• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Politseireid Pärnus ? viiest kaalutud veokist neli liiga rasked

    Operatsiooni käigus, milles osales ka Äripäev, olid kõrgendatud tähelepanu all suuremad maanteed Pärnu lähiümbruses ning sadama piirkond.
    Eranditult kõik reeglitega patustanud veokid olid riigisiseseid vedusid tegevad masinad, sest tulenevalt seekordse politseioperatsiooni suunitlusest, rahvusvahelisi vedusid sooritavaid veokeid ei kontrollitud. Vanimate kontrollitud raskeveokite valmimisaasta ulatus 1977. aastasse. Kuid julgestuspolitseinike hinnangul on olukord aastatega siiski tunduvalt paremaks läinud ? kahe päeva peale vaid üks vanem nõukogudeaegne veok.
    Rahvusvaheliste vedudega hõivatud masinaid seekord kinni ei peetud. Sellel oli mitu põhjust.
    ?Rahvusvahelisi sõite sooritavatel masinatel jälgivad juhid väga täpselt nii töö- kui ka puhkeaja nõudeid, aga ka muid tehnilisi tingimusi,? sõnas julgestuspolitsei vanemkonstaabel Ragnar Jänes. Ning kuna tolliametnikke, kellel on õigus avada plommitud koorem, seekord kaasas polnud, keskendutigi kohalikele vedajatele.
    See aga ei tähendanud, et teisi liiklejaid ei jälgitud. Viimaste aadressil piirduti seekord hoiatustega. Töid tehti nn mitmes laines. Hommikupoolikul keskenduti peamiselt töö- ning puhkeaja seaduse vastu patustanud veokijuhtidele ehk teisisõnu kontrolliti sõidumeerikuid. Enne lõunatundi lisandus sõidumeeriku kontrollile ka kaalumine ning masinate mõõtmine. Tuleb tunnistada: meestel oli silma ? masinate kõrgust osati hinnata juba mõnesaja meetri kauguselt. Sama olukord oli ka kaaluga.
    Kui alguses tundus kõik laabuvat, siis pärast mõningast kontrolli jõudis järg probleemsete veokite kätte ? kellel oli koorem lohakalt kinnitatud, teisel oli jällegi treiler lubatud mõõtmetest laiem, kolmandal polnud sõiduketast ette näidata.
    Mis puutub masinate kaalumisse, siis see nõudis korrakaitsjatelt parajat pingutust ? kaalub ju üks kaal keskmiselt kümme kilo.
    Pärast pooleteisetunnist kont­rolli Riia maanteel tuli asukohta vahetada, sest info kontrollist antud piirkonnas oli levima hakanud.
    Kuid vahetult enne lõunapausi tabati kolm metsaveomasinat, nendest kahe teljekoormus osutus kaalumisel liialt suureks.
    Hämmastas, et juhid suhtuvad sõidumeerikusse väga hooletult (või püüti sellist muljet jätta). Asi nimega sõidumeerik meenus enamikule siis, kui sõiduketast näidata paluti.
    Veokijuhid pidid tõsimeeli hinge kinni hoidma, kui korrakaitsjad töötunde sõidukettalt kokku lugesid. Et vältida hilisemaid arusaamatusi, oli julgestuspolitseil igaks juhtumiks seadusetäht mustvalgel kaasas, sest tihtipeale võtavad inimesed kohtutee jalge alla puhtalt teadmatusest seaduse nüansside ees.
    Pärastlõuna viis reidi sadama lähiümbrusse. Kuna hommikutundidel oli seal juba käidud, kujunes olukord pehmelt öeldes eeskujulikuks ehk seadustele vastavaks. Palju liikus ringi nn eeskujulikke eurokoormaid, mis igaks juhuks olid jäetud lõpuni laadimata. Nähtus, mida enamasti liikluses ei kohta.
    Probleem tekkis vaid ühe puitaluseid transportiva furgoonautoga, kellel puudus tasulise veo sõidukikaart. Nimelt peab tasulist vedu tegeval veokijuhil see dokument kaasas olema.
    Kui kõrvaltvaatajale tundub kogu tegevus mõneti norimisena, siis tegelikult saab julgestuspolitseinike sõnul kõik alguse turvalisusest. Raskeveok on nõuetele mittevastavas seisukorras äärmiselt ohtlik kaasliiklejatele.
    Samuti lõhuvad lubatust suurema teljekoormusega veokid niigi mitte kõige paremas seisukorras olevaid maanteid ja tänavaid.
    Juhi keskmine iganädalane tööaeg koos ületunnitööga ei või ületada 48 tundi, seisab elektroonilises Riigi Teatajas. Samuti võib iganädalast tööaega pikendada 60 tunnini, seda juhul kui nelja järjestikuse kuu keskmine tööaeg ei ületa 48 tundi nädala kohta.
    Kui veokijuht töötab ka mõne teise tööandja juures, tuleb tal pidada teise tööandja juures töötatud tundide kohta kirjalikku arvestust, mille ta on kohustatud esitama oma tööandjale. Viimane peab seda teavet arvestama juhile tööülesannete andmisel, säilitama ja vajadusel esitama järelevalve teostajale.
    Kui juht töötab kella 00.00 ja 07.00 vahelisel ajal üle nelja tunni, ei tohi igapäevane tööaeg ületada 10 tundi iga 24-tunnise ajavahemiku kohta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Hirm kalli jõuluprae ees on pigem vaataja silmades
Hindade tõus on praeguses keskkonnas paratamatus, majandus kasvab ja kasvavad ka sissetulekud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Hindade tõus on praeguses keskkonnas paratamatus, majandus kasvab ja kasvavad ka sissetulekud, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sendipidude nõutuim artist Rahakratt hullutab masse
Eesti üks armastatumaid rahablogijaid Rahakratt avaldas nipid, kuidas palka juurde norida, pangaonudelt laenuintressi alla tingida ja rotina vetsu minnes sealt miljonärina väljuda.
Eesti üks armastatumaid rahablogijaid Rahakratt avaldas nipid, kuidas palka juurde norida, pangaonudelt laenuintressi alla tingida ja rotina vetsu minnes sealt miljonärina väljuda.
USA sätib plaani, et takistada Venemaa sissetungi Ukrainasse
Ameerika Ühendriikide president Joe Biden valmistab ette samme, et Vladimir Putini juhitaval Venemaal oleks raske hõivata Ukraina, vahendab Reuters.
Ameerika Ühendriikide president Joe Biden valmistab ette samme, et Vladimir Putini juhitaval Venemaal oleks raske hõivata Ukraina, vahendab Reuters.
November oli Tallinna lennujaamale oodatust parem
Novembris läbis Tallinna lennujaama 164 126 reisijat. Võrreldes pandeemiaeelse tasemega on nõudlus alates märtsist järk-järgult taastunud, jõudes novembrikuus 68% juurde tavapärasest mahust. Regulaarlendude keskmine täituvus oli novembris 58%, teatas lennujaam.
Novembris läbis Tallinna lennujaama 164 126 reisijat. Võrreldes pandeemiaeelse tasemega on nõudlus alates märtsist järk-järgult taastunud, jõudes novembrikuus 68% juurde tavapärasest mahust. Regulaarlendude keskmine täituvus oli novembris 58%, teatas lennujaam.