Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Raudtee sai suurima tüki kaubaveoks
Taotluse esitasid reisiveooperaatorid EVR Ekspress, Edelaraudtee ja Elektriraudtee ning kaubaveooperaatorid Eesti Raudtee, Spacecom, Westgate Transport, Russian-Estonian Rail Services, Sillamäe Sadam ja Coal Terminal Trans.
Komisjon jättis läbi vaatamata ASi Sillamäe Sadam taotluse, kuna ettevõte ei kõrvaldanud tähtajaks puudusi esitatud taotluses.
Raudteeinspektsiooni teatel on ilmnenud, et vedusid teostavad operaatorid ei suuda tagada raudteeinfrastruktuuri piisavalt efektiivset kasutust. Olenevalt vedajast kasutatakse keskmiselt 48?68% neile eraldatud läbilaskevõimest.
Samuti ei näita MTÜ Transiidi Assotsiatsioon ja ASi Tallinna Sadam prognoosid raudteeinfrastruktuuri reaalset ammendumist liiklusgraafikuperioodil 2006/2007.
Läbilaskevõime jaotamise komisjoni esimehe Raigo Uukkivi sõnul on kinnitust saanud komisjoni kahtlus, et taotlused ületavad märkimisväärselt tegelikku turupraktikat ja kasvuprognoose. ?Taotlemine ei maksa ettevõtjale midagi ning seetõttu pannakse mahud taotlusesse sageli n-ö igaks juhuks,? lisas Uukkivi.
Uukkivi sõnul arvestas komisjon ennustatava kaubaveoturu kasvuga, mis Transiidi Assotsiatsioon hinnangul on järgmisel liiklusgraafikuperioodil ca 5?7%.
Autor: ÄP