid palju autosid rentivaid välismaalasi. Hoolimata suurenenud nõudlusest Avis rendihindu tõstnud pole. Keskmine väikeauto rendihind päevas on 900 krooni juhul, kui võtta auto nädalaks.
    Asap OÜ Rent A Car Estonia rendijuht Ringo Kristelstein meenutas, et aasta tagasi oli augustiks kiire hooaeg läbi saamas. ?Praegu kestab aga tipphooaeg ja lõppu pole näha. Järjekorrad ulatuvad kahe nädala taha. Tuleb ette üksikuid päevaseid auke, aga üldiselt on kõik väljas. Hetkel on isegi meie kõige kallim, 2650 krooni päev maksev E-klassi Mercedes-Benz väljas. Sellisel tihedal ajal on kliendid nõus iga autoga. Kõige nõutavamad on muidugi väikeautod, aga need on defitsiit.?
    Kuni septembrini on Merrillmann OÜ Europcar välja rentinud kõik 20 minibussi ning klienditeenindaja Madis Undi sõnul ulatuvad väikeautode järjekorrad nädalani. ?On üksikuid päevi, kus saab mõne auto päevaks-kaheks, aga mitte kauemaks,? rääkis Unt. Kokku on autopargis 100 sõidukit. Peamisteks autorentijateks on Undi sõnul hispaanlased-itaallased. Keskmine rendihind päevas on Europcaril 1000 krooni.
    R-Rendi juhatuse liige Andres Kuum ennustas, et septembris autode rendibuum vaibub. Praegu pole neil ühtegi sõidukit pakkuda, kõik 13 on välja renditud. ?Juuli, august on Euroopas enamasti puhkuste aeg ja reisitakse väga palju. Aga võrreldes eelmise aasta suvega on turiste märgatavalt rohkem. Siin võib olla oma osa ka Euroopa Liidul, julgetakse siia tulla,? rääkis Kuum.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Uuringud näitavad, et rämpstoit võib ajule kahjulikult mõjuda
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Suur ärikinnisvara ülevaade: büroopinnad löögi all, ladude äri jätkab buumimist
Ärikinnisvara tehingute arv püsib kängus, omanikud on üürnike nimel nõus kasvõi nahast välja pugema. Aga ka hiigelallahindlused ei pruugi klienti tuua ning osad pinnad ähvardavad tühjaks jäädagi.
Ärikinnisvara tehingute arv püsib kängus, omanikud on üürnike nimel nõus kasvõi nahast välja pugema. Aga ka hiigelallahindlused ei pruugi klienti tuua ning osad pinnad ähvardavad tühjaks jäädagi.