Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aavo Kokk: meediafirmad võidavad reklaamituru kasvust ka tuleval aastal

    Eesti Päevalehe peatoimetaja Aavo Koka sõnul on meedia tugevalt seotud sesoonsusega. Näiteks reklaamide hinnad on headel perioodidel kõrgemad ja millegipärast otsivad meediaettevõtted aktiivselt töötajaid aprillis, mais, septembris ja oktoobris, aga mitte muul ajal.
    Kokki hinnangul ei juhtuks meediaturul ka midagi katastroofilist, kui reklaamiturg peaks järgmisel aastal minema langusse.
    Kõige raskemasse olukorda võivad sattuda televisioonid, kellel lihtsalt ei ole muid sissetulekuid. "Sellel turul võidavad need, kes valivad tulevikuks väga selge strateegia. Strateegiateks oleksid esiteks mitmekesine tooteportfell, nagu on seda Äripäeval, Eesti Ekspressil, Eesti Päevalehel, Ajakirjade Kirjastusel ja Triol, võis siis väga suur põhitoode nagu seda on Postimees, Õhtuleht, TV3 ja Kanal 2."
    Kokk ennustab, et reklaamikäive kasvab kümme protsenti ehk 135 miljonit krooni ja tellimistulud kasvavad seoses hinnatõusuga. Samuti pakuti, et käiberentaablus jääb 12-15 protsendi vahemikku.
    Ennustuste hulgas oli ka väide, et kulud kasvavad märgatavalt. Kõige suuremaks kulutuste kasvatajaks on kojukanne, mis kasvab praeguselt 80 sendilt 1,3 krooni peale ühe ajalehe kohta. Veel nimetas Kokk, et töökohtade arv suureneb uutes ajakirjades ja internetifirmades.
    Üllatavaima väitena toodi esile see, et Linnaleht jõuab kasumisse või selle lähedale. Lootust ju selleks iseenesest on, sest tegemist on ainukese omalaadse lehega Eestis ja mujal maailmas selline formaat ehk tasuta ajaleht töötab väga hästi.
    Kokki sõnul kulutavad meediafirmad väiksemate ettevõtete ostmiseks praegu kordi suuremaid summasid, kui tarvis oleks. Eesti Päevalehe peatoimetaja kardab ennekõike seda, et keegi teeb selles valdkonnas varem või hiljem lollusi.
    Praegu seda veel tehtud ei ole, kuid ükskord see siiski juhtub. "Seni liialt kallilt midagi veel ostetud ei ole. Näiteks, kui sel aastal oli pakkumises Auto24.ee portaal, siis potentsiaalsed ostjad leidsid, et olenemata sinna juurde pandud lisaväärtustest, on hind liialt kallis ja sellist ettevõtet on odavam ise teha."
    Näitena tõi Aavo Kokk juurde Eesti Ekspressi, kes oli küll potentsiaalne ostja, kuid kes ise autoportaaliga turule sisenes.
    Millal hakatakse internetis pakutava info eest raha küsima?
    Aavo Kokk: Näeme lähiajal palju katsetusi. Uudiste eest ei hakata raha küsima, see on tasuta kaup. Küsitakse muude asjade eest, näiteks laadida PDF-failina alla selle päeva ajaleht. Samuti ehk arvamuslugude eest. Tekib palju selliseid mudeleid, kus püütakse ära kasutada impulssoste.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.